پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لندروور 70 سالگی 7

مروری بر محصولات لند روور/ به مناسبت 70 سالگی لند روور

وقتی صحبت از خودرو های آفرودی می شود نا خودآگاه آدم یاد لند روور های قدیمی می افتد. خودرویی که در کشور ما هم به وفور یافت می شود و خیلی ها با این خودرو خاطره دارند. امروز به مناسبت تولد 70 سالگی لند روور نگاهی به تاریخچه جذاب این خودرو می اندازیم. (1958_1948) لند […]

ارشیا
سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

وقتی صحبت از خودرو های آفرودی می شود نا خودآگاه آدم یاد لند روور های قدیمی می افتد. خودرویی که در کشور ما هم به وفور یافت می شود و خیلی ها با این خودرو خاطره دارند. امروز به مناسبت تولد 70 سالگی لند روور نگاهی به تاریخچه جذاب این خودرو می اندازیم.

(1958_1948) لند روور سری 1

لندروور 70 سالگی (1) 

اولین نسل از لندروور به منظور استفاده در صنایع مختلف از جمله کشاورزی در سال 1948 در نمایشگاه آمستردام معرفی شد. خیلی ها معتقدند که  Maurice Wilks مهندس کمپانی, ایده طراحی خودرو به این شکل را از جیپ های حاضر در جنگ جهانی دوم الهام گرفته است. اولین نمونه معرفی شده دارای سیستم 4 چرخ متحرک با ویل بیس (فاصله طولی بین دو محور) کوتاه بود. اما نمونه های بعدی دارای ویل بیس بیشتر, دیزاین متفاوت تر و آپشن موتور دیزلی بود. شاید خواستنی ترین نمونه های سری یک استیشن واگن ها باشند. این نمونه اولین بار توسط کمپانی تریک فورد که تامین کننده قطعات بدنه برای لندروور بود ساخته شد. این نمونه تا سال 1956 ساخته شد و سپس با مدل سقف سافاری جایگزین شد.

سفر دانشجویان سال 1956

در سال 1956 گروهی از دانشجویان دانشگاه های آکسفورد و کمبریج برای یک سفر تحقیقاتی به سنگاپور اعزام شدند. نکته جالب استفاده دانشجویان از چند دستگاه لند روور سری یک بود که برای گذر از جنگل ها و کویرهای صعب العبور انتخاب شده بودند.

(1958-1971) لند روور سری  و سری IIA و II

لندروور 70 سالگی (2)

لندروور سری دوم با ظاهری جذاب تر در سال 1958 معرفی شد. نه تنها طراحی بدنه عریض تر و جذاب تر شده بود, بلکه موتور ها هم پیشرفت کردند و 2 انتخاب موتور 4 سیلندر 2.2 لیتری و 6 سیلندر خطی ( از سال 1967 ) در دسترس مشتریان قرار گرفت. نمونه سری IIA از سال 1961 روی خط تولید قرار گرفت و از پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی بهره می برد. تولید سری IIA موفقیت های زیادی را برای کمپانی لند روور به همراه داشت به طوری که پس از تولید این نمونه نام لندروور به نامی آشنا در صنعت خودروسازی تبدیل شد.

(1970) معرفی Rang Rover

 

لندروور 70 سالگی (8)

معرفی رنج روور از طرف لندروور, جوابی به معرفی نمونه برانکو از طرف کمپانی فورد بود. این نمونه دو در با هدف کارایی در جاده های خارج شهر و داخل شهر طراحی شده بود. استفاده از پنل های آلمینیومی در بدنه, ترمز های دیسکی, کمک فنرهای coil_spring , و سیستم فرمان هیدرولیک این نمونه را به خودرویی پیشرفته تر نسبت به رقبایش تبدیل کرده بود. سیستم 4 چرخ متحرک به علاوه ی راحتی و جادار بودن, این نمونه را به خودرویی پرفروش تبدیل کرد. رنج روور در سال های 1979 و 1981 در رالی داکار قهرمان شد.

(1971_1985) معرفی لندروور سری  III

لندروور 70 سالگی (6)

این نسل از لندروور, شباهت های زیادی به نسل IIA داشت اما پیشرفته تر از نسل قبل بود. استفاده از سیستم سینکرو در گیرباکس, استفاده از دینام به جای ژنراتور و طراحی جدید داشبورد و کنترل های روی فرمان تغییرات ایجاد شده در نسل سوم بود

(1998_1989) معرفی لندروور دیسکاوری

لندروور 70 سالگی (5) 

امروزه لندروور دیسکاوری به عنوان یک خودروی لوکس آفرودی شناخته می شود. این خودرو در سال 1989 معرفی شد و ظاهری عریض تر و پهن تر نسبت به نمونه گران قیمت لندروور یعنی رنج روور داشت. در سال 1994 دیسکاوری وارد بازار امریکای شمالی شد و پس از چند بار تغییر نام, اکنون دیسکاوری بر روی خط تولید لند روور باز گشته است.

معرفی لندروور دیفندر 1990

لندروور 70 سالگی (3)

لند روور تا سال 1983 نمونه های 90, 110 و 130 را به عنوان تراک های آفرودی تولید کرده بود. لندروور در سال 1990 نام دیفندر را برای این نمونه ها انتخاب کرد تا در کنار دیسکاوری و رنج روور نام های آشنا در تولیدات لندروور باشند. این نمونه در سال 1993 وارد بازار آمریکا شد و به خودری پر طرفدار تبدیل شد. به گفته Automotive News Europe نسل بعدی دیفندر خودرویی پر قدرت و قابل اطمینان خواهد بود. فورد برانکو مدل 2020 رقیب این نمونه خواهد بود.

لندروور 70 سالگی (4)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

 

گالیور در سرزمین لی‌لی‌پوت‌ها!/ مقایسه رنج روور ولار و پورشه ماکان GTS

شکایت لندروور از خودروساز چینی برای کپی برداری طرح رنج روور Evoque

تمایل جگوار، لندروور و بنتلی برای ورود به بازار ایران

فیس‌لیفت رنج روور Sport SVR آشکار شد

انتشار تصاویر رندر شده از لندروور Discovery 2017

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی