پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا روفور نسل 5

نسل پنجم تویوتا RAV4 را بیشتر بشناسیم / پنجه آفتاب

نسل پنجم تویوتا RAV4، در نمایشگاه خودرو بین‎المللی نیویورک به صحنه آمد. این نسل قوی‎تر، تواناتر و به گفته کمپانی هوشمند‎تر از همه مدل‎های قبلی RAV4 است. تویوتا RAV4 پرفروش‎ترین مدل این برند در آمریکای شمالی است؛ تا جایی که خودرو محبوب کمری (Camry) را نیز پشت سر گذاشته است. با این حال تویوتا به […]

امیر
چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

نسل پنجم تویوتا RAV4، در نمایشگاه خودرو بین‎المللی نیویورک به صحنه آمد. این نسل قوی‎تر، تواناتر و به گفته کمپانی هوشمند‎تر از همه مدل‎های قبلی RAV4 است.

تویوتا RAV4 پرفروش‎ترین مدل این برند در آمریکای شمالی است؛ تا جایی که خودرو محبوب کمری (Camry) را نیز پشت سر گذاشته است. با این حال تویوتا به خوبی جای خالی قابلیت‎های آفرود، شتاب کافی و یک طراحی چشم‎گیر را در آن حس کرده است. در نسل جدید شاهد قدرت موتور بیش‌تر، مصرف سوخت کم‎تر و قابلیت آفرود بیش‌تر هستیم. عناصر طراحی بارز این مدل که شامل دماغه جسورتر و گل‎گیرهای تنومندتر است، در مجموع ظاهری بسیار درخور اس‌یووی به آن بخشیده است.
در مقایسه با مدل کنونی، ارتفاع مدل 2019 اندکی کم‎تر است. از طول بدنه نیز در مجموع نیم سانتی‎متر کاسته شده است. از طرف دیگر، پهنای آن یک سانتی‎متر و فاصله محوری آن 3 سانتی‎متر بیش‌تر شده است. این مدل بر پایه پلت‌فرم TNGA K تویوتا ساخته شده است. این پلت‌فرم یک سیستم تعلیق عقب چند گره‎ای را به‎کار گرفته تا میزان استحکام تویوتا RAV4 را 57 درصد افزایش دهد. فاصله کف خودرو تا سطح زمین نیز 1.3 سانتی‎متر افزایش یافته است.

کابین تویوتا رافور نسل 5 نسل جدید دارای 2 پیشرانه بنزینی و هیبرید-بنزینی است. هر یک از این 2 بیش از پیش قدرت دارد و به جعبه‌دنده‎ جدیدی که به تازگی توسعه یافته، جفت شده است. این جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، 2 دنده بیش‌تر از نمونه قبلی دارد. به‎این ترتیب مصرف سوخت را کاهش داده و عملکرد را بهبود می‎بخشد. علاوه‎براین، 2 سیستم انتقال نیروی تمام چرخ محرک پویا برای این مدل در نظر گرفته شده؛ نمونه اول مانند سیستم موجود در مدل حاضر است. در نمونه دوم، در صورت لزوم و به منظور مصرف بهینه سوخت، دیفرانسیل عقب از سیستم حذف می‎شود. یک نمونه اسپرت هیبرید به نام XSE نیز زیرمجموعه نسل جدید تویوتا RAV4 محسوب می‌شود. این نسخه دارای گزینه‎ها متعددی برای رنگ‎بندی و تزئینات خارجی است.

نسل پنجم تویوتا روفور درون کابین، تلاش طراحان برای دست‎یابی به فضایی امروزی‎ و کمی مجلل‎تر، ملموس است. کنسول بزرگ‎تر شده تا علاوه بر جای بیش‌تر جهت قرار دادن وسایل درون آن، سطح بیش‌تری نیز برای ارائه امکانات و فن‎آوری‎ روی آن فراهم شود. افزایش جای پا در جلو صندلی‎های عقب هم از نکات مثبت دیگری است که کابین را راحت‎تر و دل‎نشین‎تر از قبل کرده است. صندلی‎های 40/60 تاشو عقب در این نسل نیز به‎طور استاندارد عرضه خواهند شد. درون کابین هم‌چنین یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی Entune 3.0 با نمایش‌گر 7 اینچی لمسی که قابل ارتقاء به 8 اینچ است، از 2 تا 5 ورودی یو‎اس‎بی و شارژ بی‎سیم Qi وجود دارد. سیستم صوتی JBL تمام جدید با 11 بلندگو روی 8 کانال 800 وات نیز از دیگر ویژگی‎های قابل توجه کابین است. نسل جدید RAV4 در نیمه دوم سال 2018 به بازار می‎آید.

تست درایو محصولات تویوتا در پیست اختصاصی ایرتویا

محصولات تویوتا از سال 2025 باهم ارتباط برقرار می کنند!

مروری بر کارنامه افتخارات تویوتا و لکسوس در سال 2017

پنجمین نسل تویوتا راوفور معرفی شد/ آیا راوفور در نسخه 7 نفره تولید می شود؟

بازار چشم به راه کوچولوی پاک تویوتا/ بررسی تویوتا یاریس هیبرید 2018

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی