پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رولزرویس کالینان (11)

بررسی کامل رولز رویس کالینان/ اولین SUV لوکس ساخته شده توسط رولز رویس

کمپانی معروف رولز رویس از جدیدترین محصولی خود رو نمایی کرده است. محصولی که در خیلی از زمینه ها اولین است. اولین خودروی 4 چرخ متحرک رولزرویس, اولین خودروی هاچ بک, اولین خودرو دارای سیستم صفحه لمسی در رولز رویس و مهم ترین تفاوت این مدل با مدل های دیگر ساخته شده در تاریخ کمپانی […]

ارشیا
شنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

کمپانی معروف رولز رویس از جدیدترین محصولی خود رو نمایی کرده است. محصولی که در خیلی از زمینه ها اولین است. اولین خودروی 4 چرخ متحرک رولزرویس, اولین خودروی هاچ بک, اولین خودرو دارای سیستم صفحه لمسی در رولز رویس و مهم ترین تفاوت این مدل با مدل های دیگر ساخته شده در تاریخ کمپانی رولز رویس, یعنی اولین شاسی بلند تاریخ 112 ساله این کمپانی .

این نسخه با نام کالینان عرضه خواهد شد. پیش بینی می شود که کالینان با توجه به لوکس بودن و بهره مندی از موتور 12 سیلندر در رنج قیمتی خود تمامی رقبایش را کنار بزند. اکنون به مشخصات ظاهری و فنی رولز رویس کالینان می پردازیم

طراحی

پیاده سازی الگوی طراحی سدان های لوکس برای یک خودروی شاسی بلند کار دشواری به نظر می رسد. اما تیم طراحی رولز رویس با رهبری  Giles Taylor توانسته اند محصولی را طراحی کنند که ظاهری کلاسیک تر و اشرافی تر از سایر رقبایش مانند بنتلی بنتایگا دارد. در قسمت جلویی خودرو, جلو پنجره و کاپوت ظاهری شبیه به سدان های لوکس رولز رویس دارد.

رولزرویس کالینان (5)

رولز رویس برای حفظ روح کلاسیک ماشین از درهای مخالف هم استفاده کرد است. در های عقبی تا شروع انحنای گلگیر عقب ادامه پیدا می کند. اکر از زاویه کناری به کالینان نگاهی بیاندازیم, با توجه هاچ بک بودن خودرو, شاهد طول کمتری خواهیم بود. بر روی سقف خودرو سان روف نسبتا بزرگی قرار گرفته تا حس اسپرت بیشتری را القا کند.

فضای داخلی

کمپانی رولز رویس اعلام کرده است که 96 درصد از خودرو هایش با آپشن های سفارشی خریداری می شوند. این آپشن ها شامل طراحی داخلی خودرو و جنس مواد به کار رفته در فضای داخلی می شود.

پیش بینی می شود اکثر خریداران کالینان را با اپشن صندلی های سه تکه در عقب خریداری کنند. آپشن صندلی های تاشو حسی را شبیه به یک لیموزین لوکس را القا می کند.

رولزرویس کالینان (20)

زمانی که مالک خودرو بخواهد بار بیشتری را با کالینان حمل کند می توانند با خم کردن صندلی های عقب از فضای بیشتری بهره بگیرد. یک آپشن دیگر هم وجود دارد که سوییت منظره ای نام دارد و شامل دو صندلی و یک میز می شود. این آپشن برای سرنشینانی که در قسمت عقبی خودرو قرار می گیرند تعبیه شده است و قابلیت استفاده در خارج از خودرو را هم دارد. هم چنین کالینان از یک سیستم تهویه جدید و یک میز تاشو در قسمت عقبی بهره می برد.

پیشرانه

بر خلاف گمانه زنی ها که گفته می شد رولز رویس کالینان از پیشرانه هیبریدی بهره خواهد برد, در این خودرو از پیشرانه 12 سیلندر توربو شارژ استفاده شده است. این پیشرانه قابلیت تولید 563 اسب بخار قدرت و 627 پوند بر فوت گشتاور را داراست. این پیشرانه همانند پیشرانه استفاده شده در رولز رویس فانتوم است. 0 تا 100 این خودرو نزدیک 5 ثانیه است و کمپانی رولز رویس اعلام کرده که کالینان قادر است سرعت نهایی 248 کیلومتر را تجربه کند. قدرت موتور از طریق گیربکس 8 سرعته ZF منتقل می شود. سیستم 4 چرخ متحرک بیشتر بر روی اکسل عقب تمرکز دارد به طوری که در شرایط معمولی 90 درصد قدرت خودرو به چرخ های عقب منتقل می شود. رولز رویس برای شرایط سخت آفرود اپشنی را در نظر گرفته که در آن خودرو در دنده دو قرار می گیرد تا قدرت کافی را داشته باشد. این آپشن از طریق دکمه ای بر روی فرمان کنترل می شود. به گفته Müller-Ötvö از کمپانی رولز رویس: شما نمی توانید خودرویی را بفروشید که نیاز به پارک شدن داشته باشد (نمایشی باشد) در اینصورت مردم به سراغ لند کروز هایشان می روند تا تعطیلات اخر هفته خود را سپری کنند.

رولزرویس کالینان (4)

شاسی  

شاسی استفاده شده در کالینان, چیزی شبیه به پلت فرم در نظر گرفته شده برای فانتوم در سال 2016 است. طول 5.3 متری کالینان به اندازه 0.05 متر از فانتوم بیشتر و مقدار 0.2 متر از بنتلی بنتایگا بیشتر است. کالینان ارتفاع 1.8 متری از سطح زمین دارد که نسبت به فانتوم 0.17 متر و نسبت به بنتایگا 0.09 متر بلند تر است. فنر های بادی به کار رفته شده در این خودرو, توانایی تغییر ازتفاع در شرایط مختلف را به راننده می دهد. به طوری که در حالت های آفرودی خودرو به میزان 3.81 سانتی متر بلاتر می آید و در حالت پارک به همین اندازه پایین تر می آید. هم چنین فعالیت سیستم زیر بندی از طریق صفحه نمایش قرار گرفته در خودرو قابل مشاهده است تا راننده بر همه چیز تسلط داشته باشد. هم چنین فرمان پذیری چرخ های عقب کنترل بهتری به راننده در حین رانندگی در سرعت های مختلف می دهد. وزن رولز رویس کالینان 2789 کیلوگرم است که این خودرو را به خودرویی سنگین تبدیل می کند.

اطلاعات فروش

قیمت در نظر گرفته شده برای مدل های پایه ای کالینان چیزی نزدیک به 300/000 دلار است که با در نظر گرفتن آپشن های گوناگون قیمت بالاتری خواهد داشت. خریداران می توانند هم اکنون برای ثبت سفارش اقدام کنند اما نمونه های کالینان در اوایل سال آینده میلادی تحویل داده می شود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

ب ام و و رولزرویس به سمت خودروهای الکتریکی میروند

بررسی مرسدس بنز G_CLASS 2019

رولز رویس ریث ،سوپر تجملی می شود.

رولز رویس گوست ، لباس تیونینگ نوویتک به تن مي کند

همه چیز در مورد فورد برانکو 2020 تاکنون

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی