پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمد-شریعتمداری

افزایش بیش از ۹.۶ درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه خودروسازان مجاز به افزایش بیش از ۹/۶ درصدی قیمت خودروهای داخلی نیستند، گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید با جدیت بر قیمت گذاری خودروهای داخلی نظارت کند. محمد شریعتمداری در خصوص قیمت برخی خودروهای داخلی گفت: افزایش بیش از ۹/۶ درصدی قیمت خودروهای داخلی […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه خودروسازان مجاز به افزایش بیش از ۹/۶ درصدی قیمت خودروهای داخلی نیستند، گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید با جدیت بر قیمت گذاری خودروهای داخلی نظارت کند.

محمد شریعتمداری در خصوص قیمت برخی خودروهای داخلی گفت: افزایش بیش از ۹/۶ درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست و خودرو سازان داخلی حق افزایش بیش از این میزان را ندارند. وی تاکید کرد مردم می توانند تخلفات را گزارش کنند.

شریعتمداری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مامور کرد تا گزارش ها را بررسی و با تخلف احتمالی برخورد کند.

شورای رقابت وظیفه قیمت گذاری خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان را بر عهده دارد و این طور که به نظر می رسد، هنوز مجوز خود برای افزایش قیمت ها را صادر نکرده است. البته تعداد خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان داخل کشور محدودتر از گذشته شده و همین باعث می شود تصمیم شورای رقابت درباره قیمت بیشتر خودروهای بازار بی اثر باشد.

محمد شریعتمداری در ادامه مسیر وزیر قبلی صنعت، معدن و تجارت، نظر به حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو دارد. اما با ابزاری به اسم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سعی در کنترل قیمت خودروهای داخلی دارد.

 

حمایت وزارت صمت از واگذاری سهام خودروسازان بزرگ

تلاش دوباره برای حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو / خودروسازان تعیین کننده نهایی قیمت خودرو می شوند؟

ارتقای کیفیت در محصولات داخلی مسئولیت اصلی ما خواهد بود/ ۸۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری خارجی در حال اجراست

کیفیت خودروها مهمترین مسئولیت اجتماعی خودروسازان/ آيين رونمايي از گزارش عملكرد پايدار و مسئوليت اجتماعي شركت ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی