پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

داج وایپر (1)

داج وایپر باز می گردد

اواخر سال گذشته بود که کمپانی داج اعلام کرد دیگر قصدی برای ساختن وایپر ندارد. خبری که برای بسیاری از طرفداران وایپر ناراحت کننده بود. اکنون کمپانی داج خبر از بازگشت نمونه وایپر داده است, اما این بار به جای 10 سیلندر با 8 سیلندر! سال گذشته تولید نمونه وایپر به علت فروش کم و […]

ارشیا
یکشنبه - ۶ خرداد ۱۳۹۷

اواخر سال گذشته بود که کمپانی داج اعلام کرد دیگر قصدی برای ساختن وایپر ندارد. خبری که برای بسیاری از طرفداران وایپر ناراحت کننده بود. اکنون کمپانی داج خبر از بازگشت نمونه وایپر داده است, اما این بار به جای 10 سیلندر با 8 سیلندر!

داج وایپر (2)

سال گذشته تولید نمونه وایپر به علت فروش کم و ناتوانی در پاس کردن قوانین سخت گیرانه FMVSS در استفاده از ایربگ های جانبی , از طرف کمپانی داج متوقف شد. شایعات حاکی از این است که کمپانی داج قصد دارد تا وایپر افسانه ای را به خط تولید بازگرداند. پیش بینی می شود نمونه جدید وایپر به جای 10 سیلندر, با یک پیشرانه تنفس طبیعی 8 سیلندر ارائه شود. در حالی که نسل هشتم از کوروت موتور عقب خواهد بود, اما وایپر با موتور جلو و دیفرانسیل عقب عرضه می شود. نسخه جدید از وایپر از پیشرانه هایی شبیه به موتور های داج چلنجر بهره خواهد برد و پیش بینی می شود پیشرانه 550 اسب بخاری در نمونه پایه و پیشرانه 700 اسب بخاری هلکت برای مدل های قوی تر در نظر گرفته شود. نمونه های کروکی از کوروت در نسل جدید ساخته خواهند شد و به دنبال آن مدل های کوپه هم عرضه خواهد شد. پیش بینی می شود قیمت پایه برای داج وایپر از 90 هزار دلار آغاز شود که این رقم برای نمونه قدرتمند ACR افزایش خواهد یافت.

داج وایپر

به احتمال زیاد کمپانی داج از شاسی Space frame با بدنه فیبر کربنی برای نمونه وایپر استفاده خواهد کرد. در سال گذشته پس از به اتمام رسیدن تولید داج وایپر, این کمپانی خط تولید وایپر را تعطیل کرد و اینطور به نظر می رسد که برای تولید نسل چهارم وایپر, کمپانی داج محل دیگری را برای شروع دوباره تولید در نظر بگیرد. با توجه به انتشار اسپای شات های مختلف از کوروت موتور عقی و شلبی جی تی 500 2019 با بیش از 700 اسب بخار, پیش بینی می شود که وایپر کار سختی برای فروش در بازار داشته باشد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

نسل جدید دوج وایپر یک احتمال خواهد بود

نسل جدید دوج چارجر پیش از پایان دهه معرفی نخواهد شد

دوج و معرفی رنگ انبه‌ای برای چلنجر و شارژر 2016

غوغا در حراجی/ 10 خودروی گران قیمت Barrett-Jackson

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی