پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرمول یک موناکو (5)

گزارش ششمین مسابقه فصل فرمول یک/ پیست موناکو

مسابقه در پیست موناکو همیشه یکی از کلاسیک ترین و جذاب ترین مسابقات تاریخ فرمول یک بوده است. از زمان قهرمانی های ایرتون سنا در دهه 80 و 90 گرفته تا هنر نمایی های مایکل شوماخر در این پیست. پیستی پر پیچ و خم و نفس گیر که هر ساله میلیون ها علاقه مند را […]

ارشیا
دوشنبه - ۷ خرداد ۱۳۹۷

مسابقه در پیست موناکو همیشه یکی از کلاسیک ترین و جذاب ترین مسابقات تاریخ فرمول یک بوده است. از زمان قهرمانی های ایرتون سنا در دهه 80 و 90 گرفته تا هنر نمایی های مایکل شوماخر در این پیست. پیستی پر پیچ و خم و نفس گیر که هر ساله میلیون ها علاقه مند را به خود جذب می کند. ششمین مسابقه از تقویم سال 2018 روز گذشته در پیست موناکو برگزار شد.

ششمین مسابقه فصل در پیست موناکو از ساعت 8:10 به وقت محلی آغاز شد. دنیل ریکاردو, سباستین وتل و لوییس همیلتون به ترتیب از رده های اول تا سوم مسابقه را شروع کردند. با شروع مسابقه دنیل ریکیاردو از تیم ردبول جلوتر از همه کار را آغاز کرد و پشت سر او سباستین وتل توانست مقام دومی را حفظ کند و لوییس همیلتون را در جایگاه سومی اش نگه دارد. پیچ های تند و مسیر شیب دار پیست موناکو سبقت گیری در بسیاری از نقاط پیست را به امری غیر ممکن تبدیل می کند.

فرمول یک موناکو (3)

اولین دور از مسیر 3.3 کیلومتری مسابقه با پیشروی ریکیاردو ادامه پیدا کرد. در دور هفتم مکس ورستپن که توانسته بود در مسابقه قبلی مقام سومی را کسب کند, در رتبه هفدهم قرار داشت و با لنس استرول رقابت می کرد. او توانست از استرول سبقت بگیرد و خود را به رتبه شانزدهم رساند. در دور شانزدهم سباستین وتل برای تعویض لاستیک به پیت استاپ رفت تا لاستیک های هایپر سافت خود را تعویض کند. در دور بعدی ریکاردو که 3.6 ثانیه با وتل اختلاف داشت برای تعویض لاستیک به پیت استاپ رفت. خودروی دنیل ریکاردو با مشکل در سیستم kers مواجه شده بود و قدرت خودرویش افت کرده بود.

فرمول یک موناکو (14)

در دور بیست و هستم ریکاردو در تماس با تیم ردبول اعلام کرد که قدرت خودرو کم شده است و با مشکل روبرو است. تیم ردبول به او اعلام کرد که مشکل حاد نیست و او می تواند به مسیرش ادامه بدهد. در این هنگام سباستین وتل با فاصله 1.2 ثانیه نسبت به ریکاردو در رتبه دوم می راند. لوییس همیلتون قهرمان دور قبلی هم در جایگاه سوم قرار داشت. افت قدرت خودروی ریکاردو فرصت مناسبی برای کیمی رایکونن از تیم فراری و ولتری بوتاس از تیم مرسدس بنز بود تا بتوانند خود را به 3 نفر اول برسانند. اما آنها مشغول نبرد بر سر رتبه چهارم و پنجم بودند و موفق نشدند به 3 نفر اول برسند.

فرمول یک موناکو (13)

خودروی فرناندو آلونسو که امسال با خودروی مک لارن دست و پنجه نرم می کند, با مشکل گیربکس مواجه شد و از جریان مسابقه خارج شد. دور 57 مسابقه با جدال بین مکس ورستپن از ردبول و کارلوس ساینز از تیم رنو دنبال می شد. ورستپن قصد داشت در پیچ چپی راستی (شیکین) از ساینز سبقت بگیرد اما با سد راه کارلوس ساینز مواجه شد. دور 57 با جدال بین این دو ادامه یافت و سرانجام در دور 58 ورستپن توانست در همان پیچ از ساینز سبقت بگیرد.

فرمول یک موناکو (8)

دور هفتاد و دوم با تصادف همراه بود. شارل لکلرک که قصد داشت قبل از پیچ ترمز گیری کند با خودروی هارلی برخورد کرد و قسمت جلویی دماغه و چرخ ها با آسیب جدی مواجه شد و این پایان کار لکلرک در موناکو بود. سرانجام در دور هفتاد و هشتم نوبت به معرفی قهرمان مسابقه رسیده بود. دنیل ریکاردو از تیم ردبول توانست با زمان 1 ساعت و 10 دقیقه و 810 هزارم ثانیه نسبت به سباستین وتل از تیم فراری با زمان 1 ساعت و 11 دقیقه و 039 هزارم ثانیه و پشت سر آن لوییس همیلتون از مرسدس بنز با زمان 1 ساعت و 11 دقیقه و 232 هزارم ثانیه در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند. دنیل ریکاردو که از اول مسابقه با مشکل فنی مواجه بود, توانست دومین مقام قهرمانی این فصل را بدست بیاورد تا در فصل 2018 یکی از امید های کسب مقام قهرمانی باشد.

 

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی