پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همکاری تویوتا و سوزوکی

همکاری سوزوکی و تویوتا برای ارائه مدل های سبز مشترک

دو خودروساژ ژاپنی تویوتا و سوزوکی در نظر دارند در راستای توسعه تکنولوژی، تولید خودرو و بازاریابی با همدیگر همکاری هایی را آغاز کنند. نخستین ثمره این همکاری تولید آزمایشی اتومبیل هایی مشترک برای بازار هند خواهد بود و دو شرکت یاد شده قرار است بزودی در این زمینه با هم گفتگوهای بیشتری داشته باشند. […]

امیر
سه شنبه - ۸ خرداد ۱۳۹۷

دو خودروساژ ژاپنی تویوتا و سوزوکی در نظر دارند در راستای توسعه تکنولوژی، تولید خودرو و بازاریابی با همدیگر همکاری هایی را آغاز کنند. نخستین ثمره این همکاری تولید آزمایشی اتومبیل هایی مشترک برای بازار هند خواهد بود و دو شرکت یاد شده قرار است بزودی در این زمینه با هم گفتگوهای بیشتری داشته باشند.

سوزوکی یکی از نخستین خودروسازان خارجی است که وارد هندوستان شده و در بازار خودرویی این کشور حضوری بسیار پر رنگ دارد. این کمپانی نقش کاملا مثبتی در پیشرفت صنعت خودروی هند ایفا کرده و توانسته از طریق همکاری با ماروتی (خودروساز هندی) اتومبیل هایی مناسب برای اهالی این کشور در حال توسعه تولید کند.

تویوتا-لوگو

آنطور که در خبرها آمده موضوع گفتگوهای بعدی دو خودروساز ژاپنی درباره کمک های فنی تویوتا به سوزوکی در رابطه با تولید مدل های کوچک، پیشرانه های فوق العاده بهینه و پشتیبانی از اتومبیل های مزین به نشان سوزوکی که در یکی از کارخانه های تویوتا در هند مونتاژ می شوند، اختصاص خواهد یافت.

suzuki-cars-logo-سوزوکی_لوگو

آقای آکیو تویودا مدیر عامل تویوتا در این باره گفته:

به عنوان عضوی از جامعه هند، تویوتا در کنار سوزوکی تمام سعی خود را خواهد کرد تا آزادی و لذت را در حمل و نقل آینده این جامعه ارتقا داده و خودروهای “ساخت هندوستان” را در آفریقا و بسیاری از کشورهای دیگر جهان به انتخابی مناسب و محبوب بدل کند.

بد نیست اشاره کنیم مذاکرات موجود بین تویوتا و سوزوکی از فوریه 2017 کلید خورده و کماکان ادامه دارند. پیشتر مقامات این دو شرکت برای همکاری های تجاری جلساتی را با هم برگزار کرده بودند. آنها امیدوار هستند با رسانه ای شدن مذاکرات، در آینده نزدیک قراردادی رسمی بین تویوتا و سوزوکی منعقد شود.

همانگونه که در مطالب قبلی اشاره شده، صنعت خودروی هند در حال حاضر با شتابی بالا رو به پیشرفت است. حضور گسترده خودروسازان عمدتا آسیایی در این کشور و همکاری آنها با شرکت های داخلی و همچنین مالکیت چند کمپانی بزرگ توسط هندی ها برخی از نشانه های این امر به شمار می روند.

به نظر می رسد هندوستان نیز مسیری مشابه با ترکیه را در پیش گرفته و به پایگاهی منطقه ای برای تولید و مونتاژ مدل های مختلف برای کشورهای آفریقایی و دیگر کشورهای در حال توسعه تبدیل خواهد شد، اتفاقی که می توانست برای ما نیز رخ دهد، اما شرایط طوری رقم خورد که اکنون باید نگران حذف زه های جانبی یک ارابه باشیم!

منبع : دیجیاتو

گسترش همکاری های گروه خودروسازی سایپا و برلیانس

همکاری اوبر با تویوتا برای استفاده از خودروهای خودران

گسترش همکاری ولووتراکس و سایپادیزل

رانندگی آسان، حاصل همکاری نیسان و DeNA

همکاری برد برد برای JAC و فولکس واگن

همکاری مشترک نیسان، رنو و میتسوبیشی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی