پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تحویل اولین خودروهای BYD F3

اولین سری BYD F3 تحویل مشتریان کارمانیا شد

اولین سری BYD F3 با حضور مشتریان منتخب این خودرو و مدیران گروه خودروسازی کارمانیا طی یک مراسمی باشکوه تحویل شد. مشخصات فنی بی وای دی F3 کیفیت سوای خودرو به لطف فاصله محوری مناسب، سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و پیچشی در عقب، مناسب و نرم است. به نظر می‌رسد باید گفت BYD F3 نرم‌ترین […]

امیر
سه شنبه - ۸ خرداد ۱۳۹۷

اولین سری BYD F3 با حضور مشتریان منتخب این خودرو و مدیران گروه خودروسازی کارمانیا طی یک مراسمی باشکوه تحویل شد.

مشخصات فنی بی وای دی F3

کیفیت سوای خودرو به لطف فاصله محوری مناسب، سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و پیچشی در عقب، مناسب و نرم است. به نظر می‌رسد باید گفت BYD F3 نرم‌ترین خودرو کلاس سدان‌های خانوادگی در رده خود است. این خودرو مجهز به موتور 1.5 لیتری کم‌مصرفی است که می‌تواند در دور موتور5 هزار و 800 به 107 اسب‌بخار نیرو دست پیدا کند. هم‌چنین گشتاور این پیشرانه در دور 4 هزار و 800 به 145 نیوتن‌متر می‌رسد. پیشرانه 4 سیلندر این خودرو همان‌طور که اشاره شد توسط میتسوبیشی طراحی شده است.

به‌طورکلی پیشرانه‌های کم‌حجم معمولا قدرت‌شان را در دورهای بالا ارائه می‌کنند اما نحوه رانندگی شماست که مشخص می‌کند چقدر قصد دارید بنزین را دود هوا کنید. در F3 طبق اعلام شرکت کارمانیا مصرف سوخت ترکیبی حدود 6 لیتر (5.9 لیتر) است. شاید این عدد در ابتدا کمی دور از ذهن باشد اما جالب است بدانید که در روز تست علی‌رغم این‌که بنزین معمولی درون باک خودرو بود و با تمام توان این خودرو را به چالش کشیدیم، مصرف سوخت‌اش آن‌قدر کم بود که از شدت تعجب با پیشرانه لج کرده بودیم و همه دنده‌ها را در دورهای نهایی تعویض می‌کردیم!

البته نباید انتظار کشش یک پیشرانه 2 لیتری را از این خودرو داشته باشید اما فراموش نکنید در یک پیشرانه 2 لیتری دست‌کم در هر صد کیلومتر 3 لیتر بنزین بیش‌تر مصرف می‌کنید. یعنی اگر شما یک کارمند باشید و روزانه حدود 40 کیلومتر در مسیر رفت و برگشت به محل کار رانندگی و با ترافیک هم دست و پنجه نرم کنید، در هفته حدود 250 کیلومتر در شهر رانندگی می کنید.

حالا اگر ترافیک را لحاظ کنید باید بگوییم که در تردد شهری شما به‌طور متوسط در هر 100 کیلومتر با  پیشرانه 1.5 لیتری بی وای دی F3 حدود 7 لیتر سوخت مصرف می‌کنید. درحالی‌که با یک خودرو 2 لیتری مصرف سوخت شما در بهترین حالت 9 تا 10 لیتر است.

البته خودروسازان وطنی خودروهایی با حجم موتور کم‌تر تولید می‌کنند که در ترافیک حدود 10 لیتر سوخت می‌سوزاند. با این تعاریف یعنی به‌طور متوسط یک F3 در هفته بسته به نوع بنزین بین 5 تا 6 هزار تومان سوخت کم‌تر تنها در تردد شهری مصرف می‌کند. به‌این‌ترتیب اگر تنها مصرف سوخت شهری را مدنظر داشته باشید، در سال بین 250 تا 300 هزار تومان بسته به نوع بنزین مصرفی برای شما صرفه اقتصادی دارد.

تازه‌ وارد پرمدعا!/ تست و بررسی میدانی بی وای دی F3 در جاده چالوس

چینیِ نشکن/ بررسی اجمالی BYD S6

تست وبررسی BYD QIN

ایتالیا، جدیدترین مشتری اتوبوس های الکتریکی BYD

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی