پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیسان ایکس تریل 2018 فیس لیفت

تاثیر ژاپنی ها بر ذائقه خریداران ایرانی/ مزایای رقابتی نیسان ایکس تریل جدید در بازار شاسی بلندها

استقبال گسترده از نیسان ایکس تریل 2018 در بازاری که خریدارانش تحت تاثیر زرق و برق و آپشن محوری خودروهای کره ای قرار دارند، مورد توجه قرار گرفته و نشان می دهد خط مشی جدید خودروسازان ژاپنی بر ذائقه خریداران ایران تاثیر چشمگیری داشته و جایگاه خودروهای ژاپنی را در بازار ایران احیا کرده است. […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۸ خرداد ۱۳۹۷

استقبال گسترده از نیسان ایکس تریل 2018 در بازاری که خریدارانش تحت تاثیر زرق و برق و آپشن محوری خودروهای کره ای قرار دارند، مورد توجه قرار گرفته و نشان می دهد خط مشی جدید خودروسازان ژاپنی بر ذائقه خریداران ایران تاثیر چشمگیری داشته و جایگاه خودروهای ژاپنی را در بازار ایران احیا کرده است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

واکنش خریداران و تولیدکنندگان در بعضی بازارها به مد وابسته است. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و کاملا می توان حرکت روی موج مد را در بازار خودرو مشاهده کرد. خودروهای شاسی بلند سابقه قابل توجهی در بازار خودرو کشورهای مختلف دارند. اما در یک بازه زمانی بسیار محبوب شدند و می توان گفت، خرید آن ها در بسیاری کشورها مد شد. شاسی بلندها در بازار خودرو کشورمان نیز حسابی روی دور افتادند و در چند سال اخیر شاهد تنوع قابل توجه این سگمنت در بازار کشور بوده ایم.

اما در هر صنفی، در هر سگمنتی و در هر حرفه ای، یک کشور صاحب سبک و اصالت است. شاید بی راه نباشد اگر بگوییم رونق بازار شاسی بلندها با هنرنمایی خودروسازان ژاپنی در این سگمنت همراه بود. ریشه شاسی بلندهای حرفه ای و جان سخت را باید در سرزمین آفتاب جست و جو کرد. محصولات نیسان، تویوتا و میتوسبیشی در بسیاری کشورها نام شاسی بلند و خودروهای آفرودی را معنی کردند. در کشور خودمان نیز، مردم خودروهای شاسی بلند را با نیسان پاترول شناختند و هنوز هم بسیاری به خودروهای شاسی بلند از هر برندی به اصطلاح پاترول می گویند!

وضعیت کنونی بازار اما با چیزی که باید باشد متفاوت است. می توان گفت شاسی بلندها با ژاپنی ها در ایران مطرح شدند. اما در حال حاضر کره ای ها بر موج مد شاسی بلند سواری سوار شده اند. این خودروهای کره ای هستند که از آب گل آلود تلاطم بازار خودرو و  افزایش قیمت ارز ماهی می گیرند و قیمت شان روزانه افزایش پیدا می کند! در حالی که ژاپنی ها در آشفته بازار قیمت ارز، با روندی نرم تر و منطقی تر پله های افزایش قیمت را طی کرده اند.

اما ریشه این اتفاق چیست؟ شاسی بلندهای ژاپنی حتی در مدل های جمع و جور و به اصطلاح شهری، قابلیت های حرکتی و خارج جاده ای هماهنگ تری با چیزی که از یک شاسی بلند انتظار دارید، دارند. اکثر کره ای ها اما تنها فرم ظاهری یک خودرو شاسی بلند را یدک می کشند و به دلیل ویژگی های فنی و قابلیت های حرکتی مشابه خودروهای سدان، در بی راهه عملکردی آنچنان متفاوت با سدان ها ندارند. آپشن پسند بودن خریداران در بازار ایران اما باعث شده شاسی بلندهای کره ای آپشن محور حسابی روی بورس باشند و در شرایط متلاطم بازار نیز تا جایی که می توانند پله های افزایش قیمت را 2 تا یکی طی کنند. شاسی بلندهای ژاپنی اما علی رغم تمام قابلیت های حرکتی جذاب و کیفیت ساخت به مراتب بالاتر از کره ای ها، تا مدتی پیش بازار محدودتری نسبت به رقبای کره ای در ایران داشتند.

 در حال حاضر اما ورق برگشته. چرا که خودروسازان ژاپنی نیز در زمینه تنوع بخشیدن به فهرست امکانات رفاهی روندی جدید در پیش گرفته اند و افزایش جذابیت های ظاهری شان در ساخته های اخیر به وضوح مشخص است. یکی از مثال های قابل دفاع در این رابطه، نیسان ایکس تریل 2018 است که با فروش قابل توجه، آن هم تنها چند روز پس از رونمایی در ایران و در لحظات اولیه عرضه، معادلات را تغییر داده است. نیسان ایکس تریلی که در مدل جدید به امکاناتی متنوع مجهز شده و ظاهر هماهنگ تر و جذاب تری نسبت به قبل دارد. ایکس تریل تابلویی از پیشرفت خودروسازان ژاپنی مخصوصا نیسان در طراحی به شمار می رود و هماهنگی و جذابیت بیشتر ظاهری در مدل جدید و ظاهر مدرن ترش شما را به خود امیدوار می کند تا تصورتان راجع به طراحی ساده خودروهای ژاپنی را تغییر کند. این خط مشییست که در دیگر خودروسازان ژاپنی مثل تویوتا و میتسوبیشی نیز شاهد هستیم. در مجموع باید گفت ژاپنی ها با زرق وبرق کمتر و در عوض تاکید بیشتر بر اصالت در طراحی، ظاهر ماندگارتری نسبت به خودروهای کره ای دارند. از سوی دیگر فاصله کوتاه بین تغییر نسل و طراحی خودروهای کره ای باعث می شود تا خودروی مورد نظر تنها مدتی کوتاه جذابیت اش را حفظ کند و با آمدن مدل جدید به بازار، علاوه بر افت قیمت، طرفدارشان نیز کمتر شوند. این در حالی است که ژاپنی ها با اعتماد بیشتر به طراحی هایشان و پافشاری بر اصالت، از این اتفاق جلوگیری می کنند و در طول زمان تنها با تغییراتی جزیی سعی در به روز کردن محصولشان دارند.

ایکس تریل توسط نمایندگی رسمی نیسان در ایران، یعنی جهان نوین آریا عرضه می شود و شرکت عرضه کننده با قیمت گذاری منطقی (با توجه به شرایط فعلی حاکم بر بازار) و کنترل بازار سیاه و گری مارکت، توانسته گزینه ای منطقی نسبت به دیگر رقبای خود در ایران را به خریداران معرفی کند. در حالی که نوسان شدید قیمت شاسی بلندهای کره ای مثل سانتافه و سورنتو باعث شده خریدار یا فروشنده به اصلاح دو به شک باشد و تنها با تکیه بر هیجان ای ناشی از وضعیت نا به سامان فعلی اقدام به خرید کنند.

اگر شما هم از آن دسته خریداران آپشن پسند هستید، ایکس تریل جدید می تواند به نیازهای شما پاسخ دهد. شاید تنوع آپشن هایش از کره ای ها کمتر باشد، اما تمام امکاناتی که در اختیار سرنشینان قرار می دهد کاربردی بوده و کیفیت اجرای بهتری دارد. بحث قابلیت های حرکتی و عملکرد آفرودی هم که به میان بیاید، باید بگوییم ایکس تریل در مقایسه با رقبای کره ای که بیشتر به درد رفت و آمدهای شهری می خورند تا بیراهه های ناهموار، برنده میدان است. در بحث کیفیت و دوام طولانی مدت هم که اصلا نیازی به تعریف و تمجید از ایکس تریل نیست. ژاپنی ها در این زمینه امتحان خود را پس داده اند و نیسان نیز از پرچمداران کیفیت و دوام در میان خودروهای ژاپنی نیز کارنامه درخشانی در این زمینه دارد. این در حالی است که در طولانی مدت، رقبای کره ای ایکس تریل زودتر خسته می شوند و افت کیفیت شان محسوس تر است. شاید افزایش قیمت لحظه به لحظه کره ای ها در این شرایط وسوسه کننده به نظر برسد و احساس کنید روی آن ها می توانید به عنوان گزینه هایی برای سرمایه گذاری حساب کنید، اما در شرایط ثبات بازار و استیبل شدن قیمت ها، این خودروهای ژاپنی هستند که با تکیه بر دوام و کیفیت بالاتر، می توانند از سرمایه شما حفاظت کنند و به ارزش افزوده سرمایه شما در طولانی مدت کمک کنند.

نوشته: میلاد میرعابدینی

 

رونمایی متفاوت نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ در سایت مرکزی جهان نوین آریا

شرایط فروش نقدی نیسان ایکس تریل 2018 (اردیبهشت 97)

فروش نقدی نیسان جوک 2017 (اردیبهشت 97)

فروش نقدی نیسان ایکس تریل 2017 (اردیبهشت 97)

نیسان جوک ، جایزه بزرگ خریداران خوش شانس محصولات نیسان

نیسان ایکس تریل فیس لیفت چه تفاوت هایی با قبل دارد؟

نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ با مجموعه‌ای از تغییرات به بازار می‌آید

زرق و برق یا کیفیت و اصالت / مشتریان با کدام دلایل اقدام به خرید خودرو می کنند؟

نیسان در جمع 3 برند اول واردات خودرو به کشور/ آمار واردات خودرو در 10 ماهه اول سال جاری منتشر شد

بررسی تفاوت های شاسی بلند نیسان ایکس-تریل 2018 با مدل قبلی آن

تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان به جهان نوین آریا رسید

رتبه نخست میزان رضایتمندی مشتریان از فروش برای دومین بار متوالی به جهان نوین آریا رسید

سرویس و خدمات تخصصی، در محل مشتریان جهان نوین آریا(فیلم)

صدر نشین بازار نیسان / ایکس تریل پرفروش ترین SUV نیسان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی