پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

استون مارتین DB5 (7)

استون مارتین جیمز باند فروخته می شود

برای علاقه مندان به دنیای سینما مطمئنا نام جیمز باند نامی آشنا است. شخصیتی محبوب در فیلمی اکشن که در دهه 60 میلادی دوران اوج خود را تجربه کرد و تا امروز هم چندین نسخه از این سری فیلم ها بر روی پرده سینما قرار گرفته است. فیلم Goldeneye بهترین نمونه ساخته شده از 4 […]

ارشیا
سه شنبه - ۸ خرداد ۱۳۹۷

برای علاقه مندان به دنیای سینما مطمئنا نام جیمز باند نامی آشنا است. شخصیتی محبوب در فیلمی اکشن که در دهه 60 میلادی دوران اوج خود را تجربه کرد و تا امروز هم چندین نسخه از این سری فیلم ها بر روی پرده سینما قرار گرفته است. فیلم Goldeneye بهترین نمونه ساخته شده از 4 گانه جیمز باند با حضور Pierce Brosnan است. در این فیلم یک دستگاه استون مارتین DB5 مدل 1965 حضور پیدا کرد که بعد ها به یکی از نماد های فیلم جیمز باند تبدیل شد. اکنون این خودرو معروف برای حضور در حراجی Bonhams آماده می شود.

استون مارتین DB5 (6)

این خودرو از زمان حضور شان کانری در فیلم جیمز باند به نوعی نماد جیمز باند محسوب می شد و از شهرت بالایی برخوردار است. این خودرو قرار است در حراجی که توسط Bonhams در حاشیه فستیوال سرعت Goodwood برگزار می شود, به فروش رود. قیمت پیش بینی شده برای فروش این خودرو قیمتی بین 1.2 تا 1.6 میلیون پوند خواهد بود.

استون مارتین DB5 (3)

 

مالک فعلی این خودرو, استون مارتین جیمز باند را در سال 2001 با قیمت 200 هزار دلار خریداری کرده است. اما قیمت این خودرو در مقابل قیمت خودروی اصلی جیمز باند که در فیلم شان کانری حضور پیدا کرده بود از ارزش پایین تری برخوردار است. خودروی شان کانری در سال 2010 در حراجی RM به قیمت 2.6 میلیون پوند معادل 4.2 میلیون دلار فروخته شد. استون مارتین بین سال های 1963 تا 1965 در مجموع 1059 دستگاه از خودروی DB5 ساخته است.

تعداد 123 دستگاه از این تعداد نسخه کروک بودند. پیشرانه مورد استفاده توسط استون مارتین, یک موتور 6 سیلندر خطی با قدرت تحسین بر انگیز 282 اسب بخار و 280 پوند بر فوت (378 نیوتن متر) است.

استون مارتین DB5 (1)

وظیفه انتقال قدرت در این خودرو بر عهده دو نوع گیربکس 5 دنده دستی یا 3 دنده اتوماتیک بود. 0 تا 100 این خودرو که بیش از 50 سال سن دارد در 7.1 ثانیه پر می شود که عددی فوق العاده به حساب می آید. حراجی Bonhams در روز 13 جولای برگزار خواهد شد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

استون مارتین والکایری با تکنولوژی ای پیشرفته تر از خودروی فرمول یک ساخته می شود!

بررسی جدید ترین مدل معرفی شده از استون مارتین/ DB11 AMR

سوپر اتومبیلی استون مارتین 5 جولای رونمایی خواهد شد

رونمایی استون مارتین از سوپراسپرت Vanquish Zagato

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی