پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نسل بعدی بی ام و X5

نسل چهارم و جدید ب ام و X5

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از نسل چهارم X5، ب ام و اخیرا کمپینی تبلیغاتی را برای این شاسی بلند پرطرفدار کلید زده است. انتشار تصاویر رسمی و اطلاعاتی کلی درباره X5 بخشی از این کمپین به شمار می رود. طبق اطلاعات منتشر شده، نسل جدید X5 اولین مدل از ب ام و خواهد […]

امیر
چهارشنبه - ۹ خرداد ۱۳۹۷

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از نسل چهارم X5، ب ام و اخیرا کمپینی تبلیغاتی را برای این شاسی بلند پرطرفدار کلید زده است. انتشار تصاویر رسمی و اطلاعاتی کلی درباره X5 بخشی از این کمپین به شمار می رود.

طبق اطلاعات منتشر شده، نسل جدید X5 اولین مدل از ب ام و خواهد بود که به آخرین نسخه از سیستم اینفوتینمنت این شرکت مجهز می شود. تصاویر تازه نیز هر چند X5 را در پیکره ای استتار یافته نشان می دهند، اما می توان از روی آنها حدس زد که بی ام و بجای انقلاب در طراحی، روندی تکاملی را در پیش گرفته است.

نسل جدید بی ام و X5

مثل مدل های پیشین، در این خودرو نیز چراغ های اصلی دوقلو که گویی درون یک شش صلغی قرار گرفته اند، دیده می شوند. این سبک از طراحی چراغ ها به نوعی به امضای ب ام و در محصولاتش تبدیل شده است.

آمار فروش شاسی بلندها و کراس اوورهای مزین به نشان ب ام و، همانند دیگر خودروسازان در دهه اخیر سیری صعودی داشته و مدام بر محبوبیت آنها افزوده می شود. باواریایی ها امیدوارند با ظهور نسل چهارم X5 آمار فروش اعضای این خانواده شتاب بیشتری بگیرد.

بی ام و X5

نسل کنونی X5 که در سال 2013 معرفی شده، از پلتفرم نسل دوم بهره می برد؛ به عبارتی نسل فعلی X5 ریشه در سال 2006 داشته و به لحاظ فنی مدلی قدیمی محسوب می شود.

برای X5 چهارم، ب ام و به احتمال زیاد از همان پلتفرم و پیشرانه هایی که اینک در زیر پوسته سری 5 قرار دارند، استفاده می کند. این پلتفرم با عنوان اختصاری CLAR شناخته شده و در اکثر مدل های اخیر باواریایی ها – از سدان گرفته تا شاسی بلند – به کار گرفته شده است.

پلتفرم CLAR بخاطر وزن بهینه نقش مثبتی در کاهش مصرف سوخت خودروها داشته و با طیف وسیعی از انواع پیشرانه های بنزینی، دیزلی و هیبریدی سازگاری دارد. بر اساس شنیده ها شاسی بلند پرچمدار X7 نیز بر روی این پلتفرم تولید می شود.

نسل اتی بی ام و X5

در کنار اشتراکات فنی، X5 از لحاظ کابین نیز شباهت هایی را با سری 5 خواهد داشت. نشان دهنده های دیجیتال پشت فرمان، جدیدترین نسخه از سیستم iDrive و اپل کارپلی وایرلس برخی از این موارد هستند. انتظار می رود X5 2018 به فناوری نیمه خودران نیز مجهز شود.

اگر چه نسل کنونی X5 کمی پا به سن گذاشته، اما میزان استقبال از آن کماکان زیاد بوده و این شاسی بلند باواریایی از فروش مناسبی برخوردار است. طبق آمار در سال 2017 بیش از 180 هزار دستگاه X5 در کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده که در مقایسه با سال 2016 از رشد 8.8 درصدی حکایت دارد.

با توجه به آمار یاد شده، X5 در سال گذشته 8.7 درصد از فروش کل محصولات ب ام و را به خود اختصاص داده بود. بد نیست اشاره کنیم X1 پرفروش ترین عضو خانواده قد بلندهای ب ام و محسوب می شود.

نسل چهارم X5 در نمایشگاه خودروی پاریس که پاییز برگزار خواهد شد، رونمایی می شود. این شاسی بلند سایز متوسط رقیب آئودی Q7 و مرسدس GLE به حساب میاید.

منبع : دیجیاتو

بی ام و M5 سوپر اسپرت دنیای سدان ها

بی ام و ix3 برقی رونمایی شد

مرسدس بنز AMG GT S رودستر برای فصل بهار آماده می شود

بررسی مرسدس بنز G_CLASS 2019

مکعب روبیک مرسدس بنز با AMG آمد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی