پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سوئین‌کار

سوئین‌کار ، عنکبوت چهار چرخ

وقتی پشت فرمان سوئین‌کار نشسته‌اید همه‌چیز رنگ و بویی دیگر به خود می‌گیرد زیرا که این چهارچرخه الکتریکی فرانسوی رسالتش چیزی نیست مگر کشتی گرفتن با زمین‌های دیوانه‌وار با روش‌های دیوانه‌وار. پیکره آفرود منحصربه‌فرد ما فرمی عجیب و عنکبوت مانند دارد و از ۴ اندام مجزا، سیستم تعلیق و دو جفت موتور الکتریکی تشکیل شده. […]

javankhodro
پنجشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

وقتی پشت فرمان سوئین‌کار نشسته‌اید همه‌چیز رنگ و بویی دیگر به خود می‌گیرد زیرا که این چهارچرخه الکتریکی فرانسوی رسالتش چیزی نیست مگر کشتی گرفتن با زمین‌های دیوانه‌وار با روش‌های دیوانه‌وار.

پیکره آفرود منحصربه‌فرد ما فرمی عجیب و عنکبوت مانند دارد و از ۴ اندام مجزا، سیستم تعلیق و دو جفت موتور الکتریکی تشکیل شده. با وجود چرخ‌هایی که هریک بر محور مجزایی گردش می‌کنند، این سبک‌وزن همه‌فن‌حریف از روی چاله‌ها می‌پرد، وارد شکاف‌های زمین می‌شود و به سطوح شیب‌دار اعتنا نمی‌کند.

سوئین‌کار

طراحی سوئین‌کار به خودرو این امکان را می‌دهد تا باوجود چهار چرخ، بتواند با تکیه برکناره ها به راحتی حرکت کند. همچنین خودروی عنکبوتی به دلیل بهره بردن از ساختار آلومینیومی بسیار سبک وزن بوده که این موضوع به حفظ ثباتش در دامنه‌های ناپایدار کمک شایانی می‌کند. هریک از موتورها بین ۱٫۳ تا ۲ اسب بخار در چنته دارد، بنابراین سوئین‌کار چهارچرخ متحرک، نشان قدرتمند را دریافت نخواهد کرد. ولی با ۱۴۰ کیلو وزن، سوئین‌کار نیازی به نیروی افسانه‌ای ندارد. تخت گاز ۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد، شیب ۷۵ درجه‌ای را پشت سر می‌نهد و بعد از ۴ ساعت گشت‌وگذار، تنها ۲ ساعت می‌خوابد تا شارژ شود. بد نیست مایکل بی، در نسخه بعدی فیلم تبدیل شوندگان، سوئین‌کار را نیز به جمع ربات‌هایش بیفزاید، چراکه چون بز کوهی موانع را فتح کرده و مانند موتورسیکلت در گوشه‌ها مانور می‌دهد.

سوئین‌کار

از زیبایی سورئال این خودروی چابک نمی‌توان گذشت، زیبایی که در زمره خاص‌ترین اتومبیل‌ها در کنار موجوداتی چون Chainlink Extreme 4×4 قرار می‌گیرد. سوئین‌کار ، هشت سال تمام در دست توسعه بوده و جالب اینکه هنوز نیز آماده تولید انبوه نیست. طبق اظهارات کمپانی کسب مجوزهای تردد در جاده تا پایان سال هم طول خواهد کشید. اگر بخت با این خودرو یار باشد و نسخه استاندارد طرفدارانی برای خود دست و پا کند، باید منتظر مدل دو سرنشینه و حتی کنترل از راه دور آن باشیم.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی