پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مک لارن F1 LM (2)

فروش مک لارن f1 کم یاب به صورت شخصی توسط حراجی RM

نام حراجی RM در فروش خودروی کمیاب و ارزشمند نامی آشنا است. این حراجی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد علاوه بر فروش نمایشگاهی, فروش شخصی را نیز راه اندازی کند. اکنون یک دستگاه مک لارن F1 LM که تنها یکی از دو دستگاه ساخته شده است, به صورت شخصی به بالاترین پیشنهاد […]

ارشیا
دوشنبه - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

نام حراجی RM در فروش خودروی کمیاب و ارزشمند نامی آشنا است. این حراجی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد علاوه بر فروش نمایشگاهی, فروش شخصی را نیز راه اندازی کند. اکنون یک دستگاه مک لارن F1 LM که تنها یکی از دو دستگاه ساخته شده است, به صورت شخصی به بالاترین پیشنهاد فروخته می شود.

مک لارن F1 LM (4)

خودروی سه سرنشین معروف مک لارن که در دهه 90 فاتح مسابقه لمانز شد. این خودرو با شماره شاسی 073 تنها یکی از دو دستگاه مک لارن LM در دنیا است (LM به معنی مشخصات خودروی لمانز). این خودرو که به صورت مخصوص توسط مک لارن ارتقا یافته است, از موتور 6.1 لیتری 12 سیلندر ب ام و با کد S70 , با 680 اسب بخار قدرت در دور 7800 بهره می برد. لوازم فنی شامل پیستون میل سوپاپ و … در این خودرو مربوط به نمونه اصلی F1 GTR است که در مسابقه لمانز قهرمان شد. هم چنین مشخصات ایرودینامیکی این خودرو هم کاملا متفاوت است و از یک بال عقب بزرگتر, سپر و جلوپنجره متفاوت و ورودی های هوای متفاوت در جلو بهره می برد.

رنگ این خودرو هم از سبز Velvet به نارنجی متالیک توسط کمپانی تغییر یافته است. این خودرو در کارخانه مک لارن در انگلستان نگهداری می شود. هم چنین قسمت داخلی خودرو هم به کلی شامل تغییراتی شده است و از چرم بسیار زیبای کرم رنگ در داخل خودرو استفاده شده است. هم چنین ترمز دستی خودرو هم با نمونه مسابقه ای تعویض شده است. بدیهی است که این تغییرات قیمت بسیار بالایی را برای صاحب جدید به ارمغان می آورد.

این خودرو در طی سالیان کمتر از 6 هزار کیلوکتر کار کرده است و به طور مرتب توسط کمپانی مک لارن سرویس شده است. در دهه 90 میلادی علاقه مندان می توانستند با قیمتی کمتر از 1 میلیون دلار این خودرو را خریداری کنند اما در آن سال ها این رقم بالایی بود.

مک لارن F1 LM (5)

تنها 106 دستگاه از مک لارن F1 ساخته شده است که فقط 64 تای آنها قادر به حرکت در شهر بودند. با توجه به اینکه یک نمونه مک لارن F1 در حراجی Bonhams سال پیش به قیمت 15,620,000 دلار فروخته شد, پیش بینی می شود این خودرو رکورد جدیدی را در فروش خودرو های سوپراسپرت دهه 90 بزند.

مک لارن F1 LM 6

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

خودروی فرمول 1 ایرتون سنا فروخته شد

در خط تولید مک لارن چه می گذرد؟

فروش فورد جی تی افسانه ای/ مقام سوم مسابقه به یاد ماندنی لمانز در سال 1966

حضور مازراتی کمیاب در حراجی RM

لامبورگینی پاپ فرانسیس به فروش رفت/ لامبورگینی مقدس!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی