پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لامبورگینی هوراکان پاپ فرانسیس (6)

لامبورگینی پاپ فرانسیس به فروش رفت/ لامبورگینی مقدس!

در ماه نوامبر سال 2017, کمپانی لامبورگینی یک دستگاه لامبورگینی هوراکان به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان هدیه داد. این خودرو به رنگ سفید و طلایی رنگ آمیزی شده بود که نمایانگر پرچم واتیکان بود. اکنون این خودرو در حراجی RM با قیمتی بیش از قیمت پیش بینی شده به فروش رفته است. مسئولین […]

ارشیا
جمعه - ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

در ماه نوامبر سال 2017, کمپانی لامبورگینی یک دستگاه لامبورگینی هوراکان به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان هدیه داد. این خودرو به رنگ سفید و طلایی رنگ آمیزی شده بود که نمایانگر پرچم واتیکان بود. اکنون این خودرو در حراجی RM با قیمتی بیش از قیمت پیش بینی شده به فروش رفته است.

مسئولین حراجی رقمی بین 250 تا 350 هزار یورو را برای این خودرو در نظر گرفته بودند اما این خودرو در این حراجی با قیمت 715 هزار یورو (معادل 857 هزار دلار) به فروش رفت. قیمت یک نمونه معمولی از لامبورگینی هوراکان چیزی نزدیک به 200 هزار دلار است اما خودروی پاپ فرانسیس بیش از 4 برابر قیمت نمونه معمولی به فروش رفت.

لامبورگینی هوراکان پاپ فرانسیس (1)

پاپ فرانسیس با هدف کمک به خیریه های مختلف در سراسر دنیا تصمیم به فروش این خودرو گرفت. این خیریه ها گروه های زیر را شامل می شود: گروهی برای بازسازی استان نینوا در عراق بعد از پاکسازی تروریست ها, گروهی برای حمایت از حقوق زنان مورد ستم قرار گرفته و دو گروه برای حمایت از کودکان و زنان در آفریقای مرکزی.

لامبورگینی هوراکان پاپ فرانسیس (5)

نمونه هدیه داده شده به پاپ فرانسیس, لامبورگینی هوراکان با کد LP580-2 است. این خودرو از موتور 12 سیلندر 572 اسب بخاری ( عدد 580 در کد ماشین گرد شده ی همین عدد است) بهره می برد. نیروی موتور به چرخ های عقب منتقل می شود ( که عدد 2 در کد ماشین بیانگر انتقال قدرت به دو چرخ است). 0 تا این خودرو در 3.4 ثانیه پر می شود و سرعت نهایی این خودرو به 316 کیلومتر بر ساعت می رسد.

لامبورگینی هوراکان پاپ فرانسیس (4)

پاپ فرانسیس به زندگی ساده معروف است. او برای سفرهای خارج شهر از خودرو هایی همچون جیپ رانگلر و هیوندا سانتافه استفاده می کند. سال گذشته یک دستگاه خودروی اوپل امپرا الکتریکی هم به پاپ فرانسیس هدیه داده شد تا برای جابه جایی های روز مره از آن استفاده کند. این اولین باری نیست که خودرویی مرتبط با پاپ فرانسیس به فروش می رسد. در سال 2016 یک دستگاه فیات 500L که متعلق به پاپ فرانسیس بود در حراجی به فروش رفت. این خودرو بر عکس لامبورگینی با قیمت بالایی فروخته نشد اما به نسبت مدل پایه فیات به قیمت بیشتری فروخته شد. این خودرو به قیمت 82 هزار دلار فروخته شد که چیزی بیش از 4 برابر قیمت مدل پایه بود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی 

لامبورگینی اونتادور S / پرچم دار جدید لامبو

لامبورگینی اوروس ، سوپر اسپرتی برای بیابان ها + تاریخچه

لامبورگینی هوراکان در ناوگان پلیس ایتالیا

دیدار با لامبورگینی کانتاش در تهران

موزه بازسازی شده لامبورگینی افتتاح شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی