پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارز دولتی

نمایندگان مجلس خواستار انتشار لیست تمامی شرکت های واردکننده با ارز دولتی

 در روزهای اخیر انتشار لیست کالاهای وارداتی که با ارز دولتی وارد شده یکی از مهمترین اخبار مبدل شد و در حالیکه این امر به منظور شفاف سازی صورت گرفته بود اما ابهامات زیادی را در برداشت و در حالیکه بانک مرکزی عنوان کرده بود این لیست با هماهنگی وزارت صنعت منتشر شده مسئولان وزارت […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۲ تیر ۱۳۹۷

 در روزهای اخیر انتشار لیست کالاهای وارداتی که با ارز دولتی وارد شده یکی از مهمترین اخبار مبدل شد و در حالیکه این امر به منظور شفاف سازی صورت گرفته بود اما ابهامات زیادی را در برداشت و در حالیکه بانک مرکزی عنوان کرده بود این لیست با هماهنگی وزارت صنعت منتشر شده مسئولان وزارت صنعت با انتشار اسامی همه واردکنندگان موافق بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

این موضوع موجب نارضایتی برخی از نمایندگان مجلس شده و در جلساتی که با رئیس بانک مرکزی داشته اند این بحث را مطرح کرده اند که شفاف سازی باید به طور مناسب انجام شود.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد لیست منتشر شده شرکت هایی که با ارز دولتی اقدام به واردات کردند گفت: اگر برای شفاف سازی و اطلاع مردم این فهرست اعلام شده پس نباید محرمانه باشد  نام تمامی شرکت ها عنوان شود چرا که اگر مبادلات ارزی محرمانه باشد موجب فساد خواهد شد.

وی افزود: اگرشفاف سازی وجود داشته باشد افرادی که وام های میلیاردی دریافت می کنند مشخص می شود که در کجا سرمایه گذاری کردند و می توان بر روند فعالیت های آنها نظارت داشت.الان یکی از مشکلات نبود نطارت است.

نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد : کلیه ضرر و زیانی که به کشور وارد می شود ناشی از عدم اطلاع رسانی و عدم شفاف سازی است و طبق ماده 32 قانون ارتقاء سلامت اداری ، از حقوق پرسنل گرفته تا انواع وام ها ، همه مکلف به شفاف سازی شده است.

انتشار اسامی تمامی شرکت ها مشکلی بوجود نمی آورد

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص انتشار لیست دریافت کنندگان ارز 2 هزار و 400 تومانی، اظهار داشت: اعتقاد داریم باید زودتر در زمینه ارزی به جمع‌بندی برسیم و ساماندهی لازم صورت بگیرد، در جلسه‌ای که با آقای سیف داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که زودتر تصمیم‌گیری ها صورت بگیرد.

وی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اشکالی ندارد اگر لیست تولیدکنندگانی که ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت کرده‌اند منتشر شود، ادامه داد: در حال حاضر تولیدکننده می‌تواند برای واردات مواد اولیه از ارز 4 هزار و 200 تومانی استفاده کند و انتشارهمه اسامی اشکالی ندارد و خود اتاق بازرگانی این پیشنهاد را داشت که موضوع ارزی از بلاتکلیفی خارج و بازار ثانویه یا متشکله ارزی تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تعداد دریافت کنندگان ارز 4 هزار 200 تومانی زیاد نیست و بسیاری از تولیدکنندگانی که به ما مراجعه می‌کنند موفق به دریافت ارز به منظور تهیه مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز خود نشده‌اند، خاطرنشان کرد: درخواست تولیدکنندگان تا مرحله گشایش اعتبار پیش رفته اما به دلیل وجود محدودیت‌ها موفق به دریافت ارز مورد نیاز نشده‌اند و باید هر چه زودتر این مشکلات رفع شود.

ناهماهنگی وزارت صنعت و بانک مرکزی در انتشار لیست کالاهای وارداتی

تاثیر افزایش نرخ ارز بر واردکنندگان و تولیدکنندگان خودرو / آشفته بازار خودرو

اثرات افزایش نرخ ارز بر واردات خودرو

مقصد خودروهای صادراتی ایران کجاست؟

درهای وزارت صنعت به روی سرمایه گذاران باز است

وزارت صنعت هر تصمیمی برای گران شدن خودرو داخلی را تکذیب کرد

دود دعوای وزارت صنعت و واردکنندگان خودرو در چشم مردم

هشدار وزارت صنعت به افزایش قیمت خودروهای وارداتی

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی