پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارمانیا تست درایو

کارمانیا صاحب پیست اختصاصی شد

شرکت خودروسازی کارمانیا نماینده رسمی خودروهای BYD در ایران نیز روز 5 شنبه گذشته در اقدامی حرفه ای در محل این شرکت در جاده مخصوص تهران-کرج، اقدام افتتاح پیست یا مسیر تست خودروهای BYD کرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو همواره برندهای معتبر در صنعت خودرو از پیست های اختصاصی برای تست و […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۶ تیر ۱۳۹۷

شرکت خودروسازی کارمانیا نماینده رسمی خودروهای BYD در ایران نیز روز 5 شنبه گذشته در اقدامی حرفه ای در محل این شرکت در جاده مخصوص تهران-کرج، اقدام افتتاح پیست یا مسیر تست خودروهای BYD کرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

همواره برندهای معتبر در صنعت خودرو از پیست های اختصاصی برای تست و آزمایش محصولات خود استفاده می کنند. به طور مثال فولکس واگن که یکی از بزرگ ترین گروه های خودروسازی در جهان است و برنده های معتبری مثل لامبورگینی و آئودی را در اختیار دارد، دارای چند پیست اختصاصی در سراسر جهان است و حتی بعضی از آنها مورد استفاده دیگر خودروسازان جهان نیز قرار می گیرد. البته بعضی این پیست ها در یک لوپ بسته و مسیری کوتاه طراحی شده اند تا مشتریان خودروها بتوانند با آزمایشی کوتاه حس و حال محصولات را در زمان حرکت لمس کنند.

کارمانیا تست درایو

شرکت خودروسازی کارمانیا نماینده رسمی خودروهای BYD در ایران نیز روز 5 شنبه گذشته در اقدامی حرفه ای در محل این شرکت در جاده مخصوص تهران-کرج، اقدام افتتاح پیست یا مسیر تست خودروهای بی وای دی کرد. کاری که در راستای تکریم مشتریان کارمانیا قابل تقدیر است. این مسیر در محل تعمیرگاه مرکزی این شرکت قرار دارد. مسیر تست طوری طراحی شده که امکان انجام مانورهای مختلفی برای خودرو ایجاد شود. این مسیر شامل پیچ های 90 و 180 درجه چپ گرد و راست گرد نیز می شود. ضمن این که در بخشی از ان به منظور تست دینامیک خودرو در تغییر مسیرها از موانعی جهت طراحی مسیر اسلالوم استفاده شده است.

افتتاح مسیر تست یا پیست اختصاصی کارمانیا همراه با تست خودروی S7 نیز بود. این خودرو که از نظر طراحی نیز مدرن به نظر می رسد، با استفاده از موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر می تواند 203 اسب بخار نیرو تولید کند. این در حالی است که برای به حرکت درآوردن این خودرو 320 نیوتن متر گشتاور نیز در اختیار راننده قرار دارد. ضمنا BYD برای این خودرو از گیرباس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT استفاده کرده است که اگر اهل راندن با هیجان هستید، احتمالا از حالت تیپ ترونیک ان استفاده خواهید کرد.

کارمانیا تست درایو

در فرصت کوتاهی که برای تست این خودرو وجود داشت، نکته ای که نظر حاضرین را به خود جلب کرد سیستم تعلیق خوب این خودرو در جذب حرکات عرضی اتاق به طرفین بود. ضمن این که طراحی شاسی که در اصل توسط تویوتا انجام شده است، خود بخشی از بار دینامیکی خودرو را به دوش می کشید. به نظر می رسد S7 در بازار کراس اورها از آن حریف های قدر است که انتخاب را برای خریداران مشکل خواهد کرد. هر چند بهره بردن از تکنولوژی تویوتا ( لکسوس) در سیستم تعلیق، ترمز، شاسی مونوکوک و بخش های دیگر شاید یکی دلایل کافی برای تیک خوردن نام این خودرو در لیست انتخاب شما باشد.

کارمانیا تست درایو

اما مراسم افتتاح پیست تست کارمانیا دو میهمان ویژه داشت. میهمان اول خانم هونگ یان یانگ بود! یه خانم چینی که با یک فرد ایرانی ازدواج کرده و حالا چند سالی است که در ایران زندگی می کند. جالب است بدانید او جزو اولین مشتریان کارمانیاست و این برند را از زمان حضور در کشور چین می شناسد. وی در گفت و گویی کوتاه با جوان خودرو در این خصوص گفت: من در اصل یک چینی هستم و به همین دلیل نسبت به برندهای چینی تعصب دارم. اما بی وای دی در میان برندهای چینی حاضر در ایران از باکیفیت ترین هاست زیرا در چین هم این برند اعتبار بالایی دارد و مردم از کیفیت خودروهای تولید شده توسط این شرکت راضی هستند. به همین دلیل من تصمیم گرفتم در ایران هم از این خودرو استفاده کنم و خودروی S7 را انتخاب کردم. او افزود: خدمات خودروهای بی وای دی در چین بسیار خوب است و خوشبختانه کارمانیا هم توانسته به خودروهای تولیدی خود خدماتی خوبی بدهد و این باعث شده من S7 را با خیال راحت انتخاب کنم.

دومین میهمان برنامه افتتتاح پیست اختصاصی کارمانیا یکی از مالکین مدل S6 بود. حضور این مشری در این برنامه یک دلیل ویژه داشت. او اولین کسی بود که با خودروی S6 توانسته بود از مرز 100 هزار کیلومتر پیمایش عبور کند و با خودروی خود در این برنامه حضور داشت. وی که از کیفیت و خدمات خودروی خود بسیار راضی بود به خبرنگاران گفت: من به دلیل نوع فعالیتی که دارم، تجربیات مختلفی با خودروهای مثل تویوتا، کیا و هیوندایی داشته ام. در واقع اگر نخواهم اغراق کنم می گویم بی وای دی اگر بر تر از این خودروها نباشد، چیزی هم کم ندارد. زیرا به طور متوسط من ماهانه 10 هزار کیلومتر رانندگی را با این خودروها تجربه کرده ام و از عملکرد S6 واقعا راضی هستم.

کارمانیا تست درایو

وی افزود: نکته جالب توجه برای من قابلیت های آفرود این خودرو بود که باعث شد در بسیاری از مواقع برتر از تجربیات من با خودروهای قبلی باشد.  جالب ان که خودروی این مشتری نیز در پیست توسط خبرنگاران تست شد تا بعد از 100 هزار کیلومتر کارکرد در شرایط مختلف از نظر وجود اشکال، نقص و صدا در بدنه و یا … مورد بررسی قرار گیرد. شاید باورش سخت باشد که این نوشته در مورد یک برند چینی است اما واقعیت اینجاست که هیچ اشکالی در کارکرد قطعات برقی، صدا از سیستم تعلیق و بدنه، ستون ها و یا موتور  گیرباکس یافت نشد!

شرایط تست محصولات بی وای دی در پیست اختصاصی کارمانیا متعاقبا از سوی مسئولان شرکت اعلام خواهد شد.

 

تعریف جناب S7 از واژه لوکس/ مروری بر ویژگی های شاسی بلند جدید بی وای دی

شرایط پیش فروش جدید BYD S7 توسط کارمانیا اعلام شد

بی وای دی در شراکت با کارمانیا باقی می ماند

داخلی سازی 30 درصدی F3 توسط کارمانیا/ انتظار بازار برای ورژن جدیدتر و قوی تر بی وای دی F3

اولین سری BYD F3 تحویل مشتریان کارمانیا شد

تازه‌ وارد پرمدعا!/ تست و بررسی میدانی بی وای دی F3 در جاده چالوس

کارمانیا BYD S7 را در بام لند به نمایش گذاشته است + شرایط فروش

مروری بر عملکرد گیرباکس 6 سرعته 2 کلاچه بی وای دی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی