پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Alieno-arcanum-hypercar (12)

هایپر کار الکتریکی بلغاری به نام Alieno Arcanum با 5221 اسب بخار قدرت!

معرفی یک هایپر کار جدید این بار کاملا متفاوت با دیگر نمونه ها. خودروی کاملا الکتریکی با نام Alieno Arcanum که متعلق به یک کمپانی بلغاری است. این خودروی دو سرنشین قدرتی معادل 5221 اسب بخار تولید خواهد کرد!. کمپانی Alieno در سال 2015 بنیان گذاری شد اما هیچ گاه به طور رسمی خودرویی را […]

ارشیا
یکشنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۷

معرفی یک هایپر کار جدید این بار کاملا متفاوت با دیگر نمونه ها. خودروی کاملا الکتریکی با نام Alieno Arcanum که متعلق به یک کمپانی بلغاری است. این خودروی دو سرنشین قدرتی معادل 5221 اسب بخار تولید خواهد کرد!.

کمپانی Alieno در سال 2015 بنیان گذاری شد اما هیچ گاه به طور رسمی خودرویی را معرفی نکرده است. پس نمی توان به طور قطعی بیان کرد که این خودرو ساخته خواهد شد یا خیر. این خودرو در 4 نمونه ساخته خواهد شد.

اولین نمونه بیس خواهد بود که   2,610 اسب بخار قدرت دارد. دیگر نمونه ها به ترتیب  3,482و  4,351اسب بخار قدرت خواهند داشت و قوی ترین نمونه 5,221 اسب بخار قدرت دارد. از شتاب اولیه این خودرو اطلاعاتی در دست نیست اما نمونه 5221 اسب بخاری به سرعت نهایی 488  کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

Alieno-arcanum-hypercar (7)

هر مدل در 3 آپشن مختلف STR , TRC و RCE قابل سفارش خواهد بود. هم چنین کمپانی Alieno اعلام کرده است قادر خواهد بود نمونه ای مطابق با قوانین کلاس LMP1 در مسابقات لمانز بسازد. به گفته  Ahmed Merchev رئیس کمپانی: این اولین نمونه رسمی Alieno خواهد بود و بیانگر هدف کمپانی در ساختن هایپر کارهای الکتریکی خواهد بود. Alieno از قوانین پیروی نخواهد کرد بلکه قوانین جدیدی را بنیان گذاری خواهد کرد.

نکته جالب در تولید این خودرو استفاده از 6 موتور الکتریکی در هر چرخ است!. به این ترتیب مدل 5221 اسب بخاری Alieno 24 موتور الکتریکی برای 4 چرخ خواهد داشت. نکته عجیب تر این مدل گشتاور عجیب و غریب و وحشتناک این خودرو است!. Alieno اعلام کرده است قوی ترین نمونه این خودرو 8800 نیوتن متر گشتاور تولید خواهد کرد. این خودرو از سل های graphene LiPo در باتری بهره می برد که ظرفیت آنرا یه چیزی بین 60 کیلو وات ساعت تا 180 کیلو وات ساعت می رساند.

Alieno-arcanum-hypercar (9)

این در حالی است که این باتری ها قادر به طی کردن مسافت 1020 کیلومتری در هر بار شارژ خواهند بود. هم چنین این خودرو از شاسی رباتیک بهره خواهد برد. در شاسی و زیربندی خودرو از قطعاتی همچون طبق دوبل جناغی, پوش راد , اسبک و سیستم آنتی رول بار ادجاستبل بهره می برد. هم چنین برای تمامی چرخ ها ضربه گیر های الکتریکی و سیستم ارتفاع سازگار استفاده شده است.

Alieno-arcanum-hypercar (8)

سیستم ترمز این خودرو هم در نوع خود جالب است. ترمز گیری در این خودرو به 3 مرحله ترمز گیری هیدرولیکی, سیستم ترمز گیری قابل بازیابی مگنتیکی و سیستم خنک کاری رباتیک تقسیم می شود. به گفته Alieno این خودرو در بلغارستان ساخته می شود و ساخت آن فقط به صورت پیش فروش انجام خواهد شد. قیمت مدل پایه این خودرو 878 هزار دلار خواهد بود در حالی که قیمت مدل RP5 با 5221 اسب بخار به 1.5 میلیون دلار خواهد رسید. تحویل خودرو هم بین 18 تا 30 ماه خواهد بود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

آرمان‌شهر خودروهای آینده ؛ ترسناک و غیر قابل پیش‌بینی

چین به دنبال فتح بازار خودروهای برقی است

ب ام و و رولزرویس به سمت خودروهای الکتریکی میروند

تولید ماده ای از چوب برای بدنه خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی