پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فیات-کرایسلر

نوآوری جدید فیات-کرایسلر در استفاده از آلیاژ آلومینیومی در سر سیلندر ها

در دنیای امروز استفاده از موتور های توربوشارژ نزد خودروسازان بزرگ از محبوبیت بالایی برخوردار است. مهندسین کمپانی ها با هدف گرفتن قدرت بیشتر در حین بهره وری بیشتر, پیشرانه های جدیدی را طراحی می کنند. اکنون کمپانی فیات-کرایسلر اعلام کرده است که موفق به ساخت آلیاژی جدید از آلومینیم شده است که مقاوت بالایی […]

ارشیا
چهارشنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۷

در دنیای امروز استفاده از موتور های توربوشارژ نزد خودروسازان بزرگ از محبوبیت بالایی برخوردار است. مهندسین کمپانی ها با هدف گرفتن قدرت بیشتر در حین بهره وری بیشتر, پیشرانه های جدیدی را طراحی می کنند. اکنون کمپانی فیات-کرایسلر اعلام کرده است که موفق به ساخت آلیاژی جدید از آلومینیم شده است که مقاوت بالایی در برابر حرارت دارد.

فیات-کرایسلر 2

در موتور های توربو هر چقدر مقدار بوست بالاتر رود موتور در فشار بیشتری قرار می گیرد و درجه حرارت بالاتر می رود. هم چنین اگر بخواهیم عدد تراکم را بالاتر ببریم باید از لوازم داخلی قوی تری برای موتور استفاده کنیم. کمپانی فیات-کرایسلر که در ساخت انواع موتور های مختلف توانایی بالایی دارد, اکنون با همکاری شرکت  Oak Ridge National Laboratory ماده ای به نام ACMZ ساخته است. این ماده آلیاژی از آلومینیم است که با ماده کوپر تقویت شده است. اکثر مواد آلیاژی با استفاده از سیلیکون تقویت می شوند که در بهترین حالت توان مقاوت در برابر گرما تا 200 درجه سانتیگراد را دارند. در حالی که ماده ACMZ تا 300 درجه سانتیگراد را تحمل می کند. ساخت این ماده حاصل همکاری 3.5 میلیون دلاری این دو شرکت با اسپانسر دولتی است.

فیات-کرایسلر 3

این ماده در طراحی سر سیلندر ها به مهندسین اجازه می دهد که در قسمت پل سر سیلندر ( فضایی بین سوپاپ ها, شمع ها و انژکتور) از فضای کوچک تری استفاده کنند تا امکان استفاده از سوپاپ های بزرگ تر, شمع دوم و بهره وری بیشتر را فراهم می کند. شرکت Oak Ridge با استفاده از شبیه ساز های مدرن,  خاصیت خنک کنندگی و قدرت ماده AMCZ را مورد آزمایش قرار داده است. هم چنین این ماده جدید توسط دیگر کمپانی ها هم قابل خریداری هستند. به گفته فیات-کرایسلر استفاده از این ماده جدید چند سالی طول می کشد تا در تیراژ بالا انجام بگیرد. اما آزمون و خطاهای انجام گرفته بر روی این ماده بر اساس موتور های فعلی انجام گرفته است. هم چنین نوع قالب گیری این ماده هم راحت تر از چدن است و نیاز به ابزار تخصص ندارد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

احتمال خرید برند فیات-کرایسلر توسط هیوندای!

رقیبی جدید برای فورد رپتور/ رم ربل TRX

فیات در ایران صاحب نمایندگی رسمی شد

موتور 4 سیلندر توربو 300 اسب بخاری فیات کرایسلر

فیات کرایسلر 1.1 میلیون دستگاه خودرو را فراخواند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی