پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز A کلاس (1)

مرسدس بنز A کلاس ایرودینامیکی ترین ماشین جهان شد

شاید کمی عجیب به نظر برسد که یک خودروی سدان, لقب آیرودینامیکی ترین خودرو جهان را از آن خود کند. اما بنابر تست های انجام شده, مرسدس بنز A کلاس سدان در تونل باد با کسب ضریب 0.22 این عنوان را کسب کرده است. این ضریب, رکورد قبلی مرسدس بنز CLA را شکسته است. رکورد […]

ارشیا
سه شنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۷

شاید کمی عجیب به نظر برسد که یک خودروی سدان, لقب آیرودینامیکی ترین خودرو جهان را از آن خود کند. اما بنابر تست های انجام شده, مرسدس بنز A کلاس سدان در تونل باد با کسب ضریب 0.22 این عنوان را کسب کرده است.

این ضریب, رکورد قبلی مرسدس بنز CLA را شکسته است. رکورد A کلاس هاچبک هم با ضریب 0.25 قابل تحسین است. برای اینکه بفهمیم ضریب 0.22 چقدر قابل تحسین است, می توانیم به ضریب 0.27 کسب شده توسط ب ام و i8 و ضریب 0.36 کسب شده توسط بوگاتی شیرون اشاره کرد. این ضریب نتیجه تغییرات انجام گرفته بر روی بدنه مرسدس A کلاس توسط مهندسین این کمپانی است.

مرسدس بنز A کلاس (2)

بال عقب و جلو استفاده شده در A کلاس باعث حرکت بهتر باد در چرخ ها می شود که در چسبندگی و عملکرد لاستیک ها تاثیر مثبتی دارند. مرسدس اندازه قسمت جلویی را به 2.19 متر مربع کاهش داده است. هم چنین زیر بندی خودرو هم شامل تغییراتی شده است تا خودرو را به زمین بچسباند. مرسدس بنز A کلاس جدید تا اوایل سال 2019 در آمریکا عرضه خواهد شد. این نمونه بر اساس پلت فرم جدید MFA همراه با B کلاس, CLA و GLA ساخته خواهد شد. ساخت این خودرو در مکزیک و آلمان انجام می شود. موتور استاندار این خودرو هم به احتمال زیاد 2 لیتری 4 سیلندر توربو با بیش از 400 اسب بخار خواهد بود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

مرسدس بنز T80 / خودرویی که برای شکستن رکورد سرعت ساخته شده بود

رکوردی جدید در فروش مرسدس بنز 300SL رودستر

مرسدس بنز نمونه کمیابی از SLR 722 را به فروش می رساند

با قیمتی بین 1,095 تا 2,995 دلار در ماه, هر مرسدس بنزی را که می خواهید برانید!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی