پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترانزیت

ارائه ارز دولتی به رانندگان ترانزیت درست یا غلط؟

بازار ارز در هفته های گذشته ملتهب بود اما با ارائه بسته جدید ارزی دولت این بازار با کاهش قیمت مواجه شده و پیش بینی می شود تلاطم بازار فروکش کند در این بین اخباری مبنی بر تخصیص ارز دولتی به رانندگان ترانزیت مطرح شده که هنوز اجرایی شدن آن در هاله ای از ابهام […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

بازار ارز در هفته های گذشته ملتهب بود اما با ارائه بسته جدید ارزی دولت این بازار با کاهش قیمت مواجه شده و پیش بینی می شود تلاطم بازار فروکش کند در این بین اخباری مبنی بر تخصیص ارز دولتی به رانندگان ترانزیت مطرح شده که هنوز اجرایی شدن آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

بنابر اعلام بانک تجارت، از آنجا که رانندگان ترانزیت مشمول ارز مسافرتی نبوده و برای تامین هزینه‌های جاری خود از جمله پرداخت عوارض عبور از کشورهای مختلف و عوارض آزادراهی و دیگر هزینه‌های جاری در ترددهای خارجی دچار مشکلاتی هستند، بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت راه و شهرسازی کشور، بانک تجارت به عنوان اولین بانک عاملیت پرداخت ارز به این رانندگان را بر عهده گرفته است.

این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح را نادرست خوانده و اظهار داشته اند که بیم آن می رود با این اقدام بازار سیاه ارز به را افتد و ارائه هر گونه ارز به رانندگان ترانزیت مستلزم نیازسنجی همه جانبه است ضمن اینکه نظارت دقیق را می طلبد.

 

در همین راستان یوناتن بت کلیا نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر اختصاص ارز دولتی به رانندگان ترانزیت، گفت: موضوعی درباره ارایه ارز دولتی به رانندگان ترانزیت مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه در صورت تصمیم جدی برای ارایه ارز دولتی به رانندگان ترانزیت باید همه جوانب کار بررسی شود، افزود: نباید اقدامی بدون بررسی کارشناسانه همه جوانب آن اجرایی شود.

بت کلیا با تاکید بر اینکه ارایه ارز دولتی به مسافران و رانندگان ترانزیت نیازمند بررسی همه جانبه موارد است، تصریح کرد: نباید ارایه این نوع ارز به رانندگان ترانزیت و مسافران مبنایی برای ایجاد بازار سیاه خرید و فروش ارزش شود. اگر قرار بر تخصیص ارز دولتی به این دو قشر باشد باید با رعایت اصول و همچنین نیاز سانجی صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رانندگان ترانزیت خود باید عاملی برای ارزآوری به کشور باشند، گفت: باید تزریق ارز به کشور افزایش یابد تا ارزش پول ملی احیا شود.

حال باید دید آیا بانک های عامل مثل بانک تجارت این اقدام را عملی خواهند کرد و در صورت این اقدام واکنش مجلس به آن چه خواهد بود. در هر صورت رفع نیاز رانندگان امری ضروری است اما اگر منجر به برهم خوردن بازار ارز و ایجاد بازار سیاه شود می تواند نگران کننده باشد و در این موقعیت حساس هر گونه اقدام در حوزه تخصیص ارز باید کارشناسی و با دقت صورت گیرد.

چرا فهرست مونتاژکاران با ارز دولتی از سوی بانک مرکزی منتشر نشد؟

نمایندگان مجلس خواستار انتشار لیست تمامی شرکت های واردکننده با ارز دولتی

لاستیک کامیون 800 هزار تومان ارزان شد / عرضه حواله لاستیک به نرخ دولتی در پایانه های بار

دومینو مشکلات بازار ملتهب خودرو / ارز،قطعه،خودرو،دلال!!!!

مصداق بارز ((آش نخورده و دهان سوخته)) در جنجال تخلفات واردات خودرو

تخلف برخی مدیران دولتی در واردات غیرقانونی خودرو تائید شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی