در سال 2005 Alan Mulally از کمپانی فورد به این نتیجه رسید که استفاده از 30 پلت فرم مختلف برای کمپانی سود آور نیست. پس از آن Mulally پیشنهاد کاهش تعداد پلت فرم های محصولات کمپانی را داد. پیشنهادی که بسیار سود آور بود و تعداد پلت فرم های کمپانی را به 9 عدد رساند. […]
کمپانی فورد به این نتیجه رسیده است که با همین 5 پلت فرم, توان رقبت در سگمنت های مختلف را خواهد داشت. به گزارش فورد در 5 سال آینده به میزان 25.5 بیلیون دلار در هزینه های کمپانی صرفه جویی خواهد شد. به گفته Hau Thai-Tang مسئول بخش فروش و توسعه محصولات, کم کردن تعداد پلت فرم ها علاوه بر کاهش هزینه ها به قطعه سازان هم کمک خواهد کرد.
اما این 5 پلت فرم چگونه خواهند بود؟ این پلت فرم ها عبارتند از: پلت فرم دیفرانسیل عقب و 4 چرخ متحرک body-on-frame , پلت فرم دیفراسیل جلو و 4 چرخ متحرک unibody , پلت فرم ون, پلت فرم RWD/AWD unibody و پلت فرم خودرو های الکتریکی. این پلت فرم ها سگمنت های مختلف وانت و SUV , کراس اوور و پسنجر ها, خودرو های اسپرت مانند ماستنگ, ون ها و خودرو های الکتریک.
هم چنین فورد قصد دارد سگمنت کراس اوور ها و SUV را جایگزین خودرو های سدان خود کند. علاوه بر این پلت فرم های جدید در زمان ساخت خودرو ها هم صرفه جویی خواهند کرد.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید