پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلیت هواپیما

افزایش بی ضابطه قیمت بلیت هواپیما / قیمت شناور فقط به سود ایرلاین ها است

در هفته های گذشته قیمت بلیت هواپیما بطور عجیبی با افزایش قیمت مواجه بوده است و با وجود اینکه سازمان هواپیمایی کشوری با هر گونه افزایش قیمت نا متعارف مخالفت کرده اما همچنان قیمت ها بالاست. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ در مسیرهای پروازی پر تقاضا مانند تهران ، مشهد،شیراز،تبریز،کیش،اهواز و بندرعباس قیمت […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

در هفته های گذشته قیمت بلیت هواپیما بطور عجیبی با افزایش قیمت مواجه بوده است و با وجود اینکه سازمان هواپیمایی کشوری با هر گونه افزایش قیمت نا متعارف مخالفت کرده اما همچنان قیمت ها بالاست.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

در مسیرهای پروازی پر تقاضا مانند تهران ، مشهد،شیراز،تبریز،کیش،اهواز و بندرعباس قیمت ها نسبت به ماه گذشته افزایش چشمگیری دارد و پائین ترین نرخ برای مسیرهای مذکور حدود 300 هزار تومان است که این امر عجیب به نظر می رسد. در خصوص این افزایش قیمت توجیه های متفاوتی را بیان می کنند و در آخرین اظهار نظر از سوی ایرلاین ها افزایش قیمت سوخت را دلیل بالا رفتن نرخ بلیت هواپیما دانسته اند.

در همین خصوص یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفته است : برخی ایرلاین ها با شایعه نبود سوخت کافی برای پرواز به دنبال بهانه ای برای افزایش نرخ بلیت هستند.

نماینده  مسیحیان آشوری و کلدانی مجلس تصریح کرد: تولید سوخت هواپیما در داخل کشور و به صورت ریالی تولید می شود از این رو این بهانه مناسبی برای افزایش نرخ بلیت نیست.

بت کلیا با تاکید بر اینکه نمی توان منکر هزینه های بالای شرکت های هواپیمایی شد، تصریح کرد: هر چند نوسانات ارزی تاثیر بسیاری بر نرخ بلیت هواپیما داشته اما این نباید دلیلی بر افزایش بی ضابطه نرخ ها باشد.

وی با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر عملکرد ایرلاین ها داشته باشد، گفت: نقش سازمان تعزیرات حکومتی در مقابله با نرخ های نجومی بلیت هواپیما باید پررنگ تر باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تجدیدنظر در پروازهای چارتری باید در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار بگیرد، گفت: در حال حاضر شناور شدن نرخ ها تنها به نفع ایرلاین ها بوده است از این رو ادامه این رویه به صلاح نیست.

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در آینده نزدیک

احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس

هواپیما ی شخصی شما آماده پرواز است، قربان! (قسمت دوم)

تعیین نرخ بلیت پروازهای اربعین

آزاد سازی قیمت بلیط سبب گرانی آن نمی شود

افزایش قیمت بلیط پرواز به کربلا

نرخ بليت هواپيما در 170 مسير داخلي آزاد اعلام شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی