پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

SSC-tuatara (1)

عزم SSC برای رکورد شکنی جزم شد/ معرفی هایپر کار 1750 اسبی SSC

7 سال پیش بود که کمپانی آمریکایی SSC با رونمایی از کانسپتی سخن از شکستن رکورد سرعت به میان آورد. اکنون پس از گذشت 7 سال کمپانی SSC اعلام کرده است که خودرو جدیدش با نام Tuatara، توان رسیدن به سرعت 300 مایل (483 کیلومتر بر ساعت) را دارد. این یعنی کمپانی SSC کمر به […]

ارشیا
یکشنبه - ۴ شهریور ۱۳۹۷

7 سال پیش بود که کمپانی آمریکایی SSC با رونمایی از کانسپتی سخن از شکستن رکورد سرعت به میان آورد. اکنون پس از گذشت 7 سال کمپانی SSC اعلام کرده است که خودرو جدیدش با نام Tuatara، توان رسیدن به سرعت 300 مایل (483 کیلومتر بر ساعت) را دارد. این یعنی کمپانی SSC کمر به قتل سایر هایپر کار ها بسته و این خودرو را برای شکستن رکورد 277.87 مایلی کونیگزگ آگرا ساخته است.

SSC-tuatara (8)

هایپر کار جدید SSC با نام Tuatara روز گذشته در نمایشگاه پبل بیچ آمریکا معرفی شد. مسئولین کمپانی در نشست خبری خود اعلام کردند که تنها 100 نمونه از این خودرو ساخته خواهد شد. موتور 5.9 لیتری تویین توربو این خودرو با استفاده از بنزین سوپر 1350 اسب بخار قدرت تولید می کند. این در حالی است که پیشرانه این خودرو با بنزین مسابقه ای 1750 اسب بخار قدرت تولید می کند.

SSC-tuatara (7)

این موتور تا 8800 RPM دور می خورد و تنها 194 کیلوگرم وزن دارد. قدرت موتور هم به چرخ های عقب منتقل خواهد شد. گیرباکس هم از نوع 7 سرعته دستی با کنترل الکترونیکی و سیستم تعویض دنده روباتیک است.

SSC-tuatara (6)

این هایپر کار قدرتمند تنها 1247 کیلوگرم وزن دارد و سیستم های آیرودینامی در بدنه ضریب Drag این خودرو تنها به 0.279 رسانده است. برای دست یابی به این وزن خارق العاده، نه تنها بدنه و شاسی از جنس فیبر کربن ساخته شده است بلکه رینگ ها هم از جنس فیبر کربن هستند. این رینگ های 20 اینچی همراه با لاستیک های Michelin Pilot Sport Cup با سایز 245/35 در جلو و 345/25 در عقب قرار گرفته اند.

SSC-tuatara (5)

نام Tuatara از روی یک خزنده در کشور نیوزیلند گرفته شده است. این خودرو 4.42 متر طول، 2.67 ویل بیس، 2 متر عرض و تنها 1.1 متر ارتفاع دارد. مسئولین کمپانی SSC با اطمینان کامل اعلام کرده اند که این خودرو رکورد سرعت را خواهد شکست و توان رسیدن به سرعت 483 کیلومتر بر ساعت را داراست.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

سوپر کار جدید SSC از یک موتور 8 سیلندر تویین توربو بهره خواهد برد

دو نمونه از سوپر کار های معروف vector به فروش می رسند

فراخوان میلیون دلاری / بوگاتی شیرون فرا خوانده شد

Rimac C_Two در لس آنجلس معرفی شد / هایپر کار الکتریکی با 1914 اسب بخار قدرت!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی