پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دوزنبرگ SSJ (1)

دوزنبرگ SSJ به عنوان با ارزش ترین خودرو آمریکایی در جهان شناخته شد

دوزنبرگ SSJ به عنوان یکی از معروف ترین خودروهای دهه 20 و 30 میلادی شناخته می شود. در میان خودرو های ساخته شده توسط این کمپانی، نمونه SSJ بسیار معروف است. اخیرا در حراجی Gooding and Company یک دستگاه دوزنبرگ SSJ فروخته شد که لقب گران قیمت ترین خودرو آمریکایی در جهان را از آن […]

ارشیا
سه شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۷

دوزنبرگ SSJ به عنوان یکی از معروف ترین خودروهای دهه 20 و 30 میلادی شناخته می شود. در میان خودرو های ساخته شده توسط این کمپانی، نمونه SSJ بسیار معروف است. اخیرا در حراجی Gooding and Company یک دستگاه دوزنبرگ SSJ فروخته شد که لقب گران قیمت ترین خودرو آمریکایی در جهان را از آن خود کرد.

دوزنبرگ SSJ (2)

این خودرو به مبلغ 22 میلیون دلار فروخته شد که تقریبا دو برابر رکورد قبلی است. تا قبل از این، رکورد گران قیمت ترین خودرو آمریکایی در جهان متعلق به اولین شلبی کبری ساخته شده بود که به مبلغ 13.75 میلیون دلار فروخته شد. اما این خودرو نسبت به فراری 250 GTO فروخته شده با قیمت 48 میلیون و 405 هزار دلار، قیمت ناچیزی دارد. از محصولات کمپانی دوزنبرگ 481 دستگاه Model J و تنها دو نمونه مدل SSJ ساخته شده است.

دوزنبرگ SSJ (5)

این خودرو از موتور 8 سیلندر خطی 6.9 لیتری سوپرشارژ با 400 اسب بخار بهره می برد. قدرتی که حتی تا بعد از جنگ جهانی دوم هم در بسیاری از خودروها عددی عجیب بود. کمپانی دوزنبرگ در آن سال ها به نوعی پیشتاز بوده است و مشتریان قادر بودند شاسی rolling و بدنه مخصوص برای خودرویشان سفارش بدهند. نمونه ای که مشاهده می کنید از ویل بیس کوتاه تری نسبت به سایر محصولات دوزنبرگ بهره می برد.

دوزنبرگ SSJ (3)

هم چنین وزن کمتر این خودرو، به SSJ اجازه رسیدن به سرعتی بیش از 140 مایل بر ساعت را می داد. دو نمونه SSJ ساخته شده به دو بازیگر محبوب آن سال ها یعنی گری کوپر و کلارک گیبل هدیه داده شده بود. این خودرو با شماره شاسی J-563 متعلق به گری کوپر بوده است و اکنون پس از چند دست چرخیدن، به عنوان گران قیمت ترین خودرو آمریکایی در جهان شناخته شده است.

دوزنبرگ SSJ (4)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

فراری 250 GTO بار دیگر رکورد حراجی را شکست!

پورشه 959 تصادفی با ارزش 550,000 دلار!

قرمز کوچک پیدا شد / شلبی معروف پس از 5 دهه پیدا شد!

4 نمونه از بهترین خودرو های اسپایدر پورشه فروخته خواهند شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی