پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک-اتوبان

راهکاری ساده برای حل معضل ترافیک تهران/ با یک تیر دو نشان!

تغییر ساعت کاری ادارات دولتی تاثیر زیادی در کاهش حجم ترافیک تهران داشت به نظر می رسد اگر این طرح به طور دائم اجرا شود می تواند راهکار مناسب و کم هزینه ای برای شهرداری جهت حجم ترافیک پائیتخت باشد ضمن اینکه در کنترل مصرف انرژی نیز موثر خواهد بود. در واقع با اجرای ایم […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۷

تغییر ساعت کاری ادارات دولتی تاثیر زیادی در کاهش حجم ترافیک تهران داشت به نظر می رسد اگر این طرح به طور دائم اجرا شود می تواند راهکار مناسب و کم هزینه ای برای شهرداری جهت حجم ترافیک پائیتخت باشد ضمن اینکه در کنترل مصرف انرژی نیز موثر خواهد بود. در واقع با اجرای ایم طرح یک تیر با دو نشان صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

ترافیک سنگین تهران پدیده ای است که طی سالهای متمادی کارشناسان زیادی را به خود مشغول کرده تا با مطالعات طولانی مدت و صرف هزینه های هنگفت، چاره ای برای روان سازی آن بیابند.

تعیین محدوده طرح ترافیک، ایجاد محدوده زوج و فرد، ارائه تسهیلات جهت استفاده از حمل و نقل عمومی و ساخت دهها تونل، پل و بزرگراه از جمله اقداماتی است که مدیران شهری به منظور کاهش و روان سازی ترافیک انجام دادند، اما ترافیک کمتر نشد و شاید بواسطه افزایش تردد خودروها بیشتر هم شده باشد.

اما با بالا رفتن مصرف انرژی طی دستوری استاندارد تهران ساعت کاری ادارات دولتی را تغییر داد که همین تصمیم به ظاهر ساده که اساسا برای کنترل مصرف انرژی صادر شده بود تاثیر بسزایی در کاهش حجم ترافیک داشت و برخلاف طرح های قبلی شهرداری برای کنترل ترافیک هزینه ای هم در برنداشت.

به نظر می رسد رسد اگر این طرح به طور دائم اجرا شود می تواند راهکار مناسب و کم هزینه ای برای شهرداری جهت حجم ترافیم پائیتخت باشد.

محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به تغییرات ساعات کاری  به خاطر صرفه‌جویی  در مصرف انرژی گفت: این اقدام در روان‌سازی ترافیک هم موثر بوده، زیرا سبب شده سفرهای درون شهری تقسیم شوند و ترافیک شهری روان‌تر شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: این اتفاق نشان می‌دهد که می‌توان از اینگونه تصمیمات و ابزارها برای مدیریت سفر و کاهش ترافیک شهری استفاده کرد و این وضعیت را در سایر اوقات سال هم تداوم بخشید.

 

کاهش 5 درصدی تلفات حوادث ترافیکی در تیر ماه /ابلاغ طرح ترافیکی بازگشایی مدارس از سوی پلیس راهور

“دوچرخه اشتراکی” طرحی برای کاهش آلودگی هوا و رفع معضل ترافیک

کاهش آلودگی و حذف ترافیک با عوارض جدید

احداث تونل در میدان ونک برای رفع ترافیک

کاهش ترافیک کلان شهرها با اطمینان به ناوگان حمل و نقل عمومی

توضیحات وزیر راه و شهر سازی درباره دو طرح برای کاهش ترافیک پایتخت

جریمه خودروها به واسطه ورود به محدوده طرح ترافیک در پنجشنبه ها تکذیب شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی