پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شورای رقابت

واکنش عضو ناظر شورای رقابت به حذف این شورا از قیمت گذاری خودرو

وزیرصنعت در اظهار نظری اعلام کرد تنها مراجع قیمت گذاری کالا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار است و به این ترتیب شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو حذف شد که این موضوع واکنش عضو ناظر این شورا را در پی داشت. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محمدرضا شریعتمداری وزیر […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

وزیرصنعت در اظهار نظری اعلام کرد تنها مراجع قیمت گذاری کالا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار است و به این ترتیب شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو حذف شد که این موضوع واکنش عضو ناظر این شورا را در پی داشت.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محمدرضا شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت چند روز پیش در اظهار نظری اعلام کرد تنها مراجع قیمت گذاری کالا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار است و به این ترتیب شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو حذف شد که این موضوع واکنش عضو ناظر این شورا را در پی داشت.

عبدالرضا مصری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای رقابت در این خصوص گفت: طبق صراحت قانون، شورای رقابت مسئول قیمت گذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان است.

وی افزود: اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اختیارات جدیدی برنامه قیمت گذاری خودرو گرفته باشد، بنده خبر ندارم.مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در خصوص تغییر مرجع تصمیم گیری درباره قیمت‌ها هنوز به صورت رسمی انتشار عمومی نیافته است و بنده هم مصوبه‌ای در این باره ندیده ام.

به گفته مصری کلیه مراجع قانونی تعیین قیمت مکلفند پس از تایید ستاد تنظیم بازار، مصوباتشان را برای اجرا ابلاغ کنند بنابراین هیچ مرجع قانونی مستقیما نمی‌تواند هیچ مصوبه ای را ابلاغ کند بلکه در صورت بررسی و تایید ستاد تنظیم بازار این مصوبات جنبه اجرایی پیدا می‌کند، این ستاد هم مرکب از نمایندگان 9 وزارتخانه و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی است که نسبت به قیمت‌گذاری، تصمیم‌گیری می‌کند.

شروط فروش خودرو از نظر شورای رقابت چیست؟ / قیمت خودرو بازنگری می شود

جلسه شورای رقابت به هفته آینده موکول شد

شورای رقابت تنور افزایش قیمت خودرو را داغ کرد

فرمول جدید شورای رقابت برای محاسبه قیمت خودرو / احتمال افزایش قیمت وجود دارد

کلاف سردرگم قیمت گذاری خودرو / شورای رقابت کجاست؟

حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو شایعه است

شورای رقابت دستور افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون را صادر کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی