پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

افزایش قیمت خودرو

شورای رقابت تنور افزایش قیمت خودرو را داغ کرد

بازار خودرو در سال جدید پر التهاب بود و موج گرانی خودرو بی رویه ادامه دارد و پیش بینی می شود در شهریور ماه موج گرانی خودرو بیش از پیش شود و این نتیجه تصمیمات غلط در حوزه صنعت خودرو و اظهار نظر شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو مزید بر علت شده است. […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۴ شهریور ۱۳۹۷

بازار خودرو در سال جدید پر التهاب بود و موج گرانی خودرو بی رویه ادامه دارد و پیش بینی می شود در شهریور ماه موج گرانی خودرو بیش از پیش شود و این نتیجه تصمیمات غلط در حوزه صنعت خودرو و اظهار نظر شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو مزید بر علت شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

از دیروز موج جدید گرانی خودرو آغاز شده و برخی معتقدند نهاد نظارتی علاوه بر اینکه به وطیفه خود مناسب عمل نکردند بلکه خود موجب تشدید وضع نابه سامان بازار خودرو شده اند.

در هفته گذشته رئیس شورای رقابت از احتمال گرانی بازار خودرو خبر داد و این موجب شد تا دلالان و واسطه گران بازار بر طبل گرانی بکوبند و قیمت ها به طور باورنکردنی ای افزایش یافت.

چراغ سبز شورای رقابت به دلالان بازار خودرو

در همین خصوص رضا علیزاده نایب‌ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واسطه‌ها و دلالان بازار خودرو اصلی‌ترین افراد و جریان‌هایی هستند که از پیش‌ آگاهی‌های شورای رقابت نهایت سوء استفاده را می‌کنند؛ در حالی که  شورای رقابت به جای پیش‌آگاهی یا به عبارت بهتر چراغ سبز به دلالان بازار خودرو باید پس از تصمیم‌گیری و به اجرا درآوردن مصوباتش مثلا اعلام کند که قیمت فلان خودروها با فلان درصد افزایش یافته است. نه این که قبل از هرگونه تصمیم‌گیری خبر از افزایش قیمت در آینده نزدیک دهد.

وی اعلام خبر افزایش قیمت در آینده نزدیک توسط شورای رقابت را رفتاری غیرحرفه‌ای و نادرست دانست و اظهار کرد: خودروسازان در هر دوره‌ای اعلام می‌کنند با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه، تولید خودرو با قیمت‌های جاری غیر اقتصادی است. این مسئله از نظر روانی موجب افزایش فشار روانی به اعضای شورای رقابت و به دنبال آن آثار و تبعات بعدی می‌شود.

وی بر لزوم تذکر جدی دستگاه مافوق شورای رقابت به این شورا تاکید کرد.یک نماینده مجلس به تخصیص ارز دولتی به واردات خودروهای لوکس

اعلام زودهنگام افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت اقدامی نادرست و در جهت تشدید نابسامانی‌های قیمتی در بازار خودرو بود.

بازار کشش افزایش قیمت را ندارد

همچنین سید جواد حسینی‌کیا عضو هیات‌رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قطعا در این شرایط افزایش قیمت خودرو به صلاح نبوده و نیست و جامعه بیش از این کشش افزایش قیمت‌ها را نخواهد داشت.

وی افزود از خودروسازان باید حمایت شود اما راه ‌حل آن انتشار خبر افزایش قیمت‌ها نیست بلکه در این آشفته‌بازار اقتصادی، کاهش نرخ مالیات‌ها و سایر عوارض مرتبط با صنعت خودروسازی موجب کاهش هزینه‌ها و مقرون به صرفه شدن تولید می‌شود.

وی آزادسازی قیمت خودرو در بلندمدت را مورد تاکید قرار داد و افزود: آزادسازی قیمت خودرو از خواسته‌های دیرینه خودروسازان است اما این اقدام در شرایط فعلی بازار اصلا به صلاح نیست. عملیاتی شدن این ایده نیازمند به اجرا درآمدن سیاست‌های حمایتی و موکل کردن این تصمیم به فروکش کردن شوک نابسامانی‌های ارزی و اقتصادی است.

در چه شرایطی قیمت خودرو به قبل باز می گردد؟

بازار خودرو و چالش قیمت گذاری / آزاد سازی قیمت خودرو در شرایط فعلی مناسب است؟

فرمول جدید شورای رقابت برای محاسبه قیمت خودرو / احتمال افزایش قیمت وجود دارد

حباب 20 تا 30 درصدی قیمت خودروهای وارداتی

نامه قطعه سازان به وزیر صنعت؛ قیمت خودرو چند ده درصد افزایش می یابد!

آشفتگی خودروسازان و قطعه سازان کاسته می شود / وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو

افزایش مستمر قیمت خودرو به شرکت های بیمه ای فشار وارد می کند

اما و اگر های تامین قطعات و قیمت خودرو

قیمت خودروهای داخلی غیر واقعی است/ کاهش قیمت ارز باعث افت قیمت خودرو می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی