پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حمل و نقل ریلی باید مشمول دریافت ارز 4200 تومانی شود

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس بر ضرورت قرار گرفتن تجهیزات ضروری حمل و نقل ریلی در لیست کالاهای اساسی تأکید کرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ شادمهر کاظم زاده عضو کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی کشور باید سرمایه گذاری ویژه ای در حیطه خطوط ریلی از […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس بر ضرورت قرار گرفتن تجهیزات ضروری حمل و نقل ریلی در لیست کالاهای اساسی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

شادمهر کاظم زاده عضو کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی کشور باید سرمایه گذاری ویژه ای در حیطه خطوط ریلی از جمله مسیرهای شمال به جنوب، شرق به غرب، شمال غربی به جنوب شرقی و شمال غربی به جنوب شرقی انجام دهد، در غیر این صورت با توجه به وضعیت بین المللی، رقبای ما سرمایه گذاری کرده و عملا ایران را از مسیرهای بین المللی خارج می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: اگر صنعت حمل و نقل ریلی می تواند تجهیزات مورد نیاز خود را در داخل تولید و استفاده کند، دیگر نیازی به واردات این تجهیزات از خارج از کشور نیست، اما با توجه به اهمیت و ضرورت گسترش حوزه حمل و نقل ریلی، قطعا مسئولان باید در جهت تأمین نیازهای آن ها به ویژه واردات اقلام و تجهیزات ضروری اقدام کند.

وی با بیان اینکه تجهیزات ضروری حوزه حمل و نقل ریلی باید مشمول دریافت ارز دولتی 4200 تومانی شوند، تصریح کرد: البته این مسئله به معنای واردات بدون ضابطه و نادیده گرفتن ظرفیت‌های داخلی نیست، بلکه عمده محصولات مصرفی باید از تولیدات داخلی استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره ضرورت آزادسازی قیمت بلیط قطار یا اختصاص یارانه دولتی به صنعت حمل و نقل ریلی کشور، تصریح کرد: هر صنعتی برای رشد و پویایی باید بتواند دخل و خرج خود را سامان بدهد، حال به نظر من در این مسیر دولت باید با تخصیص یارانه، آن صنعت را حمایت کند، در غیر این صورت آن صنعت به تدریج روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.

منبع: خانه ملت

با دستور رئیس جمهورشرکت های حمل و نقل ریلی حق افزایش قیمت بیش از 10 درصد را ندارند

همکاری راه آهن و اسنپ با هدف تسهیل حمل و نقل ریلی

در انزوای حمل و نقل ریلی ، جاده های پر خطر جان می گیرند

افزایش ظرفیت ناوگان ریلی تهران با ورود واگن های جدید به مترو

برقی کردن راه آهن ایران گامی به سوی آینده

امضای موافقت نامه حمل و نقل جاده ای یا ایران و سوئیس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی