پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون داران

جزئیات طرح حمایتی دولت از کامیون داران

معاون سازمان راهداری سیاست های این سازمان در پیگیری مطالبات کامیون داران و بسته حمایتی دولت در این خصوص را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ داریوش امانی معاون سازمان راهداری با بیان اینکه تامین لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز مانند لاستیک یکی از دغدغه‌های اصلی کامیون داران اظهار داشت: با […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۷

معاون سازمان راهداری سیاست های این سازمان در پیگیری مطالبات کامیون داران و بسته حمایتی دولت در این خصوص را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

داریوش امانی معاون سازمان راهداری با بیان اینکه تامین لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز مانند لاستیک یکی از دغدغه‌های اصلی کامیون داران اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور پیش‌بینی می‌شد که برخی از این قطعات مانند لاستیک با افزایش قیمت مواجه شود. البته در این حوزه وزارت صمت مسئولیت تامین آنها را بر عهده داشت اما سازمان راهداری نیز تلاش کرد سیاست‌های حمایتی لازم از رانندگان را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه ناوگان سنگین ایران سالانه حدود پنج میلیون حلقه لاستیک نیاز دارد گفت: این رقم هم  شامل خودروهای سنگین درون‌شهری و هم به ناوگان فعال در جاده‌ها مرتبط است. ما در حال حاضر حدود 14 هزار و 600  اتوبوس و 332 هزار خودروی سنگین فعال در جاده داریم که لاستیک یکی از اصلی‌ترین کالاهای مورد نیاز آنها برای ادامه فعالیت به شمار می‌رود.

به گفته وی، در حال حاضر کارخانه‌های داخلی حدود یک میلیون و 200 هزار حلقه لاستیک مورد نیاز را تولید می‌کنند اما مابقی باید از طریق واردات تامین شود.

معاون سازمان راهداری کاهش تعرفه واردات را یکی از سیاست‌های حمایتی دولت در این عرصه دانست و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تعرفه واردات لاستیک از 26 درصد به پنج درصد کاهش یافت تا وارد کنندگان بتوانند با قیمت پایین‌تری کالاهایشان را به دست مصرف کننده برسانند.

وی یکی از سیاست های حمایتی دولت را دریافت مجوز از سوی سازمان راهداری برای استفاده از منابع خود و خرید تعدادی از لاستیک‌های سازمان اموال تملیکی دانست و بیان کرد: با اجرایی شدن این اقدام حدود 14 هزار حلقه لاستیک که در انبارهای سازمان اموال تملیکی در بندر امام خمینی، بندرعباس و تهران وجود داشت خریداری شد و ظرف روزهای آینده به مصرف کنندگان تحویل می‌شود.

معاون سازمان راهداری با اشاره به ثبت سفارش 500 هزار لاستیک برای عرضه در مهر ماه تصریح کرد: خوشبختانه ارز مورد نیاز وزارت صمت تامین اعتبار شد و با رسیدن این لاستیک‌های جدید بازار در کوتاه مدت هیچ مشکلی برای دریافت لاستیک نخواهد داشت. تا پایان سال جاری نیز سیاست‌های حمایتی لازم از رانندگان در دستور کار قرار دارد تا این دغدغه مهم آنها به طور کامل برطرف شود.

منبع: ایسنا

محرومیت کامیون های پروژه های عمرانی از دریافت لاستیک / کایمون های بدون بارنامه شامل تسهیلات نمی شوند

آغاز توزیع لاستیک‌ کامیون با قیمت یک میلیون و 100 هزار تومان

وزیر صنعت: استعفا نداده ام!/ ماهانه 80 میلیون دلار ارز دولتی در اختیار واردکنندگان لاستیک قرار می گیرد

ترخیص 60 کانتینر لاستیک کامیون و اتوبوس از گمرک

واردات 500 حلقه لاستیک /تخصیص ارز دولتی برای تامین 15 قلم قطعات یدکی پرمصرف کامیون ها

تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات لاستیک کامیون

کاهش 5 درصدی تعرفه واردات لاستیک خودرو های سنگین

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی