پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و سری 3 (6)

ب ام و سری 3 جدید در نمایشگاه پاریس رونمایی شد

ب ام و سری 3 یکی از مهم ترین خودروهای دسته سدان های پریمیوم بازار جهانی است. اکنون نسل جدید این خودرو در نمایشگاه پاریس رونمایی شده است. بدنه پهن تر و کشیده تر شده و خطوط استفاده شده بر روی بدنه ظاهر آنرا جذاب تر می کند. بدنه سری 3 جدید 76 میلی متر […]

ارشیا
سه شنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۷

ب ام و سری 3 یکی از مهم ترین خودروهای دسته سدان های پریمیوم بازار جهانی است. اکنون نسل جدید این خودرو در نمایشگاه پاریس رونمایی شده است. بدنه پهن تر و کشیده تر شده و خطوط استفاده شده بر روی بدنه ظاهر آنرا جذاب تر می کند.

بدنه سری 3 جدید 76 میلی متر کشیده تر از نسل قبلی شده و هم چنین ویل بیس به میزان 41 میلی متر و ویل ترک به میزان 43 میلی متر بیشتر شده است. قسمت پشتی خودرو هم 21 میلی متر عریض تر شده است. بنابر آپشن های مختلف، وزن خودرو تا 55 کیلوگرم کاهش می یابد. ضریب ایرودینامیکی 0.26 هم به این خودرو اجازه شکستن باد را به خوبی می دهد.

ب ام و سری 3 (1)

در قسمت جلویی چراغ ها کشیده تر شده اند و ظاهری تهاجمی دارند. اکنون خطوط بیشتری بر روی کاپوت استفاده شده تا خودرو ظاهر اسپرت تری داشته باشد. در قسمت داخلی، مکان صفحه نمایش 5.5 اینچی تغییر کرده و در بالای پنل کولر قرار گرفته است. ب ام و هم همانند مرسدس بنز از صفحه نمایش 8.8 اینچی به جای عقربه ها استفاده کرده است. هم چنین یک صفحه نمایش 12.3 اینچی هم به عنوان آپشن قابل سفارش خواهد بود.

ب ام و سری 3 (4)

اولین نمونه های سری 3 در ماه مارچ 2019 وارد بازار می شوند. این خودرو در ابتدا از موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو با 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور بهره خواهد برد. گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک هم وظیفه انتقال قدرت را بر عهده خواهد داشت و خریداران قادرند خودرو با دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل سفارش دهند. 0 تا 100 خودرو در مدل های دیفرانسیل عقب 5.6 ثانیه خواهد بود. مدل های اسپرت M340i و M340i xDrive هم بعد از مدل پایه معرفی خواهند شد که از موتور 6 سیلندر خطی توربو با 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور بهره می برند.

ب ام و سری 3 (7)

به گفته ب ام و 0 تا 100 این نمونه ها 4.2 ثانیه خواهد بود. هم چنین مشتریان اروپایی قادرند 5 موتور مختلف را برای سری 3 سفارش دهند. ب ام و سری 3 جدید با انبوهی از سیستم های راهنما عرضه می شود. به طور مثال اکنون گیرباکس خودرو با سیستم کروز کنترل سازگار هماهنگ شده تا در ترافیک ها به جای ترمز گیری با معکوس دادن خودرو را متوقف کند.

ب ام و سری 3 (3)

هم چنین سیستم راهنمای ترافیکی قادر خواهد بود خودرو را از حالت توقف تا سرعت 37 مایل بر ساعت کنترل کند. ب ام و 330i و 330i XDrive تنها 40,200 دلار قیمت پایه خواهند داشت. نمونه 330i XDrive هم با قیمت 42,250 دلار فروخته خواهد شد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی