پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو فرسوده

طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده قابلیت اجرا ندارد

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است با توجه به قرارداشتن در شازایط تحریم و مشکلات بوجود آمده ناشی از آن طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده که توسط خودروسازان مطرح شد قابلیت اجرا ندارد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محمد رضا منصوری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۷

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است با توجه به قرارداشتن در شازایط تحریم و مشکلات بوجود آمده ناشی از آن طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده که توسط خودروسازان مطرح شد قابلیت اجرا ندارد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محمد رضا منصوری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خودروسازان داخلی در حال حاضر در تامین منابع مالی با مشکل مواجه هستند، خاطرنشان کرد: بانک ها باید وام هایی با سود پایین برای خودروسازان در نظر بگیرند؛ اما در هر حال با وجود تحریم هایی که امروز با آن مواجهیم، فکر نمی کنم طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده توسط خودروسازان، قابلیت اجرایی داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: با این کار خود به خود بخشی از خودروها از رده خارج می شوند و به این ترتیب قیمت خودرو باز هم بالاتر می رود. در واقع در شرایط فعلی از رده خارج کردن خودرو به معنای افزایش قیمت آن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بهتر است تا از بین رفتن تحریم ها دست نگه داریم، تصریح کرد: دولت تا الان نتوانسته منابع مالی را به درستی برای خودروسازان تامین کند و وام های 4 درصدی به آنها بپردازد تا آن ها هم بتوانند در کناراز رده خارج کردن خودروهای فرسوده خودروی جدید تولید و یا وارد کشور کنند.

وی بیان کرد: این را باید در نظر داشت که خودرویی که از رده خارج می شود حداقل چند میلیون ارزش مالی دارد اما با خارج کردن آن از رده مصرف و اسقاط آن چه کسی قرار است هزینه آن را بپردازد؟ دولت، خودروساز یا مصرف کننده؟ در واقع چون خودرو در ایران تبدیل به کالای سرمایه ای شده هزینه از بین بردن و اسقاط آن باید از جایی تامین شود.

منصوری، در پایان راه حل را در شرایط فعلی سختگیری بیشتر در ارایه معاینه فنی به خودروهای فرسوده دانست و گفت: چون فعلا نمی توانیم روی اسقاط خودروهای فرسوده برنامه ریزی کنیم باید قوانین سختگیرانه تری برای معاینه فنی این خودروها در نظر بگیریم تا بدین طریق از مشکل آلودگی هوا بکاهیم.

 

اسقاط یک موتور سیکلت یا خودرو فرسوده به ازای تولید هر 4 دستگاه

خودرو فرسوده به ازای هر روز تردد در تهران 45 هزار تومان جریمه می شوند!

تعویض خودرو فرسوده با تسهیلات بدون بهره

58 هزار دستگاه خودرو فرسوده در پایتخت

تا پایان امسال 470 هزار خودرو فرسوده اسقاط خواهد شد

آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسی فرسوده / خودروسازان متعهد به تحویل 4 هزار و 500 خودرو شدند

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی