پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی

تاکسی امدادگر همیار اورژانس و دستگاه های امداد رسان می شود

طرح تاکسی امدادگر با هدف استفاده از ظرفیت تاکسیرانی کشور در حوادث به ویژه مرحله امداد و نجات توسط اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور پیشنهاد شده است تا با آموزش و ساماندهی داوطلبان اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور بتواند در مرحله امداد و نجات همیار دستگاههای امداد رسان و اورژانس باشد. در جلسه ای که به منظور […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

طرح تاکسی امدادگر با هدف استفاده از ظرفیت تاکسیرانی کشور در حوادث به ویژه مرحله امداد و نجات توسط اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور پیشنهاد شده است تا با آموزش و ساماندهی داوطلبان اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور بتواند در مرحله امداد و نجات همیار دستگاههای امداد رسان و اورژانس باشد.

در جلسه ای که به منظور بررسی اجرای طرح تاکسی امدادگر با حضور نمایندگان سازمانهای مدیریت بحران ، شهرداریها ، اورژانس و جمعیت هلال احمر کشور در سازمان مدیریت بحران برگزار شد هرکدام از طرفین، پیرامون چگونگی اجرای طرح نقطه نظرات خود را بیان و بر استفاده از ظرفیت و تاکسیرانی در امداد و نجات تاکید کردند.

مرتضی اکبرپور، معاون امورآمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه بررسی استفاده و بهره مندی از ظرفیت ناوگان تاکسیرانی کشور در مدیریت بحران گفت : تاکسیرانان بعنوان بخش عظیمی از نیروهای فعال جامعه در بخش خدمات در صورت برخورداری از آموزش و ساماندهی می توانند نقش موثری در کاهش آسیب پذیری کشور بویژه در مرحله امداد و نجات ایفا کنند.

در جلسه بررسی طرح تاکسی امدادگر مقرر شد دستگاههای امداد رسان از جمله جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور نظرات تکمیلی و کارشناسی خود را برای انجام هرچه بهتر طرح تا 15 آبانماه ارائه دهند.

همچنین مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات، در مورد طرح تاکسی امدادگر اظهار کرد: در این طرح قرار است به راننده‌های تاکسی آموزش‌های لازم را بدهیم و سپس آنها را ساماندهی کنیم. با اجرای این طرح می‌توانیم از ظرفیت نیروهای تاکسیرانی و همچنین از ون‌ها و خودروهای آنها در حوزه لجستیک و پشتیبانی استفاده کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات در پاسخ به این سئوال که چه زمانی این طرح اجرایی می‌شود اظهار کرد: هنوز تفاهم‌نامه‌ نهایی میان طرفین منعقد نشده است. ما و آنها انتظارهایی داریم که در این تفاهم‌نامه به آنها توجه خواهد شد و ان‌شاالله بتوانیم با نگاهی که اشاره کردم به توافق نهایی برسیم و بتوانیم از ظرفیت‌های این مجموعه نیز در راستای خدمت‌رسانی و کمک به مردم استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این راننده‌ها پراکندگی مناسبی دارند استفاده از ظرفیت آنها برای تسریع خدمت‌رسانی می‌تواند کمک مناسبی باشد.

منبع: فارس

تحویل خودرو چالش اصلی روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده

صدور ۶۰ مجوز فعالیت برای تاکسی های اینترنتی در ایران

سامانه جامع اطلاعاتی رانندگان تاکسی راه اندازی می شود

کاهش ترافیک کلان شهرها با اطمینان به ناوگان حمل و نقل عمومی

فعالیت تاکسی های اینترنتی محدود می شود؟

پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی تا پایان تابستان 97 محقق می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی