پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شورولت کامارو - خودروهای معروف

اسامی خودروهای معروف از کجا آمده اند؟- بخش اول

در مبحث بازاریابی هر محصولی، انتخاب یک نام مناسب می تواند در فروش آن محصول تاثیر بسزایی داشته باشد. گاها اگر نام یک محصول در زبان یک کشور معنی و مفهوم جالبی نداشته باشد، به طور حتم در فروش آن تاثیر می گذارد. از آنجایی که مبحث مورد نظر ما بازار خودرو است، در این […]

ارشیا
جمعه - ۶ خرداد ۱۴۰۱

در مبحث بازاریابی هر محصولی، انتخاب یک نام مناسب می تواند در فروش آن محصول تاثیر بسزایی داشته باشد. گاها اگر نام یک محصول در زبان یک کشور معنی و مفهوم جالبی نداشته باشد، به طور حتم در فروش آن تاثیر می گذارد. از آنجایی که مبحث مورد نظر ما بازار خودرو است، در این نوشتار به ریشه یابی اسم های در نظر گرفته شده برای خودروهای معروف بازار خواهیم پرداخت.

آلفارومئو Mito

کمپانی آلفارومئو نام میتو را بر پایه دو چیز انتخاب کرده است. اول اینکه نام میتو بیانگر ساخته شدن قطعات این خودرو در شهر میلان و سرهم بندی قطعات در شهر تورین است که ایتالیایی ها به آن تورینو می گویند. دوم اینکه کلمه Mito در زبان ایتالیایی به معنی افسانه است (Myth به انگلیسی). کمپانی آلفارومئو توانست با این ایده پردازی فروش خوبی را برای مدل میتو به ارمغان بیاورد.

آئودی TT

نامی که به گوش خیلی ها آشناست. کمپانی آئودی اسم TT را بر مبنای سری مسابقات موتورسواری Tourist Trophy که در جزیره Isle of Man برگزار می شود گرفته  است. جالب است بدانید که کمپانی آئودی تاکنون هیچ گاه موتورسیکلت نساخته. حتما برای شما هم سوال پیش آمده که این مسابقات چه ارتباطی با کمپانی آئودی دارد؟.

خودروهای معروف -آئودی TT (3)

در دهه 30 میلادی، کمپانی آئودی با شرکتی به نام DKW شریک بود. این کمپانی موتورسیکلت های مسابقه ای می ساخت و توانست اولین مقام قهرمانی خود در این مسابقات را در سال 1938 بدست آورد. بعد ها موتورهایی با نام Prinz TT و TTS وارد این مسابقات شدند و توانستند مقام های متعددی را کسب کنند. کمپانی آئودی هم برای یادبود این موتورسیکلت ها، خودرو اسپرت کوپه خود را در سال 1995 و در نمایشگاه فرانکفورت آلمان با نام TT معرفی کرد.

خودروهای معروف -آئودی TT (2)

بنتلی Bentayga

بنتلی بنتایگا، SUV لوکس کمپانی بنتلی است که نام خود را از یک قله در نزدیکی سواحل قناری گرفته است. قله  Roque Bentayga به سمت دهکده Tejeda در سواحل قناری دید دارد. از آنجایی که نام اورست قبل تر توسط فورد انتخاب شده بود و نام بنتلی Kanchenjunga ( قله ای در هند) هم نام ملموسی نبود، کمپانی بنتلی نام بنتایگا را برای این خودرو در نظر گرفت.

بنتلی بنتایگا (4)

اندکی بعد کمپانی رولزرویس رقیبی با نام کالینان برای بنتایگا معرفی کرد. نام کالینان هم از روی یک الماس بزرگ کشف شده در سال 1905 در آفریقا گرفته شده است.

خودروهای-معروف-بنتلی-بنتایگا-4.jpg

شورولت کامارو

زمانی که کمپانی شورولت اولین بار در سال 1967 نمونه کامارو را معرفی کرد، بسیاری از خودروهای این کمپانی اسمشان با حرف C شروع می شد. کمپانی شورولت هم که گفته می شود بیش از 2000 نام در نظر گرفته بود، سرانجام نام کامارو را انتخاب کرد. جالب است بدانید که برعکس خودروهایی که به آنها اشاره کردیم، نام کامارو در هیچ زبانی معنی نمی دهد!.

شورولت کامارو- خودروهای معروف (2)

برخی می گویند نام این خودرو از کلمه Comrade به معنی دوست و رفیق گرفته شده است. اما مسئولین کمپانی شورولت در سال 1967 در پاسخ به این سوال که نام کامارو به چه معناست گفتند: کامارو یک حیوان کوچک شرور است که ماستنگ را می خورد!.

شورولت کامارو- خودروهای معروف (3)

سیتروئن 2CV

کمپانی سیتروئن نمونه معروف 2CV را برای اولین بار در سال 1948 معرفی کرد. در آن سال ها در کشور فرانسه معیار اندازه گیری قدرت خودرو ها بر اساس فرمول taxable horsepower اندازه گیری می شد.

خودروهای معروف- سیتروئن 2CV (2)

سیتروئن 2CV که از موتور 2 سیلندر با حجم 375 سی سی بهره می برد، در کلاس chevaux-vapeurs به زبان فرانسوی یا کلاس two tax horsepower دسته بندی می شد. به همین دلیل به این خودرو لقب 2CV دادند.

خودروهای معروف- سیتروئن 2CV (3)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

آتش زیر خاکستر!/ معرفی 20 سوپر اسپرت برتر دهه 90 میلادی-بخش سوم

آتش زیر خاکستر!/ معرفی 20 سوپر اسپرت برتر دهه 90 میلادی-بخش دوم

معرفی 25 خودرو جذاب دهه 70 میلادی – قسمت آخر

معرفی 25 خودرو جذاب دهه 70 میلادی – بخش چهارم

معرفی 25 خودرو جذاب دهه 70 میلادی – بخش سوم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی