پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مک لارن اسپیدتِیل (10)

تردد مک لارن اسپیدتِیل در خیابان های آمریکا مجاز نیست!

پس از معرفی هایپرکار پیشرفته مک لارن با نام اسپیدتِیل، اکنون خبر می رسد که تردد این خودرو در شهرهای ایالات متحده آمریکا منع قانونی دارد. این در حالیست که 35 مشتری آمریکایی این خودرو را از قبل خریداری کرده اند. این خودرو به دو دلیل در آمریکا نمی تواند تردد داشته باشد. همانند مک […]

ارشیا
شنبه - ۵ آبان ۱۳۹۷

پس از معرفی هایپرکار پیشرفته مک لارن با نام اسپیدتِیل، اکنون خبر می رسد که تردد این خودرو در شهرهای ایالات متحده آمریکا منع قانونی دارد. این در حالیست که 35 مشتری آمریکایی این خودرو را از قبل خریداری کرده اند. این خودرو به دو دلیل در آمریکا نمی تواند تردد داشته باشد.

همانند مک لارن F1 نمونه اسپیدتِیل هم نمی تواند در خیابان ها تردد داشته باشد. البته نمی توانیم بگوییم که 100 درصد نمی تواند بلکه با تمهیداتی می تواند بصورت محدود در خیابان ها تردد داشته باشد. به دلیل طراحی کابین اسپیدتِیل که همانند نمونه F1، راننده در وسط قرار می گیرد و و دو سرنشین در کنار وی قرار می گیرند، مهندسین نتوانستند ایربگ های جانبی برای این خودرو طراحی کنند.

مک لارن اسپیدتِیل (12)

دومین مشکل اسپیدتِیل، استفاده از دوربین های جانبی به جای آینه بغل است. این تکنولوژی در آمریکا ممنوع است و در خودروهایی همچون آئودی e-tron و لکسوس ES هم استفاده شده است. اما راه حلی برای مالکین آمریکایی این خودرو وجود خواهد داشت.

مک لارن اسپیدتِیل (2)

مالکین می توانند خودروهایشان را تحت قانون خودروهای نمایشی وارد آمریکا کنند. در این قانون به خودروهای مخصوص اجازه داده می شود که به میزان 2500 مایل مسافت جاده ای را در سال طی کنند. بنابراین در خودروها سنسورهایی از طرف سازمان ترافیک جاده ای NHTSA نصب می گردد و میزان مسافت سالانه چک می شود. این قانون تنها برای خودروها ثبت شده در سیستم انجام خواهد گرفت.

مک لارن اسپیدتِیل (4)

بنابراین اولین مالکی که خودروی خود را وارد خاک آمریکا کند باید تمامی مراحل اداری ثبت خودرو را انجام دهد. پس از او 34 خودرو دیگر می توانند با اخذ مجوز نمایشی وارد شوند. اما مشتریان اروپایی و آسیایی این خودرو قادرند بدون هرگونه دردسری از خودروشان استفاده کنند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

اولین نمونه از مک لارن P1 GTR به فروش خواهد رسید

نابود شدن مک لارن 720 S تنها یک روز پس از خرید!

معرفی مک لارن P1 GT Longtail / یادبودی از F1 GT Longtail

مرسدس بنز نمونه کمیابی از SLR 722 را به فروش می رساند

خودروی فرمول 1 ایرتون سنا فروخته شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی