پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت موتور سیکلت

افزایش 3 برابری قیمت موتورسیکلت طبیعی است / موتور هندی 75 درصد گران شد

عضو هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت گفت: : با توجه به افزایش قیمت در بخش‌های مختلف از جمله مواد اولیه و نیز افزایش قیمت دلار ، مواد مورد نیاز خارجی بین سه تا چهار برابر و مواد داخلی تا دو برابر افزایش قیمت داشته‌اند که این امر باعث می شود بطور طبیعی قیمت موتور سیکلت تا […]

هادی سیانکی
شنبه - ۱۲ آبان ۱۳۹۷

عضو هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت گفت: : با توجه به افزایش قیمت در بخش‌های مختلف از جمله مواد اولیه و نیز افزایش قیمت دلار ، مواد مورد نیاز خارجی بین سه تا چهار برابر و مواد داخلی تا دو برابر افزایش قیمت داشته‌اند که این امر باعث می شود بطور طبیعی قیمت موتور سیکلت تا 3 برابر افزایش قیمت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

ابوالفضل حجازی عضو هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت در خصوص وضعیت تولید، فروش و قیمت موتورسیکلت در بازار ایران اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت در بخش‌های مختلف از جمله مواد اولیه و نیز افزایش قیمت دلار ، مواد مورد نیاز خارجی بین سه تا چهار برابر و مواد داخلی تا دو برابر افزایش قیمت داشته‌اند که این امر باعث می شود بطور طبیعی قیمت موتور سیکلت تا 3 برابر افزایش قیمت داشته باشد اما برخی ارقام بیش از این منطقی نیست و نیازمند ورود نهادهای نظارتی است.

وی افزود: بخشی از علت افزایش قیمت به دلیل رشد قیمت مواد اولیه است در حال حاضرهر ورق فولادی از قیمت 1600 تومان به 4600 تومان افزایش داشته و قیمت ارز نیما نیز تا دو برابر رشد کرده و 4000 تومان به حدود 8000 تومان رسیده درواقع می توان گفت مهمترین علت افزایش قیمت موتور سیکلت کاهش ارزش پول ملی و نوسانات نرخ ارز است.

هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت با اشاره به این‌که در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی به دلیل نبود تقاضا صرفا با 10 تا 15 درصد ظرفیت واقعی تولید می‌کنند، گفت: در سال 1395، 800 هزار دستگاه، در سال 1396، 170 هزار دستگاه و در نیمه نخست سال جاری صرفا حدود 100 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده است.

حجازی با بیان این‌که 70 درصد مصرف بازار موتورسیکلت مربوط به موتورسیکلت‌های 125 سی‌سی است، خاطرنشان کرد: در حالی‌که قیمت این مدل موتورسیکلت‌ ها در سال گذشته حدود 3.5 میلیون تومان بوده است، اما این رقم در سال جاری به چهار میلیون و 800 تا پنج میلیون و 400 هزار تومان براساس مدل‌های مختلف رشد قیمت داشته است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی کمتر از 20 درصد افزایش قیمت داشتند و آن هم به دلیل آن است که تقاضا در بازار وجود ندارد و زمانی‌که میزان تقاضا کاهش می‌ یابد تولید نیز با افت روبه‌ رو می‌شود. در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده قدرت خرید برای مصرف‌کنندگان این موتورسیکلت‌ها کاهش یافته و به تبع آن نیز میزان تولید با افت روبه‌ رو شده است.

هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت با بیان این‌ که تنها در مورد موتورسیکلت‌ های خاص شاهد افزایش قیمت‌های تا 75 درصدی در بازار ایران هستیم، تصریح کرد: شاهد افزایش تعدادی از موتورهای خاص از جمله موتورهای هندی در بازار ایران هستیم و قیمت آنها بعضا از 16 میلیون تومان به 24 تا 28 میلیون تومان افزایش یافته است و عاملان توزیع با خرید این مدل موتورسیکلت آنها را با قیمت‌های بالاتری به قشر جوان و سرمایه‌ دار که مخاطب خرید هستند، می‌فروشند و شاهد ایجاد بازار دلالی در این بخش هستیم.

حجازی در مورد ورود نهادهای نظارتی و ذیصلاح جهت برخورد با عاملانی که موتورسیکلت‌ ها را با رقم‌هایی بالاتر از قیمت واقعی به فروش می ‌رسانند نیز یادآور شد: متاسفانه در این رابطه ضعف‌های نظارتی وجود دارد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و سایر سازمان‌هایی که در این خصوص مسئول هستند باید با متخلفان و سودجویان برخورد کنند.

منبع: ایسنا

فراخوان ایدرو برای تولید موتور سیکلت برقی

همکاری ایدرو با یک شرکت استرالیایی برای تولید خودرو و موتور سیکلت برقی

اسقاط یک موتور سیکلت یا خودرو فرسوده به ازای تولید هر 4 دستگاه

قیمت انواع موتور سیکلت در بازار

توقف شماره گذاری 42 مدل موتور سیکلت

اصفهان ، پایلوت استفاده از موتور سیکلت برقی می شود

کاهش 90 درصدی تولید موتور سیکلت / بیش از 70 درصد نیروی کار تعدیل شدند

تولید موتور سیکلت برقی ایرانی در سایپا از سال 98

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی