پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

2013 Koenigsegg Agera R carbon fiber wheel_چرخ_رینگ_فیبرکربن

آزمایش چرخ های فیبرکربن توسط فولکس واگن

امروزه رینگ های فیبرکربن را فقط در خودروهای سوپر اسپرت میتوان دید ولی گویا فولکس واگن مخالف این امر است و تمایل دارد از این نوع چرخ های در مدل های آینده خود استفاده نماید. فولکس‌واگن با همکاری Maxion و ThyssenKrupp برای تولید و توسعه چرخ‌های فوق سبک‌وزن فیبرکربنی، فرایند آزمون‌های اولیه را آغاز نموده […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

امروزه رینگ های فیبرکربن را فقط در خودروهای سوپر اسپرت میتوان دید ولی گویا فولکس واگن مخالف این امر است و تمایل دارد از این نوع چرخ های در مدل های آینده خود استفاده نماید.

فولکس‌واگن با همکاری Maxion و ThyssenKrupp برای تولید و توسعه چرخ‌های فوق سبک‌وزن فیبرکربنی، فرایند آزمون‌های اولیه را آغاز نموده است. این چرخ‌ها به صورت ترکیبی از آلومینیوم و فیبرکربن و برای استفاده در خودروهای هیبریدی ساخته خواهند شد. نمونه‌های اولیه ساخته شده روی خودروهای لوکس و شاسی‌بلندهای این شرکت تست شده‌اند. به گفته فولکس‌واگن، این چرخ‌ها در مقایسه با چرخ‌های آلومینیومی مرسوم، تا 40 درصد وزن کمتری دارند.

اگر این آزمایشات با موفقیت به پایان برسد و قیمت قابل قبولی برای این نوع چرخ ها ارائه شود شاهد نقطه عطفی در ساختار چرخ‌های خودروهای اسپرت و یا الکتریکی و هیبریدی خواهیم بود. اما در حال حاضر می توان گفت که این فناوری به عرضه نزدیک شده و ممکن است در آینده ای نزدیک در دسترس تمامی قشرهای جامه قرار گیرد.

برچسب‌ها : فولکس واگن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی