پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا کرولا سدان 2020 (3)

تویوتا کرولا سدان 2020 به صورت رسمی معرفی شد / زیباتر و قدرتمند تر از همیشه

کمپانی تویوتا بلاخره نسل جدید کرولا سدان را بصورت رسمی معرفی کرد. خودرویی که اکنون زیباتر و جذاب تر از همیشه شده و انبوهی از تکنولوژی های روز را در خود جای داده است. این نمونه که بر پایه زبان طراحی جدید و پلت فرم TNGA تویوتا ساخته شده است، دوازدهمین نسل از کرولا محسوب […]

ارشیا
یکشنبه - ۲۷ آبان ۱۳۹۷

کمپانی تویوتا بلاخره نسل جدید کرولا سدان را بصورت رسمی معرفی کرد. خودرویی که اکنون زیباتر و جذاب تر از همیشه شده و انبوهی از تکنولوژی های روز را در خود جای داده است. این نمونه که بر پایه زبان طراحی جدید و پلت فرم TNGA تویوتا ساخته شده است، دوازدهمین نسل از کرولا محسوب می شود.

طراحی

استفاده از زبان طراحی TNGA باعث شده تا کابین کرولا جدید کمی کوچکتر از قبل به چشم بیاید. میزان ویل بیس هم در 106.3 اینچ باقی مانده است. مدل جدید کرولا در کل کوچکتر از نسل قبلی است اما عرض خودرو در جلو به میزان 0.5 و در عقب 0.9 اینچ بیشتر شده.

تویوتا کرولا سدان 2020 (4)

تریم های L، LE و XLE ظاهر قدیمی خود را تا حدودی حفظ کرده اند اما در تریم های SE و XSE با ظاهر تهاجمی تری روبرو هستیم. رینگ های 18 اینچی، جلو پنجره بزرگ و چراغ های کشیده LED از جمله نکات طراحی نسل دوازدهم کرولا است.

تویوتا کرولا سدان 2020 (7)

مشخصات فنی

نمونه های اسپرت تر SE و XSE از موتور 2 لیتری 4 سیلندر با 169 اسب بخار بهره می برند. در این مدل ها انتقال قدرت به وسیله جدیدترین گیرباکس CVT تویوتا انجام می گیرد که ضرایب دنده ای همانند یک گیرباکس 10 سرعته دستی دارد. تمامی مدل های دیگر به جز این 2 مدل، از همان موتور 1.8 لیتری قرار گرفته بر روی کرولاهای LE eco فعلی، با 139 اسب بخار بهره می برند.

تویوتا کرولا سدان 2020 (5)

اما تویوتا اعلام کرده که مصرف سوخت این موتورها از نسل قبلی کمتر خواهد بود. نمونه هیبریدی کرولا هم برای مشتریانی که مصرف سوخت برایشان اولویت است در دسترس خواهد بود. در قسمت زیربندی هم سیستم Torsion Beam جای خود را به سیستم زیربندی چند اتصاله داده است تا با کمتر شدن تکان های اتاق، هندلینگ بهتری هم ارائه شود. نمونه SE اما با گیرباکس دستی 6 سرعته هم عرضه خواهد شد اما دیگر خبری از سیستم های کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار ماندن در خطی که در نمونه های CVT ارائه می شود نخواهد بود.

 

تکنولوژی های به کار رفته

تمامی مدل های کرولا از سیستم هشدار تصادف از جمله ترمز گیری هوشمند، هشدار خروج از خط، هشدار ماندن در خط و چراغ های پرنور High Beam در شب بهره می برند. به جز مدل L که از صفحه نمایش 7 اینچی بهره می برد، در تمامی مدل ها از یک صفحه نمایش 8 اینچی استفاده شده است.

تویوتا کرولا سدان 2020 (8)

صفحه نمایش های بزرگتر از آپشن های مالتی مدیا تویوتا همانند Apple Car Play و وای فای هات اسپات بهره می برند. در حالی که برای تریم XSE و XLE سیستم های ردیابی پیشرفته و سیستم صوتی JBL هم در نظر گرفته شده است. در مجموع کابین کرولا جدید همانند نمونه های قبلی ساده و در عین حال جذاب است. فضای کابین شباهت زیادی به نمونه هاچبک دارد. در قسمت عقربه ها یک صفحه نمایش 4.2 اینچی تعبیه شده در حالی که نمونه 7 اینچی هم قابل سفارش خواهد بود.

قیمت

اولین نمونه های تویوتا کرولا جدید در اوایل سال 2019 وارد بازار خواهند شد. این خودرو قیمت پایه ای زیر 20 هزار دلار خواهد داشت. قیمتی که برای خودرویی با کیفیت بالایی همچون کرولا فوق العاده مناسب است. با بازشدن سایت ثبت سفارش خودرو در آینده، تویوتا کرولا جدید می تواند یکی از بهترین خودروهای وارداتی به بازار ایران باشد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

مشتری مداری به سبک تویوتا / با افتخار وانت شما با نمونه جدید تعویض خواهد شد!

هاچ بک محبوب ژاپنی ها معرفی شد / تویوتا کرولا در نمایشگاه پاریس

تویوتا کورولا با قیمت پایه 20 هزار دلاری عرضه می شود

عنوان پرفروش ترین شاسی بلند دنیا به تویوتا RAV4 رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی