پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای پلاک ارس

مجوز ورود موقت خودروهای پلاک ارس به سرزمین اصلی صادر شد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس اعلام کرد: مجوز ورود موقت خودروهای پلاک ارس به سرزمین اصلی، به مدت یک ماه و یک بار در سال، از سوی گمرک ایران صادر شده است. صفر شاسفند امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس این مجوز، خودروهای ارس پلاک با حجم موتور کم‌تر […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۷

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس اعلام کرد: مجوز ورود موقت خودروهای پلاک ارس به سرزمین اصلی، به مدت یک ماه و یک بار در سال، از سوی گمرک ایران صادر شده است.

صفر شاسفند امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس این مجوز، خودروهای ارس پلاک با حجم موتور کم‌تر از 2500 سی سی و ارزش کم‌تر از 40 هزار دلار با ارائه تضمین‌های قانونی، از این پس امکان تردد در سرزمین اصلی را دارند.

تاکنون حدود پنج هزار خودرو با پلاک منطقه آزاد ارس به علاقه مندان فروخته شده است. شاسفند بیان کرد: خودروهای ساخت کشور آمریکا و یا با برند آمریکایی مشمول این مجوز نیستند.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این خصوص گفت: صاحبان خودروهای پلاک ارس در صورت ارائه سند مالکیت، پروانه تردد، کپی کارت ملی و مدارک ثبت شده در سیستم، می‌توانند از مرخصی یک ماهه استفاده کنند.

بابک عبدیل نژاد اظهار داشت: برای انجام بدون مشکل فرایند صدور مجوز، باید سند مالکیت خودرو و پروانه تردد به نام درخواست دهنده بوده و سند خودرو به صورت وکالتی و خارج از سازمان منطقه آزاد ارس نقل و انتقال نشده باشد.

وی اضافه کرد: فاصله زمانی یک سال از آخرین مرخصی و معتبر بودن پروانه تردد خودرو در زمان مرخصی الزامی و اولویت با خودروهای فاقد تخلف تاخیر در تمدید تردد است.

وی در خصوص شیوه مراجعه برای اخذ مجوز تردد یک ماهه، گفت: صاحبان خودروهای پلاک ارس با ارائه معرفی نامه سازمان منطقه آزاد ارس به گمرک ایران و یا تحویل نامه مرخصی به کارگزار گمرکی صدور مرخصی مستقر در مرکز خدمات خودرویی ارس و در نهایت مراجعه به پلیس راهور، می‌توانند نسبت به دریافت پلاک عبور موقت اقدام کنند.

منطقه آزاد ارس با بیش از 50 هزار هکتار وسعت و چهار ناحیه منفصل در 130 کیلومتری شمال غرب تبریز در همسایگی جمهوری های آذربایجان وارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده است.

منبع: ایرنا

تردد خودروهای عراقی بدون اخذ روادید در منطقه آزاد اروند

حق السهم اسقاط خودروهای پلاک اروند حذف می شود

تردد غیرقانونی خودروهای پلاک اروند در خوزستان

بخشنامه منطقه آزاد اروند غیرقانونی است

واردات خودروهای بالای 100 هزار دلار به مناطق آزاد ممنوع شد.

آغاز خروج خودروهای منطقه آزاد کیش با پلاک موقت

مهلت صدور مجوز ورود موقت برای خودروهای پلاک کیش

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی