نرده های چهارراه ولیعصر برای سهولت تردد جمع آوری می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد: نرده ها و حصارهای چهارراه ولیعصر (عج) برای سهولت در عبور و مرور عابران پیاده جمع آوری می شود.

به نقل زا روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی در جلسه شورای مدیران حمل و نقل شهرداری با انتقاد از ترجیح تردد خودرو بر انسان در معابر شهر افزود: «معلوم نیست چه منطقی بر این کار حاکم بوده که ما کار را برای خودروها راحت کنیم اما شهروندان معلول و خانم‌های باردار و افراد سالمند را به زحمت زیاد بیندازیم؛ الان مردم که شب از اتوبوس‌های BRT پیاده می‌شوند، باید از روی نرده‌ها بپرند. چرا باید اینطور باشد؟»

این مقام مسئول با اشاره به نبود امکان گردش ‌به‌ چپ در این تقاطع و وجود زمینه‌های تردد امن عابر در چهارراه ولیعصر گفت: باید چراغ‌های عابر پیاده نیز در این معبر نصب شوند و نیروهای پلیس راهور نیز در شروع کار برای هدایت خودروها و عابران حضور پررنگی داشته باشند.

وی همچنین از مسئولیت‌پذیری برخی سمن‌ها که در روزهای اخیر با حضور در محل تقاطع به ترغیب شهروندان برای رعایت نظم در عبور و مرور پرداختند، تشکر کرد.

امضا تفاهم نامه برای اجرای طرح کاهش

معاون ترافیک شهرداری تهران همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ برای اجرای طرح کاهش خبر داد و گفت: این طرح از روز اول آبان شروع شده و همه خودروهایی که در تهران تردد دارند بعد از این باید معاینه فنی داشته باشند و گرنه توسط پلیس جریمه می‌شوند.

وی تاکید کرد: ثبت جریمه های فاز دوم طرح کاهش نیز از روز شنبه (3 آذر) آغاز شد. به گفته پورسیدآقایی، اجرای طرح کاهش موجب کاهش آلودگی هوا شده است.

جریمه 468 خودروی سنگین دودزا

سیدنواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران نیز در این جلسه از چک و بازدید فنی یک هزار و 324 خودرو سنگین در دو ماه اخیر خبر داد.
وی افزود: 346 خودرو سنگین در آزمون معاینه فنی مردود شده‌اند و جمعا 468 مورد هم به علت دودزایی یا نداشتن معاینه فنی جریمه شده‌اند.
حسینی منش خاطرنشان کرد: معاینه فنی این خودروها ابطال و برای اعمال در سیستم به سازمان راهداری ارسال شده است.
وی همچنین از عدم همکاری نهادهای نظامی برای بازدید خودروهای این نهادها گلایه کرد و خواستار پیگیری برای حل این مشکل شد.

گلایه از رهاشدگی خطوط بی آر تی

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی هم در این جلسه از رهاشدگی و نبود کنترل خطوط ویژه اتوبوس تندرو شرکت واحد توسط پلیس راهور انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

وی ادامه داد: ورود بی‌رویه موتورسیکلت‌ها و خودروهای شخصی، عملا خط ویژه را بی‌معنا کرده و انتظار می رود پلیس راهور در این زمینه فعالانه‌تر برخورد کند.

خودروهای فاقد معاینه فنی در تمام شهرهای استان تهران جریمه می شوند

امکان پرداخت قسطی بدهی طرح ترافیک / چگونه بدهی هر پلاک را استعلام کنیم؟

ماجرای ارسال پیامک بدهی عوارض به شهروندان چیست؟

دولت یارانه ای برای بلیت مترو پرداخت نکرده است

چرا 55 دستگاه اتوبوس برقی در محوطه پایانه اتوبوسرانی خاک می خورد؟

عرضه لاستیک با نرخ ارز دولتی به رانندگان تاکسی + جزییات

راه اندازی سامانه استعلام بر خط سرویس مدارس به منظور نظارت بیشتر والدین

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!