پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجوز نمایندگی داتیس خودرو صادر شد/ پیروزی قانون بر سلیقه

شرکت داتیس خودرو که در دو سال گذشته بسیار تلاش کرده بود تا مدیران وزارت صمت را قانع کند که نماینده شرکت هیکو اسپرتیو شریک تجاری شرکت ولوو سوئد است، بلاخره از سنگینی نگاه های سلیقه ای برخی مدیران وزارت صمت عبور کرد تا لوح نمایندگی انحصاری این برند آلمانی را دریافت کند. به گزارش […]

امید آذرزمانی
دوشنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۷

شرکت داتیس خودرو که در دو سال گذشته بسیار تلاش کرده بود تا مدیران وزارت صمت را قانع کند که نماینده شرکت هیکو اسپرتیو شریک تجاری شرکت ولوو سوئد است، بلاخره از سنگینی نگاه های سلیقه ای برخی مدیران وزارت صمت عبور کرد تا لوح نمایندگی انحصاری این برند آلمانی را دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، هولیدینگ داتیس خودرو بعد از دو سال توانست مجوز نمایندگی انحصاری شرکت هیکو اسپرتیو، شریک تجاری ولوو در آلمان را از وزارت صمت دریافت کند و به این ترتیب از این پس داتیس خودرو را باید تنها فعال رسمی در میان واردکنندگان کشور در خصوص خودروهای ولوو دانست.

مجوز نمایندگی هیکو اسپرتیو در ایران برای داتیس خودرو از سوی مرکز امور اصناف و بازارگانان صادر شده است. این مجوز تا سال 1401 اعتبار دارد و اجازه ورود خودروهای XC90، V60، S60، S90، XC40 برند ولوو از طریق شرکت هیکو اسپرتیو در این مجوز قید شده است. این خودروها توسط هیکو اسپرتیو تیونینگ شده اند و حتی شماره شاسی خاصی نیز خواهند داشت. در نتیجه این خودروها با ماهیت جدید شناخته می شوند. در واقع این روشی است که داتیس خودرو انتخاب کرده تا در صورت آزاد سازی واردات خودرو به کشور، بتواند دور زدن تحریم ها را امتحان کند. هر چند حتی با آزاد سازی واردات خودرو نیز باید سقف 40 هزار دلار توسط این شرکت رعایت شود و به این ترتیب شاید بعضی از محصولات از سبد فروش داتیس خودرو خارج شوند.

داتیس خودرو که مدت هاست در حال ارائه خدمات به خودروهای ولوو در ایران است و به عنوان اولین مرکز خدمات فنی در کشور، خدمات به خودروهای هیبریدی را هم در برنامه دارد. مرکز خدمات فنی این برند در شرق تهران یکی از مجهز ترین مراکز خدمات فنی خصوصی در کشور به شمار می رود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی