پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو-موتور سمند

پروژه موتور دیزل ایران خودرو به تجاری سازی می رسد

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) گفت: در صورت فراهم سازي زيرساخت‌هاي لازم دركشور، موتور ديزل ملي سواري در مدار توليد قرار مي گيرد. محمد زالی افزود: گروه صنعتي ايران خودرو با هدف كاهش گاز دی اکسید کربن و افزایش راندمان قوای محرکه، توسعه قوای محرکه دیزل برای خودروی سواری را […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۹ بهمن ۱۳۹۷

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) گفت: در صورت فراهم سازي زيرساخت‌هاي لازم دركشور، موتور ديزل ملي سواري در مدار توليد قرار مي گيرد.

محمد زالی افزود: گروه صنعتي ايران خودرو با هدف كاهش گاز دی اکسید کربن و افزایش راندمان قوای محرکه، توسعه قوای محرکه دیزل برای خودروی سواری را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: پروژه موتور ديزل توسط گروه صنعتي ايران خودرو به بخش صنعتي سازي رسيده و در حدود 70 موتور و 30 خودروي سورن با موتور ديزل با هدف انجام آزمون‌های تائیدیه نهایی شامل پيمايش براي سنجش دوام و عملکرد در خطوط تولید انبوه ساخته شده است.

زالی از داخلی سازی شدن بسیاری از قطعات موتور دیزل خبر داد و گفت: بخش كمي از آن از منابع خارجي تامين خواهد شد. فن‌آوری بالاي بعضی از قطعات و سامانه‌های خودروی ديزلی و يا به صرفه نبودن توليد تعدادي از آنها عامل تامين از منابع خارجي است.

مدیرعامل شرکت ایپکو مزيت اصلي موتور ديزل  را كاهش گاز CO2 عنوان کرد و گفت:  به طور متوسط توليد گاز2 CO درخودروی سورن ديزل 145 گرم بر کیلومتر است. همچنین وجود فیلتر دوده و واکنشگر پس پالایشی سطح آلایندگی این خودرو را در سطح يورو 5 قابل ارتقاء به يورو 6 قرار داده است.

وی افزود: دوام بالا و مصرف سوخت کم موتور ديزل از ديگر مزاياي آن به حساب مي آيد. ‌ به گونه ای که ميانگين مصرف سوخت موتور ديزلي 4/5 ليتر در صد کیلومتر در چرخه رانندگی استاندارد ترکیبی است و میزان مصرف سوخت این خودرو در خارج شهر نيز عددی زیر 5 ليتر در صد کیلومتر است.

زالی تصریح کرد: موتور ديزل علاوه بر مصرف سوخت كم با توان و گشتاور بالا براي رانندگي درون شهري و خارج از شهر به ويژه ناوگان حمل و نقل عمومی، گزينه بسيار مناسب و به صرفه اي خواهد بود.

گفتني است، مراحل توسعه موتور ديزل سواري در شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ايپكو)  انجام شده است.

سمند و پارس دوگانه سوز پلاک نمی شوند

سيستم كنترل پايداري الكترونيكي در محصولات جدید ایران خودرو نصب خواهد شد

سومین مرکز تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک ایران خودرو آغاز به کار کرد

منطق افزايش قيمت خودرو و عذرخواهي از مشتريان/ افزایش قیمت محصولات ایران خودرو چقدر با میزان کارشناسی فاصله دارد؟

مدیران ایران خودرو پای صحبت مشتریان گله مند می نشینند

ایران خودرو در خصوص تعهدات ثبت نامی شفاف سازی کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی