پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمد اسلامی-ویزر راه و شهرسازی

اضافه شدن 700 کیلومتر به بزرگراه های کشور ظرف 2 ماه آینده/ ترمیم راه ها پیش از سفرهای نوروزی صورت گیرد

محمد اسلامی با تاکید بر این‌که قبل از زمان سفرهای نوروزی باید نقاط بحرانی که نیازمند رسیدگی هستند، در دستور کار جهت بهبود وضعیت قرار گیرند، گفت: باید ترمیم آسفالت‌ها به فوریت انجام شود که در آستانه سفرهای نوروزی مشکلی برای تردد مردم در مسیرهای جاده‌ای وجود نداشته باشد. وزیر راه و شهرسازی، با بیان […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

محمد اسلامی با تاکید بر این‌که قبل از زمان سفرهای نوروزی باید نقاط بحرانی که نیازمند رسیدگی هستند، در دستور کار جهت بهبود وضعیت قرار گیرند، گفت: باید ترمیم آسفالت‌ها به فوریت انجام شود که در آستانه سفرهای نوروزی مشکلی برای تردد مردم در مسیرهای جاده‌ای وجود نداشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی، با بیان این‌که در سال جاری ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه احداث و اضافه شده است که ۲۰۰ کیلومتر آن تماماً کامل شده است، بیان کرد: ۵۰۰ کیلومتر دیگر آسفالت شده اما خط کشی، ایمن سازی و گاردریل ندارد و این ۵۰۰ کیلومتر نیز با تفاهم‌نامه‌ای که بین راهداری و شرکت ساخت به امضا رسیده، تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرف دو ماه آینده ۷۰۰ کیلومتر به طول بزرگراه های کشور افزوده می‌شود، گفت: بر اساس آمار، تصادفات در بزرگراه‌ها بیشتر از جاده‌های دوطرفه است.

راه های کشور باید قبل از سفرهای نوروزی ترمیم شوند

محمد اسلامی درباره وظایف سازمان راهداری در سفرهای نوروزی اظهار داشت: تعمیر و نگهداری و ارتقای کیفیت راه یکی از اصلی‌ترین وظایف راهداران است.

در ادامه با اعلام این‌که تمامی راه‌های اصلی و فرعی کشور اسکن شده است، اظهار کرد: کیفیت آسفالت کلیه راه‌های اصلی و فرعی در مانیتورینگ سازمان راهداری وجود دارد و بنابراین از وضع موجود مطلع هستیم و باید به کمک آن اولویت‌ها را درست تشخیص داده و بر اساس نیاز نسبت به پیشبرد مسائل اقدام کنیم.

وی هم‌چنین با تاکید بر این‌که قبل از زمان سفرهای نوروزی باید نقاط بحرانی که نیازمند رسیدگی هستند، در دستور کار جهت بهبود وضعیت قرار گیرند، گفت: باید ترمیم آسفالت‌ها به فوریت انجام شود که در آستانه نوروز مشکلی برای تردد مردم در مسیرهای جاده‌ای وجود نداشته باشد.

وی افزود: محور دوم فعالیت راهداری‌ها، هوشمندسازی و ایجاد انضباط ترافیکی و تسهیل عبور و مرور در جاده‌ها با همکاری پلیس راهور است. این اهتمام را داریم تا در سال آتی این اقدامات گسترش یابد و سازمان راهداری بتواند با حداکثر کارآمدی، کنترل و مراقبت را در جاده‌ها اعمال کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با پلیس هماهنگ کرده‌ایم که در سفرهای نوروزی در همه تقاطع ها اعم از مسیرهای اصلی و فرعی با استفاده از ظرفیت همیاران پلیس و مقامات محلی ـ که این موضوع را به استانداران هم ابلاغ کرده ایم ـ، کنترل نظارتی خود را به خصوص در تقاطع ها و محورهایی که سابقه حادثه دارند، تشدید کنیم تا ترافیک جاده ها در ایام نوروز و دیگر ایام سال تسهیل و روان شود و دیگر حوادث تکرار شدنی نداشته باشیم و از وقوع حوادث جلوگیری کنیم.

تصادف در بزرگراه‌ها بیشتر از جاده‌های دوطرفه

اسلامی درباره سهم وزارت راه و شهرسازی در کاهش تصادفات جاده ای گفت: ما موظف به حذف تقاطع های غیر ایمن هستیم و اراده کرده ایم که حتی الامکان این مهم را انجام دهیم و تقاطع غیر ایمن نداشته باشیم. اقدام دوم افزایش بزرگراه هاست چون وقتی حجم ترافیک افزایش می یابد، یک جاده دو طرفه، دیگر گنجایش حجم ترافیک را ندارد. ما حداکثر تا دو ماه آینده 700 کیلومتر بزرگراه اضافه می کنیم. البته تصادفات در بزرگراه ها بیشتر از جاده های دو طرفه است که نشان می دهد وقتی جاده های رفت را از برگشت جدا می کنیم، این روند، بازدارندگی خود را نسبت به کاهش سرعت ندارد و حوادث باز هم تکرار شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین ما معتقدیم مهم ترین عامل در کاهش تصادفات رانندگی، خودِ راننده است؛ با این حال خود را ملزم به کاهش تقاطع های غیر ایمن می دانیم.

نظارت بیشتر بر خودروهای امداد جاده ای

وی هم‌چنین به نظارت هرچه بیشتر بر فعالیت خودروهای امداد جاده‌ای تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های اساسی در ایام پیش رو نظارت بر فعالیت خودروهای امداد جاده‌ای است و این مسئله باید تحت نظارت خاص انجام شود. شرکت‌هایی که مسئولیت‌پذیر هستند، باید امداد جاده‌ای را برعهده گیرند و کلیه فعالیت آن‌ها اعم از خدمت‌رسانی و میزان تعرفه‌ها باید تحت نظارت و کنترل باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در ایام نوروز سال جاری، میزان سفرهای جاده‌ای بیش‌تر باشد و از مردم می‌خواهیم که حداکثر انضباط را حین رانندگی در دستور کار قرار دهند و تا بیش‌ترین حد ممکن احتیاط کنند و از انجام هر گونه رفتار مخاطره‌آمیز حین رانندگی پرهیز کنند تا سال کم حادثه‌ای را سپری کنیم.

چند نفر در حوادث رانندگی سال 97 جان باختند؟ / افزایش هشت دهم درصدی فوتی ها

افزایش ساعت کار مراکز شماره گذاری در آستانه نوروز

از مشخصات آزادراه تهران – شمال بیشتر بدانید

مهمترین تخلفات رانندگی در جاده ها کدامند؟

اخذ عوارض الکترونیکی در تمام آزادراه ها تا تیر ماه ۹۸ اجرایی می شود

طرح نوروزی خودروی جایگزین اتوخسروانی ، قدمی جدید در راه مشتری مداری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی