پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوآوری خاص در خودروهای سری 7

6 نوآوری خاص در خودروهای سری 7، BMW

سازندگان خودروهای لوکس ، با گسترش فناوری در تمام بخش‌ها و قطعات خودرو‌ها ، در فکر اعمال تغییری اساسی و متفاوت ساختن خودروهای خود هستند. شرکت BMW در زمینه فناوری خودروها همیشه پیشرو بوده است.این شرکت آلمانی از نسل‌های قبلی خودروهای خود، استفاده از سیستم ناوبری داخل داشبورد، ویژگی‌های امنیتی فعال، کنسول مرکزی کنترل کننده […]

javankhodro
یکشنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

سازندگان خودروهای لوکس ، با گسترش فناوری در تمام بخش‌ها و قطعات خودرو‌ها ، در فکر اعمال تغییری اساسی و متفاوت ساختن خودروهای خود هستند.

شرکت BMW در زمینه فناوری خودروها همیشه پیشرو بوده است.این شرکت آلمانی از نسل‌های قبلی خودروهای خود، استفاده از سیستم ناوبری داخل داشبورد، ویژگی‌های امنیتی فعال، کنسول مرکزی کنترل کننده و آی‌درایو را آغاز کرد،در حالی که، دیگر شرکت های خودروساز بعد از شرکت BMW اقدام به استفاده از چنین فناوری‌هایی کردند.

این شرکت آلمانی به تک تک خودروهای مدل ۲۰۱۶ سری ۷ خود که دارای ۲۴ ویژگی فن آوری  هستند ، می‌بالد.نیمی از این ویژگی ها مختص BMW می باشد!با توجه به تست‌های رانندگی انجام شده با این سری از بی‌ام‌دبلیو، ۶ ویژگی‌ این خودرو ما را تحت تاثیر قرار داد که در ادامه‌ی مقاله معرفی خواهیم کرد.

1- کنترل با ژست‌های حرکتی

اولین خودروی مجهز به نمایشگر لمسی ، تنها سری ۷ می باشد که حتی در مواردی برای فعال کردن تعداد معینی از ویژگی‌ها هم، نیازی به لمس آن هم نیست! خودروهای سری7  BMW با داشتن  دوربین مادون قرمز در سقف خودرو ، مکان دست را در بالای دسته دنده دنبال کرده و تشخیص می‌دهد.  با استفاده از این قابلیت می‌توان سیستم داشبورد خودرو را از طریق ژست حرکتی و اشاره‌ی دست کنترل کرد. گرداندن یک انگشت در جهت حرکت عقربه‌های ساعت، حجم صدای سیستم استریو داخل خودرو را افزایش داده و چرخش انگشت در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت، باعث کاهش صدای سیستم یاد شده می‌شود.با لمس نمایشگر می توان به تماس ها از طریق بلوتوث  خودرو پاسخ داد.

نوآوری خاص در خودروهای سری 7

2-دوربین نمایش سه بعدی

یکی از شگفت‌انگیزترین فناوری جالب در خودروهای سری7 BMW می باشد. توانایی مشاهده‌ی اطراف خودرو از طریق دوربین نمایش سه بعدی و ژست حرکتی است. به طوری که راننده می‌تواند با استفاده از کنترل‌های حرکتی دست، تصویری ۳۶۰ درجه‌ای از گوشه و کنار اطراف خودرو را به منظور مشاهده‌ی تمام نقاط خودرو بچرخاند.

نوآوری خاص در خودروهای سری 7

3- کنترل از طریق تبلت

خودروهای BMW سری ۷  ، با تبلت‌های سفارشی به بازار می‌آیند. خریداران می‌توانند با سفارش گزینه‌ی پکیج لوکس صندلی عقب،به کمک تبلت ۷ اینچی که در دست دارند می توانند سیستم صوتی، سایه‌بان‌های چندگانه، سانروف، نورپردازی داخل اتومبیل و اتصال‌های اینترنتی را کنترل کنند.

نوآوری خاص در خودروهای سری 7

4- ورزشگاه در داخل خودرو با نرم‌افزار وایتالیتی

اگرزمان کافی برای ورزش کردن ندارید اصلا نگران نباشید ، سری7  BMW می‌تواند ورزشگاه شخصی شما باشد!گزینه‌ی پکیج صندلی راحتی پشت شامل نرم افزار وایتالیتی است.این مربی ورزش دیجیتالی، به وسیله‌ی فشار بخش‌هایی از بدن به صندلی عقب و کوسن‌ها قابل اجرا است.

نوآوری خاص در خودروهای سری 7

5- سوییچ امنیتی

این سوییچ امنیتی ،شامل یک ال‌سی‌دی لمسی است که می‌تواند اطلاعاتی همچون باز یا بسته بودن پنجره‌ها و سانروف، قفل بودن یا نبودن درب‌های خودرو و گزارش میزان سوخت باقی مانده را نشان داده و سرویس کردن خودرو را یادآوری کند.

نوآوری خاص در خودروهای سری 7

6- جفت شدن خودرو با گوشی دارای NFC

سری 7 BMW اولین خودروی تولیدی است که دارای قابلیت ارتباط میدان نزدیک (NFC) است. فناوری که برای بهره‌مندی از سیستم پرداخت اپل تحت عنوان اپل پِی و دیگر سرویس‌های مشابه به منظور جفت شدن سریع‌تر نسبت به بلوتوث، استفاده شده است. فقط کافی است بر روی نقطه‌ای از داشبورد ضربه بزنید و NFC گوشی را فعال کنید. تلفن هوشمند در کسری از ثانیه به خودرو متصل می‌شود.

نوآوری خاص در خودروهای سری 7

همچنین سری 7 BMW در مدل 2016 مجهز به چراغ ال‌ای‌دی شبیه به چشم‌انداز آسمان شب در سقف خودرو است ، که طرح ستاره‌های آسمان را در سقف خودرو شبیه سازی می‌کند.این سری ازBMW دارای چراغ‌های ال‌ای‌دی در زیر خودرو می باشد این چراغ‌ها با ایجاد مسیر نورانی در کف خیابان، یافتن و نشستن در خودرو را در مکان‌های تاریک، ساده‌تر می‌کند. بدون شک، موارد یاد شده و دیگر تجهیزات جدید سری ۷ خودروهای BMW ، باعث پیش افتادن این شرکت آلمانی از سایر رقبا خواهد شد.

نوآوری خاص در خودروهای سری 7

اگر خودروی آلمانی دارید ، مراقب جیبتان باشد !

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی