پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس شهری

افزایش 5 برابری سهم ایران خودرو دیزل در بازار خودروهای تجاری و سنگین

مديرعامل ايران خودرو ديزل گفت: سهم ايران خودرو ديزل در بازار خودروهای تجاری و سنگين از سه و نيم درصد در سال 96 به حدود 16 درصد در سال 97 رسيده كه بيش از پنج برابر است. اين افزايش در بازه زماني 12 ماه محقق شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدي يونسيان […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

مديرعامل ايران خودرو ديزل گفت: سهم ايران خودرو ديزل در بازار خودروهای تجاری و سنگين از سه و نيم درصد در سال 96 به حدود 16 درصد در سال 97 رسيده كه بيش از پنج برابر است. اين افزايش در بازه زماني 12 ماه محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدي يونسيان مديرعامل ايران خودرو ديزل با بيان اين كه توليد سال 97 نسبت به 96 بيش از 70 درصد رشد داشته گفت: ظرفيت سالانه ايران خودرو ديزل 30 تا 35 هزار دستگاه است كه هم اکنون به دليل برخي مشكلات، بهره برداري از تمام اين ظرفيت امكانپذير نيست.

این مقام مسئول گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرد: برنامه توليد امسال ايران خودرو ديزل، توليد 4 هزار دستگاه خودرو بوده که شامل انواع كاميون، كشنده، كاميون سبك، پيكاپ، ون، ميني بوس و اتوبوس خواهد بود. 

يونسيان تصريح كرد: ايران خودرو ديزل تنها شركت ايراني است كه توان توليد انوع محصولات تجاري و سنگين و نيمه سنگين باري و مسافري را به صورت هم زمان دارد.

وي با اشاره به اینکه بازسازي اتوبوس هاي فرسوده از برنامه هاي مهم اين شركت است تشریح کرد: با توجه به نبود بودجه كافي براي نوسازي و خريد اتوبوس از سوي شركت اتوبوسراني، ايران خودرو ديزل بازسازي اتوبوس هاي فعلي ناوگان اتوبوسراني را در دستور كار قرار داده است.

مديرعامل ايران خودرو ديزل صرفه اقتصادي و صرفه جويي در منابع مالي را از مزاياي اين اقدام دانست و گفت: بازسازي اتوبوس و تبديل آن از شرايط فرسودگي و آلايندگي بالا به خودروي داراي استاندارد آلايندگي يورو 3 و 4 بودجه اي كم تر از يك سوم خريد اتوبوس نو نياز دارد كه ايران خودرو ديزل با توجه به محدوديت منابع مالي و مشكلات نقدينگي اين روش را در دستور كار قرار داده است.

يونسيان ادامه داد:‌ هم اکنون همكاري هايي را با شهرداري هاي برخي شهرها براي اجراي اين پروژه آغاز كرده ايم.

وي با توجه به اینکه توان خريد و نوسازي ميني بوس و اتوبوس در شركت هاي خصوصي وجود ندارد اما ايران خودرو ديزل توان نوسازی در این بخش با ظرفیت سالانه دوهزار دستگاه دارد ادامه داد: اتوبوس شهري در اقتصاد و ساختار حمل و نقل ايران به گونه اي است كه نوسازي آن نيازمند حمايت مستقيم دولت و اختصاص بودجه و تسهيلات مناسب است.

يونسيان واردات اتوبوس كاركرده را اقدامي غيرتخصصي و عجولانه خواند و گفت: هر اتوبوس وارداتي دست دوم نيازمند شبكه خدماتي، ابزار مخصوص، آموزش نيروي انساني و قطعات يدكي است كه مستلزم سرمايه گذاري سنگين و قابل توجهي است.

وي اضافه كرد: بازسازي اتوبوس هاي فرسوده علاوه بر هزينه بسيار كم تر از واردات دست دوم، شبكه خدماتي مناسبي نيز در اختيار مصرف كنندگان قرار مي دهد.

يونسيان اشاره كرد: اتوبوس هاي بازسازي شده تا 12 ماه از مزاياي گارانتي نيز بهره مند مي شوند.

انتهای پیام/

بازگشت قیمت ها به گذشته شامل محصولات تجاری نمی شود

اعلام آمادگی ایران خودرو دیزل برای مشارکت در طرح بازسازی اتوبوس های شهری

افزایش 33.3 درصدی تولید مینی بوس در کشور

آمبولانس های پیشرفته ایران خودرو دیزل به ناوگان وزارت بهداشت پیوستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی