پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو سراتو

خودروسازان در یک قدمی توقف تولید برخی از محصولاتشان

به گفته ی رئیس سازمان استاندارد، سازمان ملی استاندارد باید گزارش اقدامات خودروسازان و برنامه های وزارت صمت را جمع آوری و به شورای عالی استاندارد تحویل دهد که در پی آن می توان سرنوشت خودروسازان و خط تولید آنها اطلاع رسانی شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۳ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی رئیس سازمان استاندارد، سازمان ملی استاندارد باید گزارش اقدامات خودروسازان و برنامه های وزارت صمت را جمع آوری و به شورای عالی استاندارد تحویل دهد که در پی آن می توان سرنوشت خودروسازان و خط تولید آنها اطلاع رسانی شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد گفت: بررسی ها در حوزه استاندارد خودرو و روند اجرای استاندارد‌های 85 گانه از تاریخ 97/10/01 شروع شد و تا امروز بسیاری از خودروها مورد آزمایش و آزمون قرار گرفت.

وی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که استاندارد خودروهای داخلی چه زمانی تعیین و تکلیف می شود، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی استاندارد، سازمان ملی استاندارد باید گزارش اقدامات خودروسازان و برنامه های وزارت صمت را جمع آوری و به شورا که ریاست آن بر عهده جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری است، تحویل دهد تا پس از تشکیل جلسه، جزئیات آن به اطلاع عموم برسد.

پیروزبخت ادامه داد: نتیجه گزارش ها به رییس شورا ارائه داده می شود که در پی آن می توان سرنوشت خودروسازان و خط تولید آنها اطلاع رسانی شود.

رییس سازمان ملی استاندارد در خصوص اینکه چه تعداد خودرو از چرخه تولید خارج می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر برآورد کلی از این موضوع صورت نگرفته است، اما بطور مثال اگر از هر خودرو چندین مدل وجود داشته باشد، همانند مدل های مختلف پراید، پژو و … که پس از تصمیم گیری در شورای عالی استاندارد تکلیف توقف خط تولید و یا اصلاح و ارتقا آن صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش استاندارد‌های 85 گانه خودرو از طرف سازمان ملی استاندارد در جهت بهبود کیفیت خودرو‌های تولیدی مطرح شده که قرار است تعداد استاندارد‌های خودرو افزایش یافته و به 85 مورد برسد.

گفتنی است،براساس این سیاست تعداد استاندارد‌ها باید در دی سال 96 از 55 به 61 مورد افزایش می‌یافت و در مرحله بعد یعنی در تیر ماه 97 دو مورد دیگر به استاندارد‌ها اضافه می‌شد.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

شماره گذاری خودروها منوط به تایید سازمان استاندارد

سمند و پارس دوگانه سوز پلاک نمی شوند

پافشاری بر استانداردهای 85گانه ترمزی برای تولید خودرو

تحریم مانع تحقق استانداردها نیست/ مهلت خودروسازان برای اعمال استانداردهای 85 گانه پایان یافت

توقف تولید خودروهای فاقد استاندارد از سال آینده

بازگشت تحریم ها چه تاثیری بر استانداردهای 85 گانه دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی