پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار لاستیک

شفافیت و نظارت، 2 ستاره سهیل بازار تایر/ لاستیک پراید 520 هزار تومان ناقابل!

همچنان ابهامات بازار تایر موجب شده تا این بخش، کانون توجه بخش قابل توجهی از رسانه ها باشد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بازار تار بعد از چالش های اقتصادی، نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. نوساناتی که باعث شده نمودار رضایت مشتریان از قیمت محصولات داخلی مسیر نزولی به خود بگیرد. هر […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۸

همچنان ابهامات بازار تایر موجب شده تا این بخش، کانون توجه بخش قابل توجهی از رسانه ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

بازار تار بعد از چالش های اقتصادی، نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. نوساناتی که باعث شده نمودار رضایت مشتریان از قیمت محصولات داخلی مسیر نزولی به خود بگیرد. هر چند به گفته انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر تلاش های بسیاری در حوزه تولید صورت گرفته تا بازار تایر شرایط ایده آلی داشته باشد اما هنوز نوسانات قیمت و البته عدم وجود محصول به اندازه کافی در بازار دو موضوعی است که رسانه بسیار به آن پرداخته اند.

براساس لیست قیمتی که اخیرا توسط تولید کنندگان منتشر شده است، قیمت یک جفت تایر شرکت بارز، مخصوص خانواده پراید، که با ارز 4200 تومانی تولید و با نرخ مصوب دولتی به فروش می رسد در بازار به 520 هزار تومان رسیده است. در همین دسته کویرتایر برند دیگر تولیدکننده تایر، محصول مورد نظر خود را با قیمت پانصد و 15 هزار تومان عرضه می کند.

مالکان خودروهای پژو 206، 405 هم برای خرید تایر از برند یزد تایر با قیمت 520 هزار تومان روبه رو خواهند شد و دارندگان خودروی تندر 90 و سمند هم گزینه مختلفی برای خرید تایر از این سه برند دارند. به این علت که شرکت بارز تایر تولیدی خود، برای این 2 خودرو را با قیمت 530 هزار تومان به فروش می رساند اما کویر تایر همین لاستیک را برای خودروهای خانواده سمند و تندر 90، قیمت 750 هزار تومان در نظر گرفته است لازم به ذکر است که شرکت یزد تایر، لاستیک مناسب برای این 2 خودرو را با همان 520 هزار تومان در بازار عرضه می کند.

نکته ای که در خصوص بازار تایر هنوز جای هم ابهام دارد، اختلاف قیمت نمایندگی و بازار آزاد است. موضوعی که منشا اصلی آن کمبود نظارت است، البته نبود یک شبکه توزیع مناسب و نظارت مطلوب توسط تولیدکننده ها هم در این بین بی تاثیر نخواهد بود.

از طرفی، جولان تایرهای وارداتی در بازار، به تشدید آشفتگی دامن می زند و دلالان هم آنطور که صلاح جیب شان است حسابی تاخت و تاز می کنند. به گفته ی فعالان بازار نظارت جدی تر بر بخش تایرهای وارداتی می تواند اثرگذاری بسیار مطلوبی بر بازار تایر داشته باشد.

این در شرایطی است که هنوز بانک اطلاعاتی دقیقی از میزان نیاز تایر در کشور وجود ندارد. زیرا آمارهایی که از سوی انجمن صنفی تایر، انجمن واردکنندگان تایر و حتی وزارت راه منتشر می شود، تفاوت های عمده ایی با هم دارند.

انتهای پیام/

سایه رانت در واردات لاستیک بر تولید/ سوداگری واردکنندگان تایر، لاستیک تولیدکنندگان را پنچر کرد

نمایندگی ها مجاز به فروش تایر با سود 10 تا 15 درصدی هستند

تولیدکنندگان لاستیک توان تامین نیاز بازار تایر خودروهای سنگین را ندارند

ایران 49 امین واردکننده لاستیک در سال 2018

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی