پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرکز معاینه فنی خودرو

چه عواملی موجب مردود شدن در تست معاینه فنی می شود؟

مدیر عامل ستاد معاینه فنی تهران حزئیات و موارد مردود شدن یک خودرو در تست معاینه فنی را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید نواب حسینی منش، مدیر عامل ستاد معاینه فنی تهران در خصوص وضعیت معاینه فنی تهرانی‌ها اظهار کرد: بسیاری از خودروهایی که پلاک تهران هستند ساکن این شهر نیستند […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

مدیر عامل ستاد معاینه فنی تهران حزئیات و موارد مردود شدن یک خودرو در تست معاینه فنی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید نواب حسینی منش، مدیر عامل ستاد معاینه فنی تهران در خصوص وضعیت معاینه فنی تهرانی‌ها اظهار کرد: بسیاری از خودروهایی که پلاک تهران هستند ساکن این شهر نیستند اما بر اساس آمار خودروهای پلاک تهرانی تقریبا 2 میلیون و 500 هزار خودروی مشمول دریافت معاینه فنی داریم.

از این تعداد نزدیک به 2 میلیون خودرو معاینه فنی دارند و در حقیقت 500 هزار خودرو فاقد معاینه فنی داریم. لازم به ذکر است که حدود 5 درصد از خودروهای تهران تا کنون توسط دوربین‌ها جریمه شده‌اند.

وی در این راستا اشاره کرد: میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی حدود 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم.

این رشد نیز به اجرایی شدن فاز دوم طرح کاهش مربوط می‌شود. بیشترین آمار مردودی به خاطر بحث آلایندگی خودروها است که چیزی در حدود 45 درصد از مردودی‌ها را شامل می‌شود.

بعد از بحث آلایندگی تست انحراف فرمان،‌ ترمز و تعلیق جزو مواردی است که بیشترین آمار رد شدن در تست‌های معاینه فنی را به خود اختصاص داده‌اند.

حسینی منش با اشاره به مواردی که سبب مردود شدن خودروها از معاینه فنی می شود بیان کرد: یکی از دلایل مهم رد شدن در معاینه فنی به عدم تعمیرات و نگهداری‌های دوره‌ای خودرو مربوط می‌شود.

در دنیا یک خودرو زمانی که به سن 10 سالگی می‌رسد عملا خودرو از رده خارج می‌شود اما در کشور ما پس از 4 سال نیاز به دریافت معاینه فنی پیدا کند.

مردم باید تعمیرات دوره‌ای را به صورت منظم انجام دهند و کلیه بازدیدها به خوبی در تعمیرگاه‌ها انجام شود.

استفاده از لوازم نامرغوب و غیر اصلی باعث رد شدن در تست‌ها می‌شود و باید در این زمینه نیز مردم دقت لازم را داشته باشند.

در خصوص ظاهر خودرو هرگونه تغییری مانند استفاده از رینگ‌های اسپرت، تغییر ارتفاع،‌ چراغ زنون قوی، بستن گارد و … باعث رد شدن در معاینه فنی می‌شود.

این نکته را باید گفت که سخت‌گیری بالایی در مورد شیشه‌های دودی در مراکز معاینه فنی وجود ندارد و تنها به مواردی که شیشه‌های دودی با شدت بسیار بالا دارند اجازه دریافت معاینه داده نمی‌شود.

با توجه به این که شهرداری تهران برای تشویق خودروهای کم آلاینده تخفیف 25 درصد برای ورود به محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا در نظر گرفته است میزان مراجعات برای دریافت معاینه فنی برتر افزایش یافته است.

در این نوع معاینه فنی هم در دور موتور آرام و هم دور موتور بالا میزان آلایندگی سنجیده می‌شود.

ما تشویق می‌کنیم که شهروندان به سمت دریافت معاینه فنی برتر بروند و هزینه آن با معاینه فنی معمولی تفاوتی ندارد.

در مراکز به صورت پیش‌فرض معاینه فنی برتر به خودروها داده می‌شود و اگر خودرویی فاقد شرایط لازم برای دریافت این نوع معاینه باشد به آن معاینه فنی معمولی داده خواهد شد.

لازم به ذکر است که هزینه دریافت معاینه فنی به طور کلی 37 هزار تومان است.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

برخورد جدی ستاد معاینه فنی خودرو با مراکز متخاطی

تاکسی داران باید حمایت شوند

آغاز به کار واحد سیار معاینه فنی خودرو در غرب تهران

مهلت طرح های ترافیک 97 تمدید شد

ارزیابی و پایش 750 خودرو دیزلی

افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال 98

ثبت رکورد معاینه فنی در سال 97 / رفع ایراد آلایندگی 374 هزار دستگاه خودرو در سال 97

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی