پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاینه فنی خودرو

ثبت رکورد معاینه فنی در سال 97 / رفع ایراد آلایندگی 374 هزار دستگاه خودرو در سال 97

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران سید نواب حسینی منش از مراجعه یک میلیون و هشتصد هزار دستگاه خودرو در سال 97 به مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو به نقل از روابط عمومی معاینه فنی حسینی منش در توضیح این افزایش مراجعات در سال 97 وثبت […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران سید نواب حسینی منش از مراجعه یک میلیون و هشتصد هزار دستگاه خودرو در سال 97 به مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو به نقل از روابط عمومی معاینه فنی

حسینی منش در توضیح این افزایش مراجعات در سال 97 وثبت یک رکورد جدید در مقایسه با سایر سال ها اظهار داشت: با عنایت به آغاز مرحله دوم طرح کاهش از ابتدای آذر ماه و کنترل مکانیزه معاینه فنی توسط دوربین در تمام ایام و ساعات شبانه روز در سطح شهر و همچنین تعهد شهروندان گرامی به مشارکت اجتماعی و رعایت قانون موجب گردید میزان مراجعات به مراکز شهر تهران در سال 97 در مقایسه با سال 96، 18درصد و در مقایسه با سال 95 بالغ بر 60 درصد افزایش داشته و شهروندان به صورت محسوس شاهد نتایج مثبت این مشارکت و کاهش چشمگیر آلودگی هوا در سال 97 باشند.

وی در خصوص انجام معاینه فنی برتر در مراکز شهر تهران در سال 97 تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 365 هزار دستگاه خودرو موفق به اخذ معاینه فنی برتر گردیده اند. در مراکز معاینه فنی شهر تهران برای کلیه خودروها معاینه فنی برتر انجام می شود .خودروها می توانند در صورت قبولی در معاینه فنی برتر گواهی معاینه فنی برتر و در صورت عدم قبولی و احراز شرایط معاینه فنی معمولی با تمایل مالک گواهی معاینه فنی عادی دریافت نمایند.در سال 97، 29 درصداز خودروها از آزمون آلایندگی مردودو نقص آلایندگی 374 هزار دستگاه خودرو تشخیص و رفع ایراد گردیده است.

نواب حسینی منش-معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص عملکرد واحد سیار تست کنار جاده ای که با مشارکت پلیس با هدف پایش مستمر و کنترل مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین در شهر تهران از ابتدای مهرماه 97 راه اندازی گردیده،اظهار داشت: این واحد نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی 5388 دستگاه خودروی سنگین در سطح شهر اقدام نموده که از این تعداد89 درصد از آن دارای معاینه فنی و 11 درصد فاقد معاینه فنی بوده است.قابل ذکر است پس از بررسی مجدد وضعیت آلایندگی خودروها ، معاینه فنی 1096 دستگاه خودرو به علت مردودی از آزمون آلایندگی ابطال و در مجموع 1657 دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا مردودی در تست آلایندگی جریمه و اعمال قانون گردیده اند. با عنایت به اهمیت تاثیر آلایندگی خودروهای سنگین در تشدید آلودگی هوا و بالا بودن عمر میانگین خودروهای سنگین و به طبع عدم ایستایی این خودروها در حفظ شرایط استانداردهای تعیین شده از لحاظ تولید آلایندگی و نیاز مبرم به کنترل مستمر این خودروها بدون تردید اجرای این طرح با همراهی پلیس در سال 98 با جدیت بیشتری انجام شده و تعداد این اکیپ ها افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص اهم برنامه های سال 98 اظهار داشت:جهت رفاه حال شهروندان گرامی یکی از برنامه های اصلی این ستاد در سال جدید توسعه کمی مراکز و افزایش تعداد خطوط معاینه فنی است.این مجموعه تمام تلاش خود را خواهد کرد تا نسبت به احداث و راه اندازی مرکز معاینه فنی ده خطه آسمان آبی به عنوان بزرگترین مرکز در کشور در این سال اقدام نماید.در حال حاضر مراکز معاینه فنی در شهر تهران دارای 54 خط معاینه فنی است که امیدوارم با برنامه ریزی انجام شده در سال 98 این تعداد خطوط به 64 خط افزایش یابد.امسال مراجعه حداقل 2.5 میلیون دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران پیش بینی گردیده و کلیه واحدهای این مجموعه برای ایجاد این ظرفیت آماده و تجهیز خواهند شد. از دیگر برنامه ها در این سال احداث و راه اندازی یک خط ویژه با تجهیزات مدرن جهت پذیرش خودروهای دارای تکنولوژی جدید در مرکز معاینه فنی نیایش می باشد.توسعه کیفی خدمات و بحث پیاده سازی فازهای دیگر مدیریت امور مشتریان ،افزایش اکیپ های تست کنار جاده ای،بهسازی مراکز معاینه فنی در راستای مشتری مداری و ارائه خدمات بهتر و توسعه کشوری بحث آموزش معاینه فنی از دیگر برنامه های ستاد در سال 98 خواهد بود که با اجرای آن به صورت تفصیلی به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد. ضمنا”، در حال حاضر روزانه در حدود 8500 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می نمایند که با توجه به افزایش ساعت کاری و تعداد خطوط معاینه فنی و پیاده سازی مدیریت امور مشتریان (سیستم نوبت دهی، سامانه اعلام مدت انتظار) خودروها می توانند بدون معطلی نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند.

حسینی منش در خصوص درصد فراوانی خودروهای مراجعه کننده به مراکز گفت : بیشترین درصد مراجعه به مراکز مربوط به خودروی پراید با 27.7 درصد می باشد و خودروی پژو 206 با 16.82 درصد و پژو 405 با 9.5 درصد در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

وی در پایان در خصوص خودروهای مشمول معاینه فنی در سال 98 اظهار داشت: خودروهای داخلی از سال 93 و ماقبل خودروهای خارجی از سال 2014 و ماقبل و خودروهای عمومی از سال 96 و ماقبل مشمول معاینه فنی می باشند. در سال 97 ، 4 میلیون 750 هزار فقره تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین ثبت و اعمال قانون گردیده است.

3.6 میلیون برگ جریمه معاینه فنی در سال 97 / برنامه معاینه فنی برای ایمنی خودروها

تاریخ اتمام گواهی معاینه فنی و اخذ گواهی جدید

در سال جدید کدام خودروها باید معاینه فنی دریافت کنند؟

آغاز طرح جریمه 50 هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح تهران آغاز شد

جزییات معاینه فنی عادی و برتر برای خودروهای سواری/ مراجعه به شهرهای اقماری برای معاینه فنی راحت تر

کدام خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی هستند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی