پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

تا زمانی که خودروسازی خصوصی نداشته باشیم، مشکلات صنعت خودرو حل نمی‌شود

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: دولت باید از خودروسازی‌های خصوصی حمایت کند، بی توجهی به خودروساز خصوصی سبب شده تا شرکت‌های خودروسازی دولتی در صنعت خودرو کدخدایی ‌کنند. ‎غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان در صنعت قطعه تاکید کرد […]

javankhodro
پنجشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۸

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: دولت باید از خودروسازی‌های خصوصی حمایت کند، بی توجهی به خودروساز خصوصی سبب شده تا شرکت‌های خودروسازی دولتی در صنعت خودرو کدخدایی ‌کنند.

‎غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان در صنعت قطعه تاکید کرد و گفت:
‎وزیر صمت گفته که بدهی های سنگین خودروسازان را بعد از آمدنش در وزارتخانه ساماندهی کرده اما، همین مسئله و مسائلی مشابه آن سبب شده تا قطعه ساز با وجود تحویل قطعات به خودروسازان دریافت مطالبتشان هنوز پرداخت نشود.
‎وی بیان اینکه مجلس قوه قهریه نیست، اظهارداشت: قطعه سازها بابت مطالبتشان می‌توانند به کمیسیون اصل 90شکایت کنند این کمیسیون به عنوان نمایندگن ملت از مراجع قضایی پیگیری کند.
‎به باور جعفرزاده ایمن آبادی تا زمانی که خودروسازی خصوصی نداشته باشیم، مشکلات صنعت خودرو و قطعه بدین شکل کنونی ادامه دارد.
‎وی با انتقاد از انحصار صنعت خودرو اظهارداشت: من اعتقادی به این ندارم که خودروسازی‌های دولتی ورشکسته می‌شوند، اینها انقدر زدو بند مالی و بی‌مسئولیتی داشته‌اند که هم اکنون شاهد بدهکاری و دیگر چالش‌های آنان هستیم.
‎نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به اینکه خودروساز دولتی با این همه بی‌مسئولیتی به حمایت نیاز ندارد، خاطرنشان کرد: دولت باید از خودروسازی‌های خصوصی حمایت کند، قوه مجریه از یک سو واردات خودرو را ممنوع می‌کند از سویی دیگر نسبت به خودرو ساز خصوصی بی‌توجه است؛ همین می‌شود که شرکت‌های خودروسازی دولتی در صنعت خودرو کدخدایی می‌کنند.
‎وی گفت: این فضای کدخدایی را نهادهای مختلف اعم از مجلس و مجریه برایش مهیا کرده است و همین امر سبب شده تا خودرو ساز خصوصی جرات نکند در این فضای رقابتی وارد شود و در خیلی مواقع به خودروساز خصوصی زور می‌گویند.
‎جعفرزاده ایمن آبادی در پایان گفت: توجه به خودروسازی خصوصی ایجاد رقابت، تجارت آزاد، افرایش کیفیت و بالا بردن خدمات پس از فروش را به همراه دارد و همین امر سبب می‌شود که خودروساز دولتی نیز در این فضای رقابتی دست به تغییر و تحول بزند و خودروی با کیفیت تولید کند.

 

بیشتر بخوانید:

لزوم تدوین استراتژی صنعت قطعه سازی / 5 میلیون یورو کاهش ارزبری تنها در یک ECU

بحران نقدینگی، قیمت گذاری دستوری و اصلاح نرخ ارز، مشکلات صنعت قطعه سازی کشور

برگزاری ۵ میز تعمیق ساخت داخل خودرو تا پایان سال

لزوم بکارگیری یک تیم مدیریتی دلسوز و خوش فکر در ایران خودرو

قطعه سازی که خودروسازان با مجموعه‌اش همکاری نمی‌کند، به مجلس گزارش کند

قطعه سازی کروز مظهر نوآوری، خلاقیت و سرمایه گذاری هدفمند در کارآفرینی است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی