پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خطوط اتوبوس تندرو

لزوم صدور مجوز برای واردات اتوبوس توسط دولت/ وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران خوب نیست

به گفته ی عضو شورای شهر تهران، وضعیت اتوبوسرانی شهر تهران به مرز بحران رسیده است و دولت باید مجوز واردات اتوبوس مورد نیاز شهر تهران و حتی سایر شهرها را صادر کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره نوسازی ناوگان […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

به گفته ی عضو شورای شهر تهران، وضعیت اتوبوسرانی شهر تهران به مرز بحران رسیده است و دولت باید مجوز واردات اتوبوس مورد نیاز شهر تهران و حتی سایر شهرها را صادر کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اظهار کرد: دولت مجوز واردات بخشی از قطعات اتوبوس‌های شهری را صادر کرد و مقرر شد تولید اتوبوس با سایر قطعاتی که در کشرو ساخته می‌شود، انجام شود ولی با آغاز مجدد تحریم‌ها بسیاری از واردات با مشکل مواجه شد.

وی اشاره کرد: خودروسازها خواستار مجوز دولت برای واردات اتوبوس هستند ولی به دلیل ممنوعیت واردات این بخش نیز با مشکل مواجه شده است. در این بین شورای شهر تهران اعتباری برای بازسازی اتوبوس‌ها در نظر گرفته است و تا پایان سال 500 دستگاه اتوبوس اورهال (بازسازی – تعمیر اساسی) خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حدود 140 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است، گفت: اورهال کردن هر اتوبوس 200 میلیون تومان هزینه دارد، بنابراین شهرداری تهران و شورای شهر، توان خود را برای این موضوع صرف کرده ولی دولت با توجه به تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود دارد نتوانسته پیش‌بینی‌های خود را محقق کند.

علیخانی افزود: روحانی موضوع نوسازی 19 هزار دستگاه اتوبوس را در کل کشور مطرح کرد ولی این امر نیز با مشکل روبرو شد ولی می‌توانست برای خودروسازها تکالیفی در این حوزه تعیین کند.

وی اشاره کرد: وضعیت اتوبوسرانی شهر تهران به مرز بحران رسیده است و دولت باید مجوز واردات اتوبوس مورد نیاز شهر تهران و حتی سایر شهرها را صادر کند. این مسئله در حوزه اختیارات دولت است ولی حناچی شهردار تهران به طور حتم آن را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران با همکاری دولت

برخورد با رانندگان اتوبوس که از روشن کردن کولر امتناع می کنند

نرخ بلیت اتوبوس سر جای خودش باقی می ماند

مترو برای دانشجویان و دانش آموزان در روز اول مهر رایگان خواهد بود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی